10 praktilist nippi, kuidas luua mõjuva välimusega postitusi sotsiaalmeedias

Sotsiaalmeediast on paratamatult saanud tänapäeva bränditurunduse üks nurgakividest – kui sind ei ole klientide uudisvoogudes, pole sind ka nende peas. Olgu tegemist LinkedIni, Facebooki, Instagrami, TikToki või mõne muu kanaliga, igaüks neist nõuab natuke erinevat lähenemist ja strateegiat.

Üks aga on kõigi sotsiaalmeediakanalite jaoks sama: sinu postitus peab silma torkama, muidu ei panda seda tähele.

Kuidas muuta oma postitused rohkem silmatorkavaks ja atraktiivseks, et jääda meelde ja kõnetada õiget sihtgruppi? Siin on täpselt kümme nippi, kuidas luua just sellist visuaali ja sisu, mis paneb jälgijad peatuma ja kaasab neid.

1. Mõtle eesmärgile ja tunne oma sihtrühma

Enne postituse loomist selgita välja, mis on selle eesmärk – kas soovid toodet tutvustada, infot jagada või kaasatust tõsta?

Kindla eesmärgi seadmine aitab paika panna ka kujundusvalikud. Pea meeles oma sihtgrupi eelistusi ja vajadusi: noorem publik hindab värsket ja humoorikat lähenemist, samas kui vanem ja professionaalsem publik ootab pigem usaldusväärsust ja asjakohasust.

Olles teadlik oma jälgijate ootustest, saad sisu suunata ja disainida neile just õige nurga alt.

2. Kasuta kvaliteetset ja järjepidevat visuaalset stiili

Kasuta alati kvaliteetseid ja selgeid pilte – kõrgresolutsiooniga visuaalid annavad professionaalse mulje ja tõmbavad tähelepanu.

Loo oma brändile kindel värvipalett ja kasuta võimalusel alati sama tüüpi kirjastiile ehk fonte igas pildi- ja videopostituses, et kujundada ühtne ja äratuntav visuaalne keel. Kui siht on meeldejääv brändikuvand, peaksid postitused olema kohe ära tuntavad ja eelmistega seostatavad.

3. Tõsta oluline esile

Aseta olulisim info postituses kõige silmatorkavamale kohale.

Suuruse, värvide ja paigutuse abil saad juhtida vaataja pilku, et tähtsad sõnumid ei jääks tähelepanuta. Näiteks CTA (Call to Action) ehk tegevusele kutsuvad sõnad tuleks tuua esile värvide või suurusega, et neid kindlasti märkaks.

4. Kutsu tegutsema: paku tegevust

Iga postitus peaks sisaldama kutset tegutsemiseks, mis on turunduse üks põhimõtteid oma sõnumi edastamisel.

See võib olla lihtne tegevus nagu „Klõpsa siia“, „Jaga oma mõtteid“ või „Loe lähemalt“. Selgelt esitatud tegevuskutsed aitavad kasvatada kaasatust ja suurendada postituse mõju.

5. Mängi värvide ja kontrastidega

Värvidel on tugev mõju, kuna need edastavad emotsioone ja tõmbavad pilku.

Näiteks kontrastse värvikasutusega tekstid või elemendid tõusevad taustast esile ja aitavad ka sõnumit paremini esile tuua. Värvidega on võimalik luua ka brändile omane stiil ja muuta sisu paremini äratuntavaks.

6. Katseta erinevate paigutuste ja vormingutega

Erinevad platvormid eeldavad erinevates suurustes pilte ja formaate. Näiteks Instagrami jaoks on ruudukujulised postitused standardiks, samas kui TikTokis ja Instagram Storiesis on ideaalne vertikaalne formaat, kuna neid postitusi vaadatakse püstipidi mobiiliekraanilt.

Mitmed erinevad veebilehed nagu Socialpilot või Canva pakuvad spetsiaalseid malle, mis sobivad iga sotsiaalmeediaplatvormi nõuetega.

7. Kasuta videoid ja animatsioone

Videod köidavad tähelepanu paremini kui tavalised pildid ning aitavad jutustada lugu visuaalselt dünaamilisemalt.

Lühikesed klipid või animatsioonid sobivad väga hästi, et hoida jälgijate huvi ja suurendada kaasatust. Videote tegemiseks pole enam vaja professionaalset tehnikat, hea klipi saab teha ka mobiiliga ning vastavate video redigeerimise äppidega.

8. Lisa infograafikuid

Infograafikud sobivad keerulisema info edastamiseks lihtsal ja visuaalselt atraktiivsel moel. Kui soovid jagada andmeid või õpetusi, siis infograafikud on kaasahaarav viis, kuidas infot edastada ning jälgijate tähelepanu hoida. Kasuta näiteks Pictocharti või tehisaru-põhist Infogrami.

9. Kasuta kvaliteetset pildipanga fotot või -graafikat

Kui isetehtud pilte-videoid või brändile kohandatud visuaale pole kohe võtta (kuid neid tasuks alati eelistada), kasuta tasuta varufoto lehti nagu Pexels, Pixabay või Unsplash, kust leiab professionaalseid ja kõrgekvaliteedilisi pilte, mis on kooskõlas sinu brändi stiiliga.

Neid valides peaks samuti leidma midagi erilist ja silmapaistvat, mitte kasutama tavalisi, tuhandetel lehtedel niigi leiduvaid ilmetuid pildipanga-pilte.

10. Testi uusi vorminguid ja multimeediat

Video, animatsioon ja karussellid tõmbavad tähelepanu rohkem, kui tavalised pildid. Katseta, milline formaat kõige paremini toimib ja paku vaheldust, mis hoiab jälgijaid huvitatuna.

Lõpetuseks: ära unusta lühikesi ja löövaid sõnumeid

Kujundusega koos peab töötama ka sõnum: kasuta lühikesi ja löövaid tekste, mis täiendavad visuaali ja annavad kiirelt edasi põhiteabe. Kujundus saab ainult kaasa aidata, et sõnumk jõuaks lugejani: erinevate fondisuuruste ja värvidega, paigutuse ja piltidega. Silmapaistvate sotsiaalmeediapostituste loomiseks on oluline, et nii visuaalid, sõnumid kui ka stiil oleksid järjepidevad ja kvaliteetsed. Kogu protsessi läbiv selgus eesmärkides ja sihtrühma tundmine aitab luua postitusi, mis ei ole mitte ainult ilusad, vaid ka kaasavad ja tõhusad.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.