Kolmerattalise auto põrnika moodi armas ja efektne välimus on vaevata võlunud paljusid. Nii on Nobe legend kasvanud kiirelt suuremaks kui elu ning tekitanud ka probleeme. Sel aastal ongi Eesti autoidu saatnud rohkem skandaalid kui miski muu. Reaalseid saavutusi veel ette näidata ei ole, samas said osad koostööprojektid USA-s äriliste erimeelsuste tõttu lõpu.
ERR kajastas sügise algul põhjalikult vastasseisu, mis Nobe Cars USA-l koostööprojektide käigus tekkis. Toonane nõunik Anthony Luzi töötas ilma lepinguta, maksude maksmiseks mõeldud raha kulus prototüüpidele, ameeriklastele saadetud Nobel polnud akusid. See on kiirkokkuvõte põhjustest, mille tõukel kadus ettevõtte juhtide ja partnerite vahel usaldus.
Roman Muljariga koos Nobe USA osakonna asutanud Toomas Koger ja Mati Otsmaa arvates kasutati neid suisa ära ning lollitati. Täna on meeste asemel ettevõtte juhatuses juba uued inimesed, kuid nende ja Luzi kui väikeaktsionäride nõuded ulatuvad 400 000 dollarini. Nobe Eesti osakond, Seanest OÜ, tiksub paarisaja tuhande eurose käibe peal. Paaril viimasel aastal on see õige napilt kasumisse jäänud. Kasvanud on aga töötajate hulk — kahemehefirmana alustanud ettevõttes on praegu kuus inimest.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.