Teejuht alustajale: kuidas saada ettevõttena jalg Instagrami ukse vahele?

Instagramist on praeguseks saanud ettevõtetele üks mõjukamaid turundusplatvorme, mis aitab jõuda miljonite jälgijateni üle maailma. Kui seni on paljud kasutanud Instagrami vaid isiklikel eesmärkidel, siis võib ärikontoga alustamine tunduda esialgu keerulisena. Ent õigete tööriistade ja hea plaaniga võib Instagram aidata firma brändil väga hästi kasvada, see tugevdab kliendisuhteid ja suurendab müüki.

Siin on ülevaatlik lühike juhend, kuidas ettevõttena Instagrami abil edu saavutada.

1. Loo tugev visuaalne identiteet

Instagram on kõigepealt muidugi pildid ja videod, seega tegemist on täiesti visuaalse platvorm, mistõttu kvaliteetne ja huvipakkuv pildiline sisu on siin ülioluline.

Mõtle läbi, kuidas saaksid sa oma jälgijatele väärtust pakkuda ja luua sellist sisu, mis jääb meelde ja kutsuks tagasi samale lehele.

Näiteks kui oled matkavarustuse pakkuja, lood põnevate matkapiltidega külastajat köitva seiklusmaailma, oma jälgijatega suhestumiseks võib kasutada ka naljakaid meemipostitusi, mida tõsisemates kanalites nii lihtsalt kasutada ei saa.

Põhiline on aga leida oma sihtgrupile sobiv lähenemisviis ja alustada oma brändi ainulaadse visuaalse identiteedi loomist Instagramis.

2. Hoia ühtset kujundusstiili ja vestlustooni

Tugeva ja püsiva jälgijaskonna kasvatamiseks on oluline hoida oma postitustes ühtset stiili, olgu selleks kindel värvipalett, temaatilised pildid või läbiv sõnumi stiil. Külastaja tahab saada seda, mida ootab ja mille pärast jälgijaks hakkas.

Näiteks kellabränd MVMT on saavutanud edu tänu oma isikupäraselt tumedate, modernsete fotode ja ühtse sõnumi kasutamisele. Ühtsus kujunduses ja sisus aitab brändil luua usaldust ja tagab, et jälgijad teavad, mida oodata.

3. Kaasa oma jälgijad

Instagram on dialoogipõhine platvorm, kus jälgijate kaasamine loob brändiga tugevama sideme. Tõsta oma jälgijate huvi, vastates nende kommentaaridele, korraldades küsitlusi ja jagades nende loodud sisu.

Näiteks paljud Instagrami lehed julgustavad jälgijaid postituste alla oma sõpru “märgistama”, et leida huvilisi, kes postituses märgitud kauba või teenuse vastu võiksid huvi tunda. See aitab brändil jõuda uute inimesteni.

Samuti võib kaaluda auhindade või väikeste võistluste korraldamist, et kasvatada brändi nähtavust või küsida arvamust ja korraldada hääletusi.

4. Mõtle koostööle mikromõjutajatega

Mõjutajaturundus on kiirelt kasvav suundumus, kus ettevõtted teevad koostööd sisuloojatega, kellel on juba lojaalne jälgijaskond.

Mikro-mõjutajad on küll väiksema jälgijaskonnaga, kui tuntud influencerid või suunamudijad, kuid on sihtrühmas usalduse võitnud ning aitavad ettevõtetel jõuda õigete inimesteni, kes on tõenäolisemad potentsiaalsed kliendid.

Selle kaudu saad suurendada oma brändi usaldusväärsust ja laiendada suunatult haaret, ilma et peaksid investeerima traditsioonilisse reklaami.

5. Kasuta ka reklaamikampaaniaid

Instagrami reklaamikampaaniad sobivad hästi nii bränditeadlikkuse kasvatamiseks kui ka müügi suurendamiseks.

Hea reklaamikampaania nõuab siiski hästi läbimõeldud eesmärki: kas tahad suurendada jälgijaskonda või tõsta toodete müüki?

Näiteks saab kasutada tuntud inimesi, et meelitada jälgijaid oma kanalit jälgima, samas kui isuäratavad pildid ja sooduskupongid meelitavad pigem kaupa ostma.

Pane oma reklaamide sisu kindlasti testima (A/B testimisega), et leida parim kombinatsioon, mis sinu brändile Instagramis sobib.

6. Pane töösse ostuks klõpsatavad nupuga postitused

Kui ettevõte müüb tooteid, aitab ostuks klõpsatavate nuppudega postituste funktsioon muuta kohe Instagramist ostuprotsessi alustamine jälgijatele ostu väga lihtsaks ja kiireks.

Kasutajad saavad tooteid otse Instagramis vaadata ja minna maksmise lehele, mis vähendab müügi teel olevaid takistusi.

See funktsioon on viimsael ajal saanud väga populaarseks, kuna eriti kasulik ja suurendab tõenäosust, et jälgijad muutuvad klientideks.

Leia erinevaid võimalusi, Instagram töötab

Instagram pakub ettevõtetele mitmeid uusi ja erinevaid võimalusi, et oma brändi kasvatada ja kliendibaasi laiendada.

Alates visuaalsest identiteedist ja ühtsest stiilist kuni jälgijate kaasamise ning reklaamikampaaniateni – Instagram on selleks kõigeks võimas tööriist, kui seda kasutada läbimõeldult ja järjekindlalt.

Proovi erinevaid võimalusi ja leia just sinu ettevõttele sobiv lähenemine. Soovides saavutada edu Instagramis, on oluline keskenduda sisu kvaliteedile ja jälgijate väärtustamisele, sest lõppkokkuvõttes juhib kasvu ja lojaalsust just väärtust loov sisu.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.