Paljude jaoks on veeb visiitkaardiks, kuhu panna üles firma tooted, teenused ja kontaktid. Kas see aga ongi kõik, mida vaja? StartDigitali arendusprojektide juht Jaak-Robert Mäesalu selgitab, miks oleks hea idee kodulehel blogi pidama hakata.
Mis on kodulehel uudiste ja blogipostituste peamine erinevus?
Suurim erinevus uudistelehe ja blogi vahel seisneb selles, et ettevõtte uudised räägivad ainult sinust – ettevõttest endast ja olulistest uudistest firma kohta. Blogi on aga õpetlik ning aitab tekkivatele küsimustele vastata. Kliendid leiavad blogist vastuseid ja kasulikku lugemist valdkonna kohta.
Blogimine on hea platvorm sisu avaldamiseks, mis pakub huvi lisaks klientidele ka potentsiaalsetele ostjatele – sellesse tasub suhtuda kui oma ettevõtte online ajakirja.
Hea blogi peaks keskenduma kliendile ja tema huvidele, pakkudes talle kasulikku infot ja huvitavaid lugusid, mis mitte ainult ei reklaami ettevõtet, vaid on mõeldud ka meelelahutuseks ja harimiseks.
Kuidas blogi pidada, kui firmas pole kedagi, kes sellega tegeleda saaks/viitsiks/jõuaks?
Selleks on olemas vastavad ettevõtted, kes pakuvad sisuloome teenust.
Mida ühe blogipostituse puhul silmas pidada – milline keelekasutus peaks seal olema, kui pikk tekst, millised pildid, kes peaks olema kirjutaja / autor?
Keelekasutus peaks olema lihtne ja lõbus. Tekst võiks olema täpselt nii pikk kui vaja – üldjuhul mida pikem, seda parem.
Tekstilõikude vahel peaks kindlasti olema pilte, et lugejal oleks kergem orienteeruda ja huvitavam lugeda.
Ideaalis võiks autoriks olla autoriteet ehk oma valdkonna tuntud spetsialist.
Kuidas oma blogi promoda – millistes kanalites sellest teada anda, kuidas ühendada muu turundusega?
Uusi blogipostitusi võiks jagada sotsiaalmeediakanalites. Kui blogi on hästi optimeeritud otsimootoritele (SEO), siis võib tulevikus oodata kodulehele palju tasuta liiklust Google´i orgaanilistest otsingutulemustest.
Mismoodi siduda oma blogi kodulehe SEO-ga?
Blogipostitused ise on väga hea veebiliikluse magnet ning meeldib ka otsimootoritele. Postitusi kirjutades tuleks leida populaarsed otsisõnad oma nišis ja kasutada neid tekstis.
Hea, kui saaks linkida teistele sama teemaga veebilehtedele või teistele blogidele. Samuti tuleks linkida blogipostitusi loogiliselt omavahel, viidata pealehele ja teemalehtedele jne.
Kui tihti peaks postitama?
Nii tihti kui võimalik, aga ideaalis võiks olla uus postitus korra nädalas, neli korda kuus.
Kuidas leida häid teemasid blogisse?
Lihtsaim viis teemade leidmiseks on guugeldada olulisi otsisõnu, mis seonduvad teie ettevõttega ja vaadata, mida konkurendid kirjutavad ning kliendid küsivad.
Mismoodi blogi oma kodulehel oleks kõige parem eksponeerida?
Menüüs võiks olla nupp „blogi“ ja pealehel kuskil nähtaval kohal populaarseimate postituste eelvaated.
Kas blogi võiks olla eraldi alamdomeenis, teisel veebilehel või mõne teenusepakkuja juures või on see juba eos halb mõte?
Kindlasti mitte! Igal domeenil ja veebilehel on oma autoriteet. Google´i arvestuste järgi on www.sinudomeen.ee ja blogi.sinudomeen.ee kaks erinevat domeeni ning kui oletame, et esimesel neist on PA (Page Authority Google´i skaalal 0-100 punkti) näiteks 50, siis see alamdomeenile üle ei kandu ning sel on olulisemalt väiksem väärtus Google´i otsiroboti jaoks.
Kas on valdkondi, kus blogimine siiski pole hea või vajalik ning pigem võiks suunata oma energia asjalikele toodete-teenuste uudistele?
Pole olemas vist valdkonda, kus klientidel ei tekiks küsimusi. Kui on võimalik esitada küsimusi, siis on võimalik sellest ka kirjutada – lihtne. Pigem ei tasuks blogida üldistel trenditeemadel, st. mis korraks on populaarsed.