Suvepraktikant: kartsin, et ees ootab igav üheksast viieni kontoritöö, aga tegelikult…

LeverUP andis Horvaatia ülikooli tudengitele võimaluse töötada oma valdkonna parimatega. Foto on illustreeriv.Foto: Shutterstock

Kevadel kirjutasime blogis, et LeverUP läks ajaloolisse Euroopa ülikooli uusi eksperte koolitama. Zagrebi ülikoolist ja Horvaatia Rochesteri tehnoloogiainstituudist kutsus Eestiski tegutsev ettevõte suvepraktikale kümmekond tudengit, kes said võimaluse tutvuda maailma suurima kliendihaldusplatvormi Salesforce’i ökosüsteemiga ning – mis kõige tähtsam – töötada juba reaalsete klientide ja projektidega.

LeverUPi tegevjuhi ja Salesforce’i arhitekti Daria Nemchonoki sõnul on iga ettevõtte kohustus pakkuda noortele oma valdkonnas reaalset töökogemust ja arenemisvõimalust. “Lihtne oleks ju palgata valmis tippspetsialiste, aga kuskil peavad ka noored saama kasvada ja õppida, et neist saaks kunagi need tippude tipud,” selgitab ta.

Nemchonoki sõnul on äriprotsesside ja turunduse automatiseerimise maailm praegu väga kiires arengus ning eilsed teoreetilised teadmised ei ole täna enam piisavad. “IT-sektoris on vaja muutuste ja innovatsiooniga kaasas käimiseks olla valdkonnas kättpidi sees. Ka ülikoolist saadud teoreetilised teadmised on vajalikud, ent reaalset töökogemust ei trumpa miski üle,” usub Salesforce’i juurutamisega tegeleva rahvusvahelise ettevõtte juht.

Oma valdkonna parimatelt õpib rohkem kui teooriatunnist

Horvaatia ülikoolist LeverUPi praktikakohale kutsutud tudeng Matteo Legovich kiidab ettevõtte positiivset ja toetavat töökeskkonda. “Kartsin, et mind ootab ees igav üheksast viieni kontoritöö. Tegelikult oli töö dünaamiline ning kolleegid julgustavad,” jääb Matteo kogemusega rahule.

Kui varem on tudengid õppinud Salesforce’i süsteemi kohta teooriatundidest, siis päriselus töötavad asjad ikka pisut teisiti. “Sain ise katsetada ja proovida erinevaid lahendusi ning ise ka oma vigu parandada,” sõnab Matteo.

LeverUPi tegevjuhi Daria Nemchonoki (vasakul) sõnul on tähtis, et ettevõtted noortele arenemisvõimalust pakuks.Foto: LeverUP Consulting

Samuti praktikale kutsutud tudeng Florijan Komljenović märgib, et LeverUPis lähenetakse tööle väga progressiivselt. “Siinsed inimesed on silmapaistvad ja igaühe isiklik areng on neile oluline. LeverUPis on vaieldamatult koos oma valdkonna parimad. Õppisin neilt kolme kuuga palju rohkem, kui arvasin, et üldse võimalik on,” sõnab Florijan.

Praktikant Ivan Kajmaki sõnul kaasati tudengid konkreetsetesse projektidesse, kus kõik said kätte oma ülesanded – juba tuli suhelda klientidega ning tegeleda nende soovide ja vajaduste tõlgendamisega. “Mentorid olid väga kannatlikud, abivalmid ja sain kõike õpitut rakendada,” kinnitab Ivan.

1669. aastal asutatud Zagrebi ülikool, millega LeverUP kevadel koostööd alustas, on Kagu-Euroopa vanim ja suurim ülikool, kuhu kuulub 29 teaduskonda, kolm kunstiülikooli ja Horvaatia ülikoolide õppekeskus. Ülikoolis õpib ligi 80 000 õpilast, seda on üle viie korra rohkem kui meie Tartu Ülikoolis. LeverUPi eksperdid annavad seminarides tudengitele ülevaate CRM-i ja turunduse automatiseerimise lahendustest ning jagavad ka praktilisi nippe.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.