Suur lugu

Rohepesust vikerkaarepesuni: kuidas jäetakse inimesele mulje, et ta päästab maailma?

Helen Tammemäe selgitab, mida ettevõtted saavad teha rohepesu süüdistuse vältimiseks.FOTO: Riina Varol
PRO tellijale

Rohepesu, vikerkaarepesu, teaduspesu, valgepesu, roosapesu … Kõiki neid seob sarnane eesmärk: jätta mulje, et mingisugusele olulisele küsimusele või ühiskondlikule probleemile on tähelepanu pööratud, kuigi tegelikult sügavuti teemaga ei tegelda.

“Kui me vaatame, kuidas naistele on müüdud kosmeetikat ja parfüüme, siis see on toimunud neile naise ideaalpildi kuvamise kaudu. Nii tekib ihaldusväärsuse tunne: kui toodet kasutad, siis tunned ka ennast seksikamana,” räägib kestliku arengu ja vastutustundliku ettevõtluse ekspert Helen Tammemäe. “Rohepesuga on sarnane lugu. Toodet ostes jäetakse inimesele tunne, et nüüd on ka tema keskkonnakaitsja. Aga sellest keskkonnakaitseks ei piisa, et toote etiketil nähakse ilusat loodust ja terveid inimesi,” ütleb ta.

Rohepesu võib olla nii tahtlik ja strateegiline kui ka teadmatusest tulenev. Praegu on üle maailma põhiprobleemiks, et jätkusuutlikkuse küsimustega peaks tegelema ettevõtte strateegia tasemel, aga sageli teeb seda ettevõtte turundusosakond. Kui ettevõtte strateegiasse jätkusuutlikkuse mudel ei jõua, siis on tagajärjeks tihi just nimelt see, mida me nimetame rohepesuks.

Üheks probleemiks on tihti ka suurte ettevõtete inertsus — sealsed veskikivid jahvatavad väga aeglaselt. Samas nõuab keskkonnasäästlik majandus väga spetsiifilist teadmiste pagasit, mida väga paljudel ei ole.

See lugu on PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus:

Telli PRO esimeseks kuuks soodushinnaga 3 €
  • 2.-3. kuu 12.50€/kuu
    Sealt edasi 24.99€/kuu.
  • Sooduspakkumist saad kasutada ühe korra.
Säästad aastas -20%
Telli PRO aastaks 18.75 € / kuu Tavahind 24.99 eurot.
  • Kindlusta endale hea hind terveks aastaks, arveldamine käib kuupõhiselt.
Vali tellimuse tüüp
  • Piiramatu ligipääs DigiPRO, E-kaubanduse, RMP, Rikka Geeniuse ja Ärigeeniuse artiklitele.
  • Ligipääs veel seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
  • Soodushinnaga sissepääs Geeniuse üritustele.
  • Soovi korral ajakiri Digi paberil.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu

Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Vigane captcha
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.