Sisuturundus

Sinu kodulehte loetakse, aga äriedu pole see toonud. Kuidas teha nii, et klikkidest saaksid käegakatsutavad eurod? 

Selge eesmärgita veebilehel võib olla küll tohutult palju külastusi, kuid ärilisele edule see kuigipalju kaasa ei aita. Selge eesmärk saab veebilehe liiklust suunata selliselt, et klikkidest saaksid käega katsutavad eurod. Foto: Shutterstock

Eesmärgi mõtestamine on ilmselt kõige olulisem etapp veebilehe loomise juures. Kõik muu, nii sisu kui ka vorm, peab teenima just seda eesmärki.

Ilma konkreetse eesmärgita veebilehel ei ole selget visiooni, kuidas külastajaid suunata. See tähendab, et veebilehel võib olla küll tohutult palju külastusi, kuid ärilisele edule see kuigipalju kaasa ei aita. Selge eesmärk saab veebilehe liiklust suunata selliselt, et klikkidest saaksid käega katsutavad eurod. 

Niisiis, kui sa soovid ehitada hea veebilehe, mõtle, mis on sinu jaoks kõige olulisem. Soovid sa ennast lihtsalt tutvustada, koguda potensiaalsete klientide kontakte või hoopis veebilehe vahendusel klientidelt päringuid saada?

Lisaks eelnevale on sul alati võimalik veebileht tööle panna veebipoena ja asuda klientidele tooteid või teenuseid müüma otse veebis. Igatahes – pane eesmärk paika ning tee veebilehe ehitamisega algust.

Vajad veebilehe eesmärgi seadmisega abi või on muidu küsimusi seoses veebilehe ehitusega? Mõne kliki kaugusel on Voo spetsialistid, kes aitavad sul oma veebilehega seotud muredele lahendused leida. 

Kuidas panna paika oma veebilehe eesmärk?

Veebileht peaks kokku kõlama sinu teiste tegevuste ja üldise kuvandiga ning neid täiendama.

Peame silmas seda, et igal valdkonnal on oma eripärad, mis mõjutavad seda, kuidas äri tegemine käib. Mõnes valdkonnas on kõige tähtsam isiklik tutvus ja vahetu suhtlus, teises töötab hoopis “kättesaamatu” mängimine.

Oma äri tunned kõige paremini sina ise ning et sul oleks lihtsam veebilehe eesmärk paika timmida, toome mõned näited enamlevinud veebilehe tüüpidest.

Digitaalne visiitkaart

Kui sind ei ole võimalik guugeldada, siis sinu teenuseid või tooteid ei osteta. Sellise eesmärgiga veebi puhul on kõige olulisem hea esmamulje, samas on oluline seegi, et külastaja leiaks kiirelt kõige olulisema info – sinu kontaktid.

Eelised: digitaalse visiitkaardi tüüpi veebileht ei pea olema sisutihe. Tihtilugu ongi parem, kui suudad olulise võimalikult lühikeses ja selges formaadis edasi anda.

Miinused: kui oled kord veebilehe ehitamisega algust teinud, tundub kõik hästi tähtis. Seega on oht, et valad veebilehe ebaolulise infoga üle ning kirjutad nii pikad tekstid, mida keegi ei viitsi lugeda. 

Sobivad Voo kujundused: Nuuk, Madriid, Firenze, Bern, Zürich

Kuvatõmmis Akkadian sõnumiagentuuri Voo peale ehitatud veebilehest.

Informeerimine ja tutvustamine

Tüüpiliselt võib siinkohal rääkida mõne sündmuse, kampaania või organisatsiooni koduleheküljest. Kes, kus, millal, miks – need on mõned küsimused, millele selliselt veebileheküljelt vastuse võiks leida.

Eelised: veebikülastajale ei ole peale informatsiooniga tutvumise muid ootusi. Ta ei pea millegagi liituma ega midagi ostma. Mõnus, pingevaba ja sõbralik kogemus.

Miinused: sinu kui veebilehe looja jaoks on oluline, et külastajad end infoga võimalikult põhjalikult kurssi viiks. See seab sisule omad nõudmised: sisu peab olema haarav ja piisavalt pikk, et oluline saaks öeldud, kuid võimalikult lühike, et huvi ära ei kaoks.

Sobivad Voo kujundused: Nuuk, Santiago, Rotterdam, Boulder, Berliin, Reykjavik

Kuvatõmmis Voole ehitatud Vähiravifond Kingitud Elu veebilehest

Kontaktide korjamine ja päringud

Tahad, et veebileht toetaks su müügitiimi tööd? Väga hea – pane internet enda kasuks tööle ning las inimesed jätavad ise sulle oma kontaktid. Kui soovid, et müügitiim tegeleks vaid kokkulepete sõlmimise ja detailide kooskõlastamisega, lase veebilehelt endale saata ka päringuid.

Eelised: veebilehelt saadud kontakti suur eelis on see, et inimene on ise sinu vastu huvi tundnud ning müügimeeskond ei pea potentsiaalseid kliente tikutulega taga ajama. Kui korjad veebist päringuid, ei pea müügitiim tegema muud, kui kooskõlastama detailid ning tehingu ära vormistama.

Miinused: selleks, et inimene sulle oma kontakti jätaks, pead sa talle mingi väärtuse vastu pakkuma. Veeb on igasuguseid pakkumisi täis ning millegi motiveeriva pakkumine võib olla oodatust raskem ülesanne. Päringu puhul kipub inimestel tekkima tunne, et ega neid keegi ei loe ning teele pandud päring rändab otse prügikasti.

Sobivad Voo kujundused: Nuuk, Anchorage, Boulder, Düsseldorf

Kuvatõmmis Taavi Kotka Voole ehitatud veebilehest.

Müük

Veebipood on suurepärane võimalus igas suuruses ettevõttele. Minimaalsete kulutustega on võimalik jõuda miljonite inimesteni. Ükskõik kas müüd tooteid või teenuseid – internet võimaldab seda teha klientidele Omaanist Ameerikani ja seda piltlikult öeldes magamistoast lahkumata.

Eelised: globaalne haare. Kui sul on oma veebipood, siis on see kõikjal, kus töötab internetiühendus. Seejuures pääsed sa rendi-, vahendus- ja muudest kuludest.

Miinused: edukaks veebimüügiks pead sa veebikülastajale väga oskuslikult ära põhjendama, miks ta just sinu käest ostma peaks. Lisaks sellele võib veebipoe pidamine osutuda väga keeruliseks ja tülikaks – soovitan vältida kõiksugu “tasuta” võimalusi. Ehita oma veebipood sellisele süsteemile, mis hoolitseb samaaegselt turvalisuse, majutuse ja ka muu tehnilise poole eest.

Sobivad Voo kujundused: Nuuk, Santiago, Anchorage, Sapporo, Longyearbyen

Kuvatõmmis Voole ehitatud Mari-Lill Pihtje e-poest.

Need on vaid mõned näited ning loodetavasti suudad saadud teadmisi ära kasutades oma veebilehe maksimaalselt hästi oma äri kasuks tööle panna. See tähendab, et sinu veebilehe eesmärk võib olla sootuks midagi muud.

Kui sa tunned, et vajaksid veebilehe eesmärgi seadmisel abi, siis võta Voo spetsialistidega ühendust.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.