“Kui me vaatame, kuidas naistele on müüdud kosmeetikat ja parfüüme, siis see on toimunud neile naise ideaalpildi kuvamise kaudu. Nii tekib ihaldusväärsuse tunne: kui toodet kasutad, siis tunned ka ennast seksikamana,” räägib kestliku arengu ja vastutustundliku ettevõtluse ekspert Helen Tammemäe. “Rohepesuga on sarnane lugu. Toodet ostes jäetakse inimesele tunne, et nüüd on ka tema keskkonnakaitsja. Aga sellest keskkonnakaitseks ei piisa, et toote etiketil nähakse ilusat loodust ja terveid inimesi,” ütleb ta.
Rohepesu võib olla nii tahtlik ja strateegiline kui ka teadmatusest tulenev. Praegu on üle maailma põhiprobleemiks, et jätkusuutlikkuse küsimustega peaks tegelema ettevõtte strateegia tasemel, aga sageli teeb seda ettevõtte turundusosakond. Kui ettevõtte strateegiasse jätkusuutlikkuse mudel ei jõua, siis on tagajärjeks tihi just nimelt see, mida me nimetame rohepesuks.
Üheks probleemiks on tihti ka suurte ettevõtete inertsus — sealsed veskikivid jahvatavad väga aeglaselt. Samas nõuab keskkonnasäästlik majandus väga spetsiifilist teadmiste pagasit, mida väga paljudel ei ole.
See lugu on PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus:
- Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
- Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
- Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
- Soovi korral ajakiri Digi paberil.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.