Salesforce'i blogi

Üle 2500 turundustegija avaldas arvamust. Mis on praegu neli kuumemat teemat?

Mida paljastab Salesforce'i värske turundusuuring?Foto: Shutterstock

Praegu on turundajate jaoks põnev aeg. Kliendid kasutavad suhtluseks üha enam veebi – see tähendab ka aina uusi ja erisuguseid platvorme. Veebimaastikku raputavad pidevalt murrangulised trendid ja uuenduslikud tehnoloogiad. Digitaalse maailma ümberkujundamise juures on esirinnas just turundajad, kelle jaoks on “uue normaalsuse” väljakutsete ja võimalustega kohanemine ellujäämise küsimus.

Digiajastul on turunduse vastutus koondunud kahe kriitilise rolli ümber: turundaja peab olema kliendisuhete haldaja ja mootor kasvu jaoks. Viimast peavad ülioluliseks 94% maailma turundajatest – veel eelmisel aastal oli sama näitaja 87%.

Samal ajal on andmete tähtsus strateegiliselt muutunud. Turundajad tuginevad andmetele, et luua isikupärastatud ja usaldusväärseid kliendikogemusi ning optimeerida kampaaniaid ja programme maksimaalse ROI ehk investeeringute tootluse saavutamiseks. Kuid andmete kogumine, nende lahtiharutamine ja täieliku potentsiaali saavutamine on miski, mis võib ideena tunduda üsna lihtne ja loogiline, aga vajab päriselt kõvasti tööd.

Statistika räägib enda eest – ainult 33% turundajatest on kindlalt arvamusel, et nad saavad “insight’i” ehk vajalikku infot klientide kohta piisavalt kiiresti, et võtta selle põhjal vastu mõjukaid otsuseid. Ei tasu ennast petta, et see tulevikus niisama lihtsamaks läheb. Kuna andmete hulk aina suureneb ja rohkem tuleb mängu privaatsust puudutavaid reegleid, on üha olulisem turundusandmetest viimast võtta.

Salesforce’i värskes turundusuuringus (Marketing Intelligence Report) küsitleti üle 2500 turundusotsuste langetaja üle maailma, et selgitada välja, kuidas turundajad kasutavad andmeid kasvuks ja klientikogemuse juhtimiseks. Lisaks uuriti, kuidas turundajad kohanevad privaatsusele keskendunud andmeökosüsteemiga ja trendidega, mis kujundavad kanalitevahelist turundust.

Heidame pilgu neljale peamisele leiule, mis turundusaruandest silma hakkavad.

1. Oluline on saada ülevaade, mis mõjub

Tänasel turundajal on kaks ülesannet: edendada kliendisuhteid ja kasvatada tulusid. See kajastub ka selles, kuidas turundajad edu määratlevad. Peaaegu pooled ütlevad, et klientide rahulolu on nende jaoks kõige olulisem mõõdik. Sellele järgneb turundusinvesteeringu tasuvus. Mure on aga selles, et vähem kui kaks viiest turundajast tunneb end nende mõõdikute hindamises täielikult edukana.

Analüütikastrateegiaid hinnates rõhutavad turundajad vajadust see väljakutse lahendada, nimetades oma peamiste prioriteetidena tõestada turundustegevuste mõju kasvule ja kliendikogemusele. Selleni jõudmiseks seavad turundajad esikohale ka andmete tõhusa kasutamise täpse, õigeaegse ja tarbitava ülevaate kujul.

2. Privaatsuse teema on turundusstrateegiaid muutnud

Viimastel aastatel on andmete privaatsuseeskirjad – nagu GDPR, Apple Maili privaatsuskaitse ja Google’i kolmanda osapoole küpsise kasutusest loobumine – julgustanud turundajaid võtma andmete kogumisel kasutusele lähenemisviisi, mis paneb tarbija esikohale ning põhineb osapoolte nõusolekul.

See tähendab, et ka varem populaarsed mõõdikud, näiteks e-kirja avamiste statistika (kui paljud kirja saajatest avasid selle), pole enam nii asjakohased, kuna kehtivad privaatsusreeglid, mis takistavad nende jälgimist. Tegelikult nõustub 90% turundajatest, et hiljutised muudatused andmete privaatsuses on tugevalt muutnud turundustegevuste mõõtmist.

Enamik turundajaid panustab tehnoloogiale, et keerulisest olukorrast võitjana välja tuua. Selleks on mitu varianti:

  • 90% turundajatest plaanib kas suurendada või säilitada investeeringuid turundusanalüütikasse;
  • 88% turundajatest plaanib kas suurendada või säilitada investeeringuid kliendiandmete platvormidesse;
  • 87% turundajatest plaanib kas suurendada või säilitada investeeringuid reaalajas suhtlemisse ja isikupärastamisse.

Kui juba investeeringutest rääkida, on umbes pooled turundajatest suurendanud oma investeeringuid sponsitud postitustesse sotsiaalmeedias, mobiiliturundusse ja veebikogemustesse – kohtadesse, kus kliendid veebis ostlevad ja äri ajavad. See ei ole üllatav, kuna 58% tarbijatest arvab, et šoppab pärast pandeemiat rohkem veebis kui varem, ja 80% ettevõtete omanikest loodab veebis rohkem äri teha.

3. Andmete kvaliteedist ei saa üle ega ümber

Olenemata sellest, mis on täpne eesmärk, vajavad turundajad oma programmide väärtuse näitamiseks ja tulemuste saavutamiseks usaldusväärseid andmeid. Peaaegu neli viiest turundajast usub, et andmete kvaliteet on turunduspõhise kasvu ja kliendikogemuse edendamisel võtmetähtsusega.

Kõigil aga pole juurdepääsu usaldusväärsele andmebaasile ega oskusi, et seda kasutada. Seda nimetavadki turundajad üheks peamiseks väljakutseks, kui juttu on tulemuslikkuse mõõtmisest. Kuigi turundajad investeerivad analüütikatehnoloogiatesse, leidub turundusaruande kohaselt praegu ainult pooltes turundusmeeskondades töötajaid, kes on päriselt analüütikale pühendunud.

Kus viga näed laita, seal tule ja aita – selmet matta aega ja raha käsitsi andmete integreerimise alla, on ettevõtetel aeg võtta kasutusele AI ehk tehisintellekt ning tegeleda automatiseerimisega. Nii võidab turundustiim väärtuslikku aega, mida kasutada hoopis strateegilisema ja loomingulisema töö jaoks. Eesti turule tõi AI juhitud turunduslahenduse LeverUP, mis on maailma suurima kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partner.

MC Personalization, varem tuntud kui Interaction Studio, on AI juhitud kliendisuhtlus, mis võimaldab ettevõtetel pakkuda klientidele kanaliteülest reaalajas isikustatud suhtlust. Tänu sellele saavad ettevõtted suurendada konversioonimäära ja klientide lojaalsust.Foto: LeverUP

4. Andmetest on vähe kasu, kui pole täit ülevaadet

Ilma selge ja tervikliku ülevaateta andmetest on raske andmepõhisele turundustegevusele tähendust anda. Turundusaruandest selgub, et 98% turundajatest rõhutab, kui oluline on omada täielikku ülevaadet turundusest kõigil kanalitel. Siiski hindab 71% endiselt oma kanaliteülese turunduse toimivust silodes, jättes palju ruumi täiustamiseks ja integreerimiseks.

Turundajad ei pea mitte ainult integreerima andmeid äriüksuste ja allikate vahel, vaid ka jagama neid väärtuse loomiseks, meeskonnaülese koostöö edendamiseks ja turunduse ühendamiseks äritulemustega. Kuna andmed on koondatud ühte kohta, saavad turundajad juhtida oma organisatsiooni kasvu ja kaasata oma kliente. Kuu alguses kirjutasime blogis, millest tuleks peale hakata, kui tahad oma äri viia uuele tasemele.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.