Virtuaalassistent pole mitte robot, millele häälkäsklusi anda, vaid hoopis päris inimene, kes aitab ilma firma kontoris istumata sinu äri igapäevaseid asju ajada. Just sellist teenust pakub Sandra Engman oma ettevõttega Eventagram juba teist aastat. Ehkki virtuaalassistent saab hakkama enamuse asjaajamist nõudvate töödega paljudes valdkondades, on Sandra veidi rohkem spetsialiseerunud koolitusfirmadele.
Ta räägib Veebimajutuse blogile, mismoodi äri alguse sai ja kuidas koduleht valmis sai.
Millal ja kuidas ettevõte alguse sai ja millega täpsemalt tegeleb?
Minu ettevõttel täitus just hiljuti esimene tegutsemise aasta, kuid aktiivne olen olnud sellest pool aastat.
Ettevõte sai asutatud, kuna olin veidi enam kui aasta tagasi avastanud enda jaoks täiesti uue maailma ameti näol, milleks on virtuaalse assistendi teenuse pakkumine ettevõtjatele, väikese spetsialiseerumisega koolitajatele.
Kuna alustasin uut ametit täiesti nullist ilma varasema kogemuse ja kontoritööga kokkupuuteta, oli algus üsna konarlik ning liikusin sel teel esialgu pigem teosammul. Palju ebakindlust, vähene eneseusk, hirmud ja negatiivsed uskumused hoidsid mind kõvasti tagasi. Samade probleemidega seisavad väga paljud alustavad ettevõtjad silmitsi, igaüks tuleb sellega aga erinevalt toime.
Olen üksikettevõtja ning minu nišiks on koolitajad. See tähendab, et olen saanud väljaõppe, kuidas organiseerida üht koolituse veebiüritust, väljakutset või veebinari.
Kuna minu suureks kireks on kujundamine, siis ühe ürituse korraldamine just seda päris palju ka hõlmab. Ma loon maandumislehti, ürituse kujunduslikku poolt nagu reklaampildid, slaidipõhjad, töölehed ja -vihikud, isegi kirjapõhja kokkupanek on minu jaoks kui kujundus, mille visuaalile ma panen väga suurt rõhku. Lisaks koostan infokirju, automatiseerin ning ajastan nende saatmise, olen otseülekande ajal tehniline tugi ning modereerin, elan vestluses kaasa ja teen igasugu pisiasju veel.
Milline oli algne äriidee ja kas praeguseks on midagi muutunud?
Minu esialgne ettevõtluse mõte sai alguse hoopis täiesti teisest kohast.
Veel pool aastat enne kõige selle algust, olles olnud pikalt lastega hoolduspuhkusel ning kuna enam vanale töökohale naasta ei soovinud, osalesin ma töötukassa kaudu ettevõtluskoolitusel, kus ma alles hakkasin mõtlema, et millega võiks tegeleda. Mõtlesin olla iseenda tööandaja ning raha ja aja peremees, see tundus nii äge.
Algselt panin äriplaani koostades fookuse ideele luua Haapsallu üks mõnus enesearengukeskus väikeste lastega emadele, kus hakkaks toimuma erinevaid üritusi ja tegevusi, kus kurnatud emad saaksid käia end maha laadimas ning uue energiaga täitmas, tegeledes asjadega, mis neile meeldib. Kuid kiiresti sai selgeks, et üksi ma selle projektiga tol hetkel ei oleks kaugele jõudnud, seega jätsin selle äriplaani sahtlisse. Üsna pea peale seda sattuski mu teele virtuaalse assistendi amet.
Kuidas koduleht on seni aidanud nii klientide kui partnerite leidmisel?
Minu koduleht www.sandraengman.ee on veidi teisest liigast kui tavaliselt. Nimelt tegin ma selle hoopis Canva platvormil, kuna see on mul igapäevane keskkond kujundustöödeks. Mõtlesingi, et miks mitte proovida ka enda kodulehte just seal teha.
Ma olen aru saanud, et virtuaalse assistendi teenuse pakkujaid otsitakse pigem muude kanalite kaudu kui koduleht, aga mina tegin oma kodulehe eesmärgiga, et tulevane klienti saaks veidi tutvuda minu käekirja, oskuste ja väärtustega, enne kui ta otsustab, kas ma võiksin talle sobida või mitte.
Nagu ma ka teistelt assistentidelt olen kuulnud, on kõige tõhusam klientide leidmise viis just suust suhu soovitused. See tõesti toimib, sest virtuaalne assistent on just selline inimene, kes muutub sinu tegemiste ja ettevõtmistega üpris lähedaseks ning usaldusväärsus on siinkohal väga oluline märksõna. Palju lihtsam on ligi lasta ning anda võimalus inimesele, keda sulle keegi sinu tuttav on omast kogemusest soovitanud.
Seega koduleht ei oma minu ametis nii suurt rolli kui ehk mõne teise teenuse pakkuja.
Kodulehe tegemise vajadust tundsin umbes pool aastat tagasi ehk siis oma teekonna üsna alguses, et minu tulevane klient saaks tunnetada läbi minu kodulehe, kas ma võiksin olla keegi, kes talle sobib. Koduleht võib anda selles osas väga palju infot näiteks teenusepakkuja väärtuste ja omaduste kohta.
Olen vaid jälginud Canva keskkonna siseselt kodulehe külastajate statistikat ning imestus oli pigem suur, et üldse keegi sinna sattus.
Kodulehe tegin ma ise üsna katse-eksituse meetodil, proovisin, katsetasin ning vaatasin, mis saab. Samal ajal osalesin ka ühel kiirel Canva veebilehtede tegemise kursusel – siinkohal saan tänada Kristiina Saaremäed ning just tema julgustas mind seda tegema just Canvas.
Praegu on mul käsil ka WordPressi kursus ning ilmselt sellega lõpuni jõudes kolin ka enda Canva kodulehe sinna ümber.
Milline on olnud ettevõtte teenuste seni suurim edulugu ja kordaminek?
Minu ameti puhul suurim kordaminek pole numbrites mõõdetav, vaid sellel on hoopis mittemateriaalne väärtus. See tähendab, et kui ma päriselt suudan vabastada kliendi aega tegevustest, millega ta ise tegeleda ei soovi ning aidata teda asjadega, milles tema nii pädev pole, muutes sellega teda rahulolevaks ja rõõmsamaks, siis see ongi minu edulugu.
Sellest arusaamine võttis küll alguses veidi aega, aga kui olin selleni lõpuks jõudnud, tundsin end tõelise tegijana!
Tegelikult ei ole minu jaoks olemas ebaõnnestumisi, sest need on just väga head õppetunnid, millega saan teadlikumaks ning leian vajalikke kogemusi.
Selles valguses on minu suureks õppetunniks see, et kui midagi ei tee, siis midagi ka ei juhtu!
Ma olen väga paljudest ustest jätnud sisse minemata hirmust ja uskumusest, et ma pole veel piisavalt hea, et mul pole piisavalt oskusi ja muudmoodi end madaldades. Olen öelnud ära live-esinemisi ja isegi koostööpakkumisi, uskudes, et pole piisavalt hea, võttes sellega ära otsustamise võimaluse kliendilt, ehkki ma tegelikult ikkagi oleksin olnud tema jaoks piisav.
Nüüd, kus ma sellest kõigest teadlik olen, panen end tihti meelega erinevatesse ebamugavatesse olukordadesse, et väljuda enda mugavustsoonist, sest just see kasvatab ja arendab päriselt. Ütlen kõigele JAH ja siis vaatan, mida ja kuidas ära teha.
Kustkaudu külastajad virtuaalassistendi teenuse põhiliselt leiavad?
Nagu juba mainitud, siis kõige efektiivsem kanal on minu puhul olnud suust suhu soovitused. Lisaks reklaamin end ka Facebooki gruppides, kus liigub minu sihtgrupp. Olen ka otse pakkunud teenust ettevõtjatele, kellega sooviksin teha koostööd.
Ma ei ole veel kuulnud, et mõni mu klientidest oleks leidnud mind just kodulehe kaudu. Olen ka kursis, et hetkel ei ole mu veebileht veel just kergesti otsingutes esile tulemas, kuid sellega ma alles tegelen.
Kuidas olete rahul Veebimajutuse teenusega ja mis võiks seal olla teistmoodi?
Veebimajutus on ülitore, olen saanud sealt palju kiirelt reageerimist ja lahendusi oma probleemidele, mida minul kui asjatundmatul ikka tekib.
Mis võiks olla teisiti? Mulle tundub, et juhendid võiksid olla lihtsamini leitavad. Piinlik küll, et pidevalt suunatakse mind küsimuste korral otse juhenditesse, kuid Veebimajutuse lehel ise nende otsa pole veel sattunud.
Millised on plaanid veebis (ja e-äris) tulevikus? Mida on plaanis edasi arendada?
Virtuaalse assistendi teenuse pakkumine pole kindlasti veel minu äri lagi, vaid esimene samm ettevõtluses ja veebiäris.
See on nii äge, kui palju uusi võimalusi see ettevõtluse valdkond on viimastel aastatel mulle juurde andnud, ainult fantaasia seab piirid, mida tulevikus edasi teha.
Kuna elan pigem hetkes (loodan, et see nüüd “lühist” ei tekita, et assistent elab hetkes, aga ka nii saab😃), siis meeldib mulle elada päev korraga ja lasta elul end üllatada. Seega polegi mul hetkel peas haudumas mõnda master plaani, et kuhu nüüd edasi. Hetkel keskendun sellele, mida mulle teha meeldib ja vaatan, kuhu see mind edasi viib.
Kui kedagi kõnetas ja ta tunneb, et vajaks koolituste valdkonnas endale abilist ühe assistendi näol, võib minuga julgelt ühendust võtta näiteks minu kodulehe kaudu, kus saab kohtumiseks broneerida tasuta 30-minutilise konsultatsiooniaja, et lähemalt tutvuda ning arutada, kas ja kuidas ma saaksin aidata!