Anna oma blogile uus elu: taaskasuta vanu postitusi!

Pidevalt muutuvas veebimaailmas on ometi teemasid, mis ikka ja jälle üles kerkivad. Oluline on püsida oma kodulehe sisuga värske ja teemakohane, et külastajad ikka tagasi tuleks ning liiklus oma veebisaidil ei raugeks. Selles aitab muuhulgas selline moodne nähtus nagu taaskasutus: ka blogipostitusi saab ju uuesti kasutada, kui teemad on taas päevakorral.

Kuidas seda teha ja mismoodi mõjutab see veebilehe leitavust otsingutulemustes?

Olemasoleva sisu muutmine uueks ja põnevaks materjaliks aitab vähese vaevaga anda veebilehe blogile uue elu ja tõsta samas selle väärtust lugejatele.

Kui blogipostitusi on aja jooksul kogunenud palju, siis on ühelöt poolt kasutatavat materjali palju, mille seast taaskasutatavat sisu leida, kuid teiselt poolt võib taaskasutamise mõte tunduda hirmutav: mis siis saab, kui lugejad tunnevad end petetuna? ka otsingumootorid võivad avastada dubleeritud sisu ja selle eest “karistada”.

Siiski on õige lähenemisviisi ja sobivate tööriistade abiga võimalik oma sisu tõhusalt hallata ja ümber töötada, hoides seda värskena, kuigi materjal on juba kasutusel olnud.

Sisu audit: mis kõlbab ja kust mida leiab?

veebilehe sisu ülevaatamiseks võib teha väikese nii-öelda sisuaudititi, mis aitab taaskasutamise jaoks sobiva materjali üles leida.

See hõlmab olemasolevate blogiartiklite põhjalikku ülevaatamist, et tuvastada võimalikke kandidaate taaskasutamiseks. Otsi sellist igihaljast sisu, mis ei vanane, kunagisi väga loetud ja populaarseid postitusi, mis võivad jätkuvalt meelitada liiklust kodulehele või artikleid, mis vajavad väikseid täiendusi, kuid püsivad peale seda juba täiesti ajakohased.

Jaga kategooriatesse, pane tähtsuse järjekorda

Sisu kategooriatesse jagamine muudab selle haldamise ja taaskasutamise palju lihtsamaks. Jaota artiklid “igihaljasteks” ja populaarseteks kategooriateks ning grupeeri teemade kaupa. See aitab tuvastada potentsiaalseid artiklisarju või kokkuvõtteid, mida saab olemasolevast sisust luua.

Pane oma sisu ka tähtsuse järjekorda, kus olulisemad on populaarsed postitused, mida palju loeti. Taaskasutades võikski esmalt keskenduda kõrge liiklusega ja igihaljale sisule.

Planeeri avaldamine ja tee see automaatseks

Tagamaks järjepidevat taaskasutatud sisu voogu, loo endale sisukalender artiklite uuendamiseks ja uuesti avaldamiseks. Neid ülesandeid saab muidugi jagada ka meeskonnaliikmete vahel, et protsessi sujuvamaks muuta, kuid veelgi efektiivsem on automatiseerimine, mida lubab iga sisuhaldussüsteem: saad panna ettenähtud ajal ilmuma artiklid nii, et artiklite voog oleks ühtlane ja katkematu.

Illustratsioonid: Dall-E 3

Kaalu selliste mugavate tööriistade nagu SEMrush, Ahrefs või Moz kasutamist otsingumootoritele optimiseerimise (SEO) analüüsiks ja jälgimiseks ning uuri ka tehisintellekti vestlusrobotite võimalusi vanu lugusid ette andes neid värskemaks ümber kirjutada.

Kasuta sisu loominguliselt uutes formaatides

Ära piirdu vaid tekstipõhiste blogipostitustega. Muuda oma kodulehe sisu haaravaks uute formaatidega nagu infograafikud, lühivideod, podcastid või sotsiaalmeediapostitused. Sellised tasuta või väikese tasuga tööriistad nagu Canva ja Anchor võivad lihtsustada multimeediasisu loomist.

Taaskasutus aitab vanad head artiklid uuesti tähelepanu alla tuua

Blogiartiklite taaskasutamine on pidev protsess. Sellest tasub teha oma sisustrateegia regulaarne osa ja planeeridagi juba perioodilisi ülevaatusi, et hoida oma sisu värske ja kaasahaarav ka vanu artikleid kohendades ning uuesti avaldades.

Taaskasutamine pole lihtsalt vana sisu uuesti kasutamine, see on lisaväärtuse pakkumine külastajatele, pakkudes neile vajalikku infot paremini kättesaadaval kujul.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla