Külma meilikampaania üles seadmine ei olegi nii lihtne, kui esialgu võib tunduda. Selleks, et kampaania käigus saadetud e-kirjad ei maanduks saajate rämpspostifiltrisse, on vaja eelnevalt nii-öelda soojendada oma domeeni ja meiliaadressi, millelt kirjad lendu lähevad, soovitab WebTailori asutaja Ian Leman.
Külm meilikampaania on turundusstrateegia, mille raames saadetakse võimalikele uutele klientidele e-kirju, kellega pole varem kontakti võetud. Eesmärk on tutvustada oma tooteid või teenuseid ja äratada nende huvi. Kindlasti peab hoolikalt läbi mõtlema, kellele selliseid e-kirju saata, sest soovimatu rämpspost võib tuua palju pahandusi. Eraisikutelt peab enne saama nõusoleku, et neile kampaaniakirju saatma hakata.
Korralikult “soojendatud” aadressidega saab läbi viia mitu kampaaniat pika aja vältel. See nõuab natuke pealehakkamist, kuid edasisi samme jälgides on see tegelikult üsna lihtne. Kui peaksid hätta jääma ning soovid, et keegi selle töö ise ära teeks, siis WebTailor on spetsialiseerunud just meilikampaaniate läbiviimisele, alustades domeenide ostmisest ning lõpetades kampaania vastuste delegeerimisega.
1. samm: vali sobiv domeen külmade e-kirjade saatmiseks
Esimesena tuleb üles seada eraldi domeen ja postkast, mida kasutada ainult külmade kampaaniate e-kirjade jaoks. See on vajalik samm peamiselt oma domeeni turvalisuse huvides, kuid aitab ka potentsiaalsete klientide vastuseid tõhusamalt käsitleda, kuna need ei segune siis teiste ärimeilidega.
Uue domeeni saab osta oma praeguselt domeenipakkujalt, kuid valida võib ka mõne muu teenusepakkuja, nagu näiteks Namecheap, Google Domains, GoDaddy ja paljud teised.
Domeenipakkuja valik on muidugi igaühe enda otsustada ja meilisõnumite saatmise seisukohast pole see väga oluline.
Küll aga on oluline uue domeeni nimi. Mida rohkem sarnaneb külmade e-kirjade domeen ettevõtte enda domeeniga, seda parem – nii ei satu võimalikud uued kliendid segadusse.
Näiteks kui peamine domeeninimi on colliber.com, sobib külmade e-kirjade saatmiseks hästi kasutada aadressi colliber.co või colliber.io.
Võimaluse korral saab osta ühe aasta vana või isegi vanema juba kasutatud domeeni. Selle vanus on rämpspostifiltrite jaoks väga oluline. Selle põhjuseks on asjaolu, et rämpsposti saatjad kasutavad enda e-kirjade saatmiseks tavaliselt vastloodud ja väga värskeid domeene.
Seega võib öelda, et mida vanem domeen, seda parem – kuid tähelepanu tuleb pöörata ka antud domeeni mainele. Loe sellest lähemalt siit: “How to set up a domain for cold outreach?”
Kasutatud domeenil peaks olema hea maine, et seda saaks turvaliselt kasutada e-kirjade väljasaatmiseks.
Mis juhtub, kui domeeni maine on halb? Rämpspostifiltrid blokeerivad sellistelt domeenidelt saadetud meilid, suunavates need rämpsposti kausta või panevad saatja musta nimekirja. Seega tuleb kontrollida enne domeeni ostmist kindlasti selle mainet. Selleks on olemas tööriistad nagu Talos ja MX Toolbox, mis võimaldavad hankida infot ja kontrollida, kas domeen on mõnes mustas nimekirjas.
2. samm: suuna domeen oma e-kirjade majutamise serverisse
Kui domeen ostetud, tuleb see suunata enda valitud meiliserverisse. Kui domeen ja server selle majutamiseks pärinevad samalt pakkujalt, saab need tavaliselt mõne klõpsuga juhtpaneelil ühendada.
Kui aga domeen pärineb mõnelt teiselt pakkujalt, tuleb läbida paar sammu:
- Mine oma majutusteenuse pakkuja juhtpaneelile ja kopeeri sealt nimeserverid. Siin on näide selle kohta, kuidas seda HostGatoris teha: www.hostgator.com/help/article/what-are-my-name-servers.
- Logi sisse oma domeenipakkuja juhtpaneelile ja ava uue domeeni DNS-i seaded. Kleebi nimeserverid kohandatud nimeserverite alla ja klõpsa nuppu Salvesta/Save.
3. samm: seadista SPF- ja DKIM-kirjed meilide turvalisuse tagamiseks
SPF ja DKIM on kaks turvamehhanismi, mis takistavad petturitel firma nimel võltsitud e-kirju saatmast. Nende kahe kirje seadistamine domeeni DNS-is viib sammu võrra lähemale sellele, et õigest domeenist pärinevad meilid toimetatakse edukalt klientideni ja domeen jääb turvaliseks.
Kõige tavalisemate domeenihostide jaoks SPF-i seadistamiseks vaata siit oma teenusepakkuja kohta lähemalt:
Kui soovid rohkem teada SPF-i ja DKIM-i kohta, siis lähemalt saab lugeda sellest artiklist: “What is DKIM & SPF? And How to Set It Up?”.
4. samm: soojenda uut domeeni ja e-posti aadressi
Igal vastloodud domeenil on vaikimisi neutraalne maine. See tähendab, et rämpspostifiltrid hoiavad domeenil tähelepanelikult silma peal ja võivad muutuda ärevaks, kui saadad ootamatult suure hulga e-kirju.
Enne e-kirjade masspostitamist peab domeen teenima omale hea maine. Selle saavutamiseks tuleb läbida protsess, mida nimetataksegi domeeni soojendamiseks.
Põhimõtteks on saata oma väljaminevate e-kirjade postkastist vaid väike hulk e-kirju päevas adressaatidele, kelle kohta tead, et nad teile vastavad – näiteks perele, sõpradele või kolleegidele. Tuleb meeles pidada, et kui domeenil on rohkem kui üks postkast, peab neid kõiki eraldi soojendama.
Soovitatav on saata 5–10 e-kirja päevas ja aja jooksul nende arvu aeglaselt suurendada. Soojendamine peaks kestma umbes kolm kuud. Vahepeal saab mõne muu asja eest hoolitseda, näiteks luua usaldusväärse kliendibaasi.
Lisaks tasub lihvida oma veebilehte ja sotsiaalmeedia profiile. Sellest saab lähemalt lugeda artiklist “8 Things to Take Care of In the Meantime You Warm up a Domain for Outreach“.
WebTailor aitab järgmise meilikampaaniaga
Domeeni ja meiliaadresside soojendamise jooksul saab tegeleda juba e-kirjade sisu loomisega ning meilinimekirjade koostamisega. Loe lisateavet selle kohta, kuidas meie oma ärilt ärile ehk B2B müügivihjeid genereerime, kirju kirjutame ja meilikampaaniaid seadistame. Kas oled valmis jõudma uute klientideni ja laiendama oma äri külmade e-kirjadega? Kui tekkis küsimusi, võta meiega ühendust juba täna.