4 head liidestust, millega siduda oma koduleht kulude kokkuhoiuks

E-pood või koduleht on vaieldamatult iga ettevõtte jaoks väga oluline. Millised on aga võimalused veebilehe efektiivseks liidestamiseks erinevate SaaS ehk “Tarkvara teenusena” lahendustega, et seeläbi vähendada püsikulusid ning keskenduda olulisele, sellest räägib lähemalt Kaari Mulk agentuurist Xysum.

Erinevad tarkvarateenused ja liidestused aitavad väga hästi kodulehe ja e-poega seotud protsesse automatiseerida ja vähendada igapäevast töömahtu. Kasulik on seega võtta tarkvara kui teenus ehk SaaS (Software as a Service), mis aitab kulusid vähendada ning kodulehe haldamist lihtsamaks muuta.

Millised on SaaS liidestuste eelised?

Esmalt tekib kindlasti küsimus, miks luua liidestus olemasoleva tarkvarateenusega, aga mitte seda arendada funktsionaalsusena oma veebi jaoks?

Vastus on lihtne: lisaks sellele, et ise arendust teostada, mis on mitmeid kordi töömahukam, on juba valmis tarkvaral põhjalik ja läbimõeldud funktsionaalsus olemas ning selle tugimeeskond saab aidata võimalike tõrgete kõrvaldamisel ja liidestamise edasiarendamisel.

SaaS-i eelised on sellised:

  • Kiirem rakendamine. Juba töötavate platvormidega liidestusi on tavaliselt võimalik kiiremini rakendada, kuna need on juba valmis ja testitud.
  • Väiksem algne investeering. Puudub vajadus arendada ise algusest peale, juba olemasolev tarkvara on odavam.
  • Skaleeritavus. Liidestused on kergesti laiendatavad, et rahuldada ettevõtte kasvavaid vajadusi.
  • Uuendused ja hooldus on tagatud. Tarkvara kui teenuse pakkujad tegelevad tavaliselt ka tarkvara uuendamise ja hooldusega, vabastades niimoodi kasutajad nendest töödest.
  • Kättesaadavus ja töökindlus. Paljud tarkvara teenusena lahendused pakuvad kõrget kättesaadavust ja andmete varundamist, mis võib olla keeruline ja kulukas ise tehes.
  • Igaüks saab keskenduda oma põhitegevusele. Kõik ettevõtted saavad keskenduda oma põhitegevusele selle asemel, et hakata tegelema tarkvaraarenduse ja hiljem hooldusega.

Siin on neli head võimalust SaaSi abil oma e-poe ja veebi kuludelt kokku hoida ja haldamine teenusepakkujale usaldada.

1. Ühenda e-pood laotarkvaraga

Kui e-poel on kasutusel laotarkvara (näiteks Eestis levinud ERPLY) toodete haldamiseks, peaks olema selle liidestamine e-poega äärmiselt olulisel kohal. Seda eelkõige siis, kui firmal on lisaks e-poele ka füüsiline pood.

Selline liidestus võimaldab hallata tooteid ühest kohast. Nii väheneb e-poe halduri töömaht ja saab olla pidevalt kursis õige laoseisuga. Eriti oluline ongi see just füüsilise ja e-poe laoseisude sünkroonis hoidmiseks. Samuti väheneb niimoodi käsitsi sisestamisest tekkivate vigade arv.

2. Raamatupidamistarkvara ja e-poe saab ühendada

Selle liidestuse eesmärk on vähendada töömahtu, mis seisneb raamatupidamislike dokumentide edastamises raamatupidajale või nende sisestamises raamatupidamise tarkvarasse (Eestis on näiteks levinud Directo või ERPLY).

Läbi liidestamise liiguvad e-poe tellimused ning nendega seonduvad arved otse raamatupidamistarkvarasse. Lisaks on võimalik neid (sealhulgas kreeditarveid) hallata samast kohast.

3. Veebileht tasub liidestada CRM-iga

CRM ehk kliendisuhtluse haldamise lahendus on mõistlik liita veebiga, kuna selle liidestusega saab tavaliselt hallata erinevaid veebivorme ning tegevusi, mida klient saab veebilehel teha huvi üles näitamiseks, nagu näiteks päringuvormid.

Kui veebivormi sisestatud info jõuab otse kliendihaldusprogrammi (Eestis on näiteks levinud Pipedrive), saab võimalikke uusi kliente oluliselt efektiivsemalt hallata ning tõenäosus, et nad tasuvateks püsiklientideks muutuvad, on palju suurem.

Lisaks on võimalik teatud protsesse veelgi sügavamalt automatiseerida läbi CRM-i tarkvara, saates näiteks klientidele automaatselt meeldetuletusi ja tuues kogu suhtlusajaloo üle ühte programmi. Nii pole tarvis otsida vajalikku infot e-kirjadest ning ka klientide ülevõtmine teiste klienditeenindajate või müügi-inimeste poolt on võimalikult sujuv.

CRM-i liidestamine annab tavaliselt järgmised eelised:

  • Veebilehelt tulev sisend liigub automaatselt CRM-i.
  • Kogu tiimil on pidev ülevaade võimalikest klientidest ning nendega suhtlemisest.
  • Klientide haldus läbi automatiseerimiste on palju efektiivsem ja suureneb kliendihalduri võimekus.
  • Saab müüa korraga palju rohkematele klientidele.

4. Liida e-pood laoteenusega

Fullfillment ehk laoteenused (Eestis on näiteks levinud Fulfilly) võidavad aina enam populaarsust ning on head teenusepartnerid e-poodidele. See pole küll traditsiooniline SaaS, kuid hea viis e-poe tellimuste haldamise pealt kulusid kokku hoida.

Laoteenuste pakkuja hoiab nimelt ettevõtte pakutavaid tooteid oma laos ning koostab ja saadab välja tellimusi. Kui enamjaolt piisab e-poe puhul transporditeenuse pakkujaga liidestamisest pakikaartide loomiseks, siis laoteenuse puhul on tähtis, et ka täpsed tellimuste andmed jõuaks nendeni.

Ühendades e-poe laoteenuse pakkuja süsteemiga, jõuavad tellimused automaatselt nendeni. Nii saab vähendada töömahtu, mis muidu kuluks tellimuste info edastamiseks ja tellimustega tegelemiseks.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.