Kuidas teha kindlaks, et tarkvarainvesteering end ära tasub?

Usaldusväärse halduspartneriga saad olla kindel, et tarkvarainvesteering end lõpuks ära tasub.Foto: Shutterstock

Kliendihaldustarkvara ehk CRMi kasutuselevõtt ei ole kulu, vaid investeering, millelt ootab iga ettevõtja tootlust ning väärtust. Kuidas aga kindlustada, et saad uuest tarkvarast kätte maksimaalse kasu ja seda plaanitud aja jooksul?

Iga uue lahenduse kasutusele võtmisega kaasneb teatav valu ja vaev. Alustades sobiliku tarkvara leidmisest, muutuse kommunikeerimisest kuni oma inimeste väljaõpetamise ja juhendamiseni. See kõik võtab aega. Praktika näitab, et oma jõududega neid väljakutseid lahendades võib kuluda 68 kuud, enne kui tarkvara hakkab ettevõtte jaoks vajalikku väärtust pakkuma.

Kuidas saada kiiremini parem tulemus?

CRMi, täpsemalt Salesforce’i juurutamisega tegeleva ettevõtte LeverUPi haldusteenuse juhi Josip Glasnovici sõnul tagab tarkvara investeeringu kõrge ROI (ehk investeeringute tootluse) ettevõttest väljaspool asuva valdkonna eksperdi ehk halduspartneri kaasamine. LeverUP on Horvaatiast alguse saanud ettevõte, mis on tänavu kanda kinnitanud ka Eestis.

“Haldusteenusega saab klient endale ühe eksperdi, kelle taga seisab veel üle 20 oma valdkonna vaieldamatu tipu. Igaühel neist on aastatepikkune kogemus Salesforce’iga. Sellist ressurssi oma majja leida on pea võimatu ja äärmiselt kulukas,” selgitab Glasnovic, miks on tark kaasata halduspartner.

Glasnovici sõnul on Salesforce’i pilvelahendused hämmastavalt paindlikud ja agiilsed. “Igal pilvel on sisuliselt piiramatul määral funktsionaalsusi, nii neid, mis on kohe lahenduse sisse ehitatud, kui neid, mida saab sinna juurde lisada läbi Appexchange’i, kus on üle 8000 erineva lisa,” selgitab ta, miks võib Salesforce vahel lõppkasutaja jaoks hoomamatuks osutuda kõiki vajalikke funktsionaalsusi pole kas õigesti kasutusele võetud või pole nende kasutamist lihtsalt töötajatele õpetatud. 

“Võib jääda mulje, nagu masin ei töötaks korralikult, aga tegelikult on lihtsalt vaja õigesse kohta linnukesed panna. Siin tulevad appi meie spetsialiseerunud Salesforce’i arendajad ja arhitektid. Meil on kõrgelt kvalifitseeritud inimesed, teadmised, oskused ja varasemad kogemused, ka kõige keerukamate probleemide lahendamiseks. Meie hoomame suurt pilti ja suudame panna platvormi just teie ärihuve teenima,” räägib LeverUPi haldusteenuse juht.

LeverUPi haldusteenuse juht Josip Glasnovic soovitab hoolega valida, millise halduspartneri poole pöörduda. Foto: darkomares.com

Ka halduspartneril ja halduspartneril on vahe

Üks ooper on valesti või poolikult tehtud implementeerimised, teine aga olemasolevate süsteemide ajakohasena hoidmine. Mõlemal juhul on mõistlik kaasata protsessi halduspartner. Glasnovici sõnul ei kulu ekspertidel eriti kaua, et aru saada, mis süsteemis viga on. “Reeglina on tegu kehva implementatsiooniga ning puuduliku lõppkasutaja koolitusega,” märgib ta.

“Meil oli hiljuti kaasus, kus klient ei olnud päris kindel, milliseid lahendusi tal vaja on, ning rakenduspartner paigaldas neile nn standardlahenduse. Nii tuli meil võtta see pulkadeks lahti, luua korrektne dokumentatsioon ning paigaldada vajalikud lisad ja uuendada süsteemi. Klient sai senise pooliku lahenduse asemel selle, mida neil algusest peale vaja oleks olnud,” selgitab Glasnovic, et ka halduspartneril ja halduspartneril on vahe.

LeverUPi haldusteenus koolitab lõppkasutajaid ning jääb neile ka edaspidiseks toeks. “Meie poole pöördutakse igasuguste küsimustega, meie jaoks pole ühtegi liiga väikest asja. Migreerime andmeid, parandame kasutajakogemust ja tegeleme ka hangunud akendega. Seame üles kampaaniaid, lükkame käima tulemusturunduse protsesse, ehitame klienditeekondi. Klient toodab visuaalid ja sisu ning tehnilise konfiguratsiooni teeme meie,” selgitab Glasnovic.

Kuidas koostöö halduspartneriga välja näeb?

“Me alustame koos kliendiga protsesside kaardistamisest ja implementatsioonidokumentide ülevaatamisest,” tutvustab LeverUPi haldusteenuse juht tööprotsessi. “Seejärel vaatame, kuidas klient platvormi kasutab, ning kui sealt selgub, et mõni funktsionaalsus ei tööta päris nii nagu peaks, siis lähme lähtekoodini välja ja teeme selle korda. Kui selgub, et kliendil jääb kogemusi või teadmisi puudu, siis pakume parimaid praktikaid, kuidas üht või teist asja on varasemalt lahendatud,” sõnab Glasnovic.

LeverUPi usaldusväärsust tõstab seegi, et väljastpoolt tundmatuid arendajaid ei palgata. Kõigi töötajate nimed on kodulehel avalikult üleval. Kõik sammud räägitakse kliendiga läbi see tagab teenuse läbipaistvuse ja turvalisuse.

Et teada saada, millist Salesforce’i lahendust vajab sinu ettevõte, broneeri aeg konsultatsioonile siin

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudiskiri toob Sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused. Telli siit!