Kuidas tasuda kauba eest, kui ei taha võtta järelmaksu ega ka kõike korraga maksta?

Eestimaalased ostavad üha rohkem erinevaid kaupu internetist.Foto:Shutterstock

E-poes surfates tekib sageli kiusatus midagi osta, aga suurt summat korraga maksta ei soovi. Samas ei taha endale väiksema ostu järel ka lisakohustusi tekitada. Eesti ostjate isu rahuldamiseks tõi Eesti suurim makselahenduste pakkuja ESTO turule uue teenuse.

„2017. aastal hakkasime Euroopas nägema suurt edu kolme osamaksega tasumisel ja nii tekkiski mõte hakata sellist teenust pakkuma ka Eestis,“ ütles ESTO AS-i partnersuhete juht ja kaasasutaja Martin Ustaal.

Esmalt testiti lahenduse pilooti koostöös veebipoega Kaup24. «Tutvustasime nende klientidele uut maksevõimalust ja see teenus sai kiiresti väga populaarseks,» meenutas Ustaal. Teistele partneritele pakutakse kolme osamaksu teenust ESTO 3 nime all, Kaup24-s kannab see endiselt nime SLICE.

ESTO 3 on mugav kolmeosaline maksevõimalus. Foto: ESTO

Tasuge kolme klikiga

Kuigi ESTO 3 tähendab, et kauba eest saab tasuda kolmes võrdses osas, ei ole tegemist Eesti seaduste järgi tehniliselt krediiditootega. “Tegemist on makseviisiga, kus klient saab tellimuse kinnitada kolme klikiga ja alates järgmisest kuust, peale ostu sooritamist, hakata tasuma kolme võrdse osamaksena. Intress ja lisakulu on null. Tasumine toimub iga kuu 15. kuupäeval.”

Kuna tegemist ei ole krediiditootega, siis ei kaasne kliendile absoluutselt mingit lisatasu, mis teeb selle tunduvalt atraktiivsemaks kui tavalised lühiajalised intressiga laenud.

“Kliendi jaoks on boonus veel see, et kauba kätte saades saab ta seda enne selle kätte, seda proovida ja tellimuse tühistada või tasuta tagastada, kuna ta ei maksnud ette summat ära. Ilma ühegi lisakuluta.”

Lisaks on inimesel alati võimalus kogusumma ilma lisakulude ja tasudeta enne tähtaega tagasi maksta. Tulemuseks on õnnelik klient, kes juhib oma rahavoogusid nutikalt, sest ta ei pea toodete eest ettemaksu tegema. 

Kallimad kaubad pole enam ainult rikaste päralt

“Statistika näitab, et üha rohkem inimesi loobub koheselt oma rahaga maksmisest (pangalingid või kaardimaksed), kui tekib lihtne võimalus tasuda kolmes võrdses osas ilma lisakuludeta,” ütles ta.

ESTO 3 eesmärk on kliente harida ja õpetada rahavoogusid paremini planeerima. “Selle teenusega ei pea 300 eurot kohe maksma. Kolm kuud saab iga kuu sada eurot maksta, lisakuludeta,” selgitas Ustaal.

Kolme osamaksega tasumise võimalus on tema sõnul Kaup24-s SEB ja Swedbanki makselinkide järel top-3 makseviis.

Ostukorvi keskmine suurus on ESTO 3 makseviisi valinud klientidel tavaliselt kuni 300 eurot ning maksimaalne ostusumma on seni olnud 10 000 eurot.

“Keskmised ostusummad moe- ja ilutoodete pakkujate seas jäävad 110-130 euro vahele. Suuremates e-poodides, kus pakutakse kõiki tootekategooriaid, on keskmine ostusumma juba üle 200 euro,” lisas Ustaal.

ESTO 3 makseviisi on Eestis usaldanud ja kasutanud juba üle 120 000 kliendi.

Taustakontrollist pole pääsu

Isegi kui ESTO 3 ei loeta krediidiks või laenuks, siis ajal, mil klient täidab tellimuse valides ESTO 3-ga kolme osamakse, tehakse talle väike taustakontroll. “See kontroll on palju “pehmem” kui krediidikontroll kliendile, kes taotleb järelmaksu või krediiti.”

ESTO 3 taotlemisel kontrollitakse, kas kliendil ei ole aktiivseid maksehäireid ja kas tal on piisav sissetulek kuumaksete teenindamiseks.

Intressivabadus on kliendid toonud tegema kordusoste. Foto: ESTO

Rahulolevad kliendid ja müügikäive kasv

ESTO 3 teenust pakutakse e-poodidele esimesed 3-6 kuud tasuta. “Kaupmehed tunnevad arusaadavalt muret lisakulude pärast, mis uue teenuse lisamisega kaasnevad. See on põhjus, miks laseme esialgu partneritel seda teenust tasuta kasutada, et nad näeksid positiivset mõju nende müügitulemustele,” rääkis Ustaal.

Enamasti kasvab selle kuni kuuekuulise tasuta perioodi jooksul kaupmehe müügikäive ja klientide rahulolu umbes 23 protsenti.

ESTO 3 teenus on mugav ka seetõttu, et kaupmees ei pea mõtlema, kas ja kuidas klient kauba eest kolmes osas maksab. “Pärast ostu sooritamist maksame meie kaupmehele raha täissummas ja klient maksab selle meile hiljem tagasi. Kliendiga arveldab edasi ESTO,” selgitas Ustaal.

2016. aastal loodud Eesti juurtega ESTO pakub oma klientidele erinevaid finantsteenuseid. Bränd sai alguse vajadusest uue põlvkonna makselahenduste järele, mis sobiksid nii tarbijale kui müüjale.

Tänaseks pakub ettevõte Baltikumis suurimat valikut erinevaid makselahendusi ning nende võrgustikku kuulub enam kui 1600 partnerit ja üle 200 000 lõpp-kliendi.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.