“Avastusfaas on olulisem kui rakendamine.” Kuidas turu võimsaim digiturunduse platvorm õigesti käima tõmmata?

LeverUP-i ekspert jagab soovitusi!

LeverUP-i Salesforce Marketing Cloudi pilvearhitekt Ivana Holjevac selgitab avastusfaasi tähtsust.Foto: darkomares.com

Salesforce Marketing Cloud turundustarkvara on unistuste tööriist igale andmenäljas turundajale ja ettevõttele, kes soovib optimeerida digiturundust ja luua tugevamaid kliendisuhteid. Implementeerimisele eelnev põhjalik discovery ehk avastusfaas tagab, et platvorm toob oodatavaid tulemusi. Mida see tähendab ja kuidas seda tehakse?

LeverUP-i Salesforce Marketing Cloudi (turunduspilve) pilvearhitekti Ivana Holjevaci sõnul tehakse avastusfaasi käigus kindlaks kliendi vajadused, eesmärgid ja väljakutsed.

“Avastusfaas on olulisem kui rakendamine,” ütleb Ivana, “ärivajaduste mõistmine ja sobiva lahenduse leidmine on märksa keerulisem ja olulisem!”

Keskmine avastusfaas võib kesta umbes kaks nädalat, olenevalt ärijuhtumi keerukusest ja kasutusel olevatest tööriistadest. “Nende nädalate jooksul sukeldume süvitsi olemasolevasse seadistusse, analüüsime iga kliendi meeskonna poolt tehtud sammu, hindame, kuidas nad andmeid koguvad, kuidas on korraldatud nõusolekud, kuidas nad saadavad e-kirju, kuidas nad tegelevad tellimuste tühistamisega ja kuidas nende andmeid talletatakse,” ütleb Ivana.

Kogutud info põhjal koostab LeverUP-i MarTechi (turundustehnoloogia) juurutusmeeskond SFMC (Salesforce’i turunduspilve) rakendamiseks sobiva lähenemisviisi, kus tuuakse välja ka asjakohased soovitused järgmiste sammude jaoks ja võimalused lisamooduliteks.

Kõige olulisemad avastusfaasi etapid

1. Huvirühmade kaardistamine: see võib hõlmata esindajaid erinevatest osakondadest, nagu turundus, müük, klienditeenindus, IT ja juhtkond.

“Kui huvirühmi ei kaasata otsuste tegemisse, tekivad probleemid ettevõtte siseselt, ebakõlad, ja võimalused, mida SFMC pakub, jäävad kasutamata,” ütleb Ivana.

2. Eesmärkide määratlemine: milliseid ärieesmärke, vajadusi ja väljakutseid SFMC rakendamisega lahendatakse.

SFMC kasutuselevõtmine lahendab mitmed väljakutsed, mis ettevõtetel võivad olla turunduse ja klientide haldamisega. Olgu selleks siis andmete integreerimine erinevatest allikatest, nagu CRM (kliendihaldusplatvorm), või erinevate turunduskanalite sõnumite ühtlustamine, ebatõhus kampaaniahaldus või personaliseerimise ja analüüsi puudumine.

Ivana lisab, et on oluline mõista kliendi vajadusi ja anda soovitusi, kuidas neid SFMC-s käsitleda, et saavutada soovitud ärieesmärke.

3. Olemasolevate protsesside hinnang: hindame ettevõtte protsesse ja tööriistu, et tuvastada puudujääke või ebaefektiivsusi.

See aitab kindlaks teha, kuidas saab SFMC-d praeguste protsesside parandamiseks kasutada ja mida saab automatiseerida, ütleb Ivana.

4. Andmeallikate hindamine: hindame SFMC-ga kasutatavate andmete tüüpi, kvaliteeti ja kogust ning struktureerime need nii, et kliendil oleks hiljem lihtne andmetes navigeerida.

Kõigepealt vaatame üle kliendiandmete vormi, andmeallikad ja kliendiandmete struktuuri ning paneme selle põhjal paika mudeli, selgitab Ivana.

“Kui klient hoiab kõike Excelis (ja me oleme seda näinud!), on andmemudeli tegemine lihtne. Sel juhul saame seda nullist ja korrektselt teha. Kuid kui kasutatavad tööriistad on aegunud või andmeallikad on segased, dubleeritud ja erinevad, võib see osutuda aeganõudvamaks,” ütleb ta.

5. Segmenteerimine: teeme kindlaks, kuidas saab andmeid kasutada ärieesmärkide ja klientide vajadustel põhinevate sihitud ja isikupärastatud kampaaniate loomiseks.

“Samuti vaatame läbi olemasolevad e-mail’i mallid ja lähtume sellest, milliseid sisuplokke klient vajab ja soovib.”

6. Tegevuskava: mille järgi kavandada SFMC rakendamise peamised verstapostid ja tulemused. See tagab, et rakendamine toimub kliendi soovidele vastavalt ja üldise äristrateegiaga kooskõlas.

“Klient saab ülevaate, kuidas, mis, millal ja kus toimub. Meie ettepanekud, mida teha ja kuidas juurutusprotsessi korraldada,” räägib Ivana. Kui see on tehtud, võib rakendamine alata.

Salesforce Marketing Cloud on praegu turul kõige võimsam digiturunduse platvorm. Meie oskuslik meeskond aitab viia teie turundustegevused täiesti uuele tasemele. Võtke meiega ühendust siin!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.