Sisuturundus

Värske uuring kinnitab: töötajad on oma hinna üles kruvinud. Miks see nii on?

Kandidaadid küsivad varasemast suuremat töötasu ja nii on tööandjad nõus värbama ka väiksema kogemusega inimesi. Mis toimub töövõtjate peades?Foto: Shutterstock

Tööturg on seisus, kus uusi töötajaid on keeruline värvata ning pea pooltes ettevõtetes on puudus vajalikust personalist. Kandidaadid küsivad varasemast suuremat töötasu ja nii on tööandjad nõus värbama ka väiksema kogemusega inimesi. Mis toimub töövõtjate peades ja mida ütleb selle kohta CV.ee septembri alguses läbi viidud uuring.

1. Töötajad on avatud uutele pakkumistele

Ehkki võrreldes suve algusega on inimeste määr, kes oleksid valmis tööandjat vahetama, langenud 3%, on valdav enamus töötajatest õigetel tingimustel uutele pakkumistele avatud.

Kokku 81% vastanutest on valmis hea pakkumise korral töökohta vahetama, seejuures otsib 34% vastanutest aktiivselt uut töökohta.

2. Üldine tööga rahulolu on tõusnud

Septembri alguses oli oma tööga rahul 67% vastanutest – seda on 4% enam kui juunis. Töötajate suurenenud rahulolu oma praeguse tööga paistab olevat suuresti põhjuseks, miks töökohta ummisjalu vahetama ei tõtata.

Miks on siiski nii palju neid, kes hea võimaluse tekkides liikvele läheks?

3. Töötajad ihkavad suuremat palka ja turvatunnet töötasu osas

Palk võiks alati suurem olla – see on inimlik. Kui 39% töötajatest on oma praeguse töötasuga kas väga rahul või pigem rahul, siis 35% on kahevahel ja 25% vastanutest on oma palgaga pigem või väga rahulolematud.

Tähelepanu tõmbab aga see, et neid, kelle sissetulek on viimase poole aasta jooksul vähenenud, on enam kui suurenenud palgaga vastajaid. Tervelt 34% vastanutest kardab, et sissetulek võib lähikuudel väheneda. Mõistagi avab see silmad turvalisema ja paremini tasustatud töökoha otsimiseks.

4. Kõige olulisem atraktiivse tööandja kriteerium on endiselt hea palk

Uuringus küsiti, milliseid organisatsioone peavad inimesed enda jaoks atraktiivseks tööandjaks. Kõigi olulisimate tegurite nimetamine on kolme kuuga sagenenud, kõige enam aga pehmemad väärtused: hea sisekliima, toredad kolleegid ja professionaalne juhtimine. Võimalik, et tegu on koroonakriisi järgse naasmisega normaalsusesse.

Mis teeb tööandja atraktiivseks?

Tööandja teevad atraktiivseks järgmised asjaolud.

  • Motiveeriv palk ja lisahüved 87% (81% juunis, +6%)
  • Hea sisekliima ja toredad kolleegid: 86% (72% juunis, +14%)
  • Töötajate võrdne ja aus kohtlemine 78% (68% juunis, +10%)
  • Paindliku töökorralduse ja kaugtöö võimaluste pakkumine 70% (59% juunis, +11%)
  • Professionaalne juhtimine 70% (juunis 57%, +14%)
  • Heade tulemuste märkamine ja tunnustamine 68% (juunis 56%, +11%)


Millised on järeldused tööandja jaoks? Töötajad on üldiselt oma tööga rahul ja väärtustavad kõrgelt toimivat töökeskkonda, ent on valmis parema või stabiilsema sissetuleku nimel tööandjat vahetama. Seega on tööandjate võimalus tõsta efektiivsust ja seeläbi pakutavat töötasu, teha väga head tööandja turundust – või võtta mõlemad teed korraga käia.

Uuring viidi läbi 2021. aasta septembri alguses. Eraisikutele suunatud küsimustikule vastas veebi teel kokku 1469 inimest. Vastajate seas on esindatud erinevatest piirkondadest, vanusegruppidest ja tegevusvaldkondadest inimesed. Valimist 69% oli vastates töösuhtes, ülejäänud olid töötud, õppurid või pensionärid.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.