Eestisse oodatakse aastaks 2030 eri prognooside järgi 50–70 tuhat elektriautot. Optimistid ennustavad veelgi suuremaid numbreid. Praegu on Eestis arvel pea 8600 elektrisõidukit, mille kasutada on ligi 975 avalikku laadimispunkti ehk üks punkt iga 9 sõiduki kohta. Üldiselt peetakse heaks tasakaaluks, kui 10 elektriauto kohta on üks avalik laadimiskoht.
Teateid olulistest verstapostidest tuleb pea iga nädal: Elektrum Drive avas Tallinnas T1 keskuses Eesti suurima laadimispargi, mis võimaldab korraga laadida 34 autot. Eleport teeb koostööd Snabbiga, kelle parkimisrakendust saab nüüd nii Eestis, Lätis kui Leedus kasutada ka laadimiseks. Enefit Volt paigaldas laadijad kuue Tallinna ja Pärnu kaubanduskeskuse parklasse, samuti on nad võrgustikku rajamas Rimi parklatesse. Terminal avas 2024. aasta detsembris pea iga päeva uue laadimisjaama. Eestisse on oma võrguga jõudnud ka leedukate Ignitis ON, kes rajab laadimispargid Grossi ja Maxima poodide juurde ja nii edasi.

Eesti jookseb teiste sabas
Ehkki väljapoole paistab, et arendajatel läheb arendamine lepase reega, ei ole kõik turuosalised alustanud samalt stardipakult ning ka uued tulijad on viidanud, et Eestis on asju ajada keerukam kui teistes Balti riikides. Ignitis toob näiteks, et kui Leedus Palangas võttis neil laadimispargi rajamine aega 200 päeva, siis Eestis kulub nullist avamiseni aega 2-3 aastat ehk mitu korda rohkem.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.