INTERVJUU. Räägime, kuidas kogu kontor võimalikult lihtsalt teise kohta kolida

Uues kontoris on värske ja innustav õhkkond.Foto: OCCO

Creditstar kolis eelmise aasta kevadel uude kontorisse Porto Francos. Kogu see protsess nõudis põhjalikku, mitu kuud kestnud planeerimist. Rääkisime Creditstari töötajate töökoha- ja heaoluspetsialisti Kertu Laanemetsaga, mis oli kolimise põhjuseks ja kuidas see suur ettevõtmine ära tehti. 

Mis oli asukohavahetuse põhjuseks? 

Kolimismõte oli tegelikult juba pikalt kestnud ning koroonaaeg muutis ettevõtmise veelgi pikemaks, kui arvasime. Kuna firma kasvas sel momendil hoogsalt, siis tahtsime luua nii uutele kui vanadele töötajatele parema töökeskkonna. Uue kontori eesmärk oli vastata töötajate soovidele ning pakkuda neile valgusküllast, mugavat ja loovat keskkonda. 

Kuna meie kollektiiv on mitmekultuuriline, soovisime luua avaramad ruumid, mis soodustaksid paremat suhtlust. Eelmises kontoris jäi aeg-ajalt vajaka nõupidamisruumidest ning köögiala oli liiga väike. Lisaks soovisime tuua kontorisse rohkem mitmekesisust ning luua töökeskkonna, mis toetaks ka hübriidtööd.

Milline on atmosfäär uues kontoris?

Uues kontoris valitseb värskendav ja innustav õhkkond, mis on töötajatele uut energiat ja motivatsiooni andnud. Seal on loodud suurepärased tingimused töötamiseks ning samal ajal pakub see meeldivat keskkonda puhkamiseks ja vaba aja veetmiseks. Näiteks saavad töötajad mängida pingpongi, nautida lounge-alal lauamänge kolleegidega või hoopis võtta lõõgastavaid tööpause kiiktoolis istudes.

Kas kolimise käigus võtsite kaasa ka vana mööbli? 

Osa vanast, heas seisukorras olnud mööblist võtsime kaasa ning kohandasime selle uue kontseptsiooniga. Samas, et luua kaasaegne ja stiilne keskkond, soetasime juurde ka uut mööblit.

Mis on võrreldes vana kontoriga veel muutunud?

Uus kontor on avaram ja valgusküllasem. Suured aknad lasevad sisse palju loomulikku valgust, muutes ruumid avaramaks ja meeldivamaks. Uues kontoris on mitmekesisem ruumikasutus, sealhulgas erinevad nõupidamisruumid, avatud tööalad hot-desking-alaga, individuaalsed töökohad ja hubased puhkenurgad. See võimaldab töötajatel valida vastavalt vajadusele sobiva koha töötamiseks.

Uus kontor on varustatud kaasaegsete tehnoloogiliste lahendustega, näiteks kiire internetiühendus, projektoriga varustatud koosolekuruumid ja kvaliteetne helisüsteem. Ergonoomilised töökohad, mugavad toolid ja rohelised taimed loovad looduslähedase ning rahustava keskkonna, mis suurendab produktiivsust.

Meie hubane köögiala kutsub nautima mitte ainult maitsvat toitu, vaid ka lõõgastust – lähedal asuv pingpongilaud leiab pidevalt kasutust. Samuti ei saa unustada meie avarat lounge-ala, millel on mitmeid funktsioone, mahutades kõik töötajad ühte ruumi. Lounge-ala muudavad koduseks ja hubaseks rohelised taimed ja erinevates stiilides pehme mööbel, pakkudes võimalust veeta osa tööpäevast teises keskkonnas. Eriliseks lemmikuks meie töötajate seas on saanud kiiktoolid.

Kas teil on soovitada nippe, kuidas kontori kolimine võimalikult lihtsalt läbi viia? 

Alustage planeerimist varakult! Kontori kolimine on suur ettevõtmine, eriti kui arvestama peab 80-liikmelise või suurema kollektiiviga. Meie hakkasime kolimise planeerimisega tegelema mitu kuud enne kolimispäeva ning koostasime üksikasjaliku ajakava.

Julgustage kõiki töötajaid kaasa rääkima ja koostööd tegema, koolitage neid kolimisega seotud küsimustes ning leidke kollektiivist inimesed, kes võiksid kaasa aidata kolimise projektijuhtimisele ja otsuste langetamisele. Kolimine meenutas suurepärast tiimitööd – meil olid selgelt jaotatud rollid ning kogu meeskond abistas üksteist kollektiivselt. Kokkuvõttes võib öelda, et hästi planeeritud ja ettevalmistatud kolimine aitab muuta kogu protsessi sujuvamaks ja tagab, et igapäevatöö ei saaks häiritud. 

Kuidas oli teile abiks OCCO? 

Kogu projekt valmistas palju väljakutseid, kuid koostöö OCCOga sujus suurepäraselt ja me oleme tulemusega äärmiselt rahul. Nad aitasid meil olemasoleva mööbli uue kontori interjööri sobitada ning leidsid meile ka uued mööbliesemed. Lisaks aitasid nad meil püsida eelarves, leides pidevalt lahendusi, mis vastasid meie soovidele ja tingimustele. OCCO tiimis töötavad kiired ja osavad mööblipaigaldajad – suur osa mööblist sai üles pandud vaid paari päevaga.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.