9 head nippi, kuidas leida kliente ja võita nende usaldust

Foto: Alexa, Pixabay
Foto: Alexa, Pixabay

Klientide leidmine on iga ettevõtte üks tähtsaimatest ülesannetest ja edukuse võti. Aga kuidas seda teha nutikalt ja efektiivselt? Vaatame, kuidas luua võimas magnet, mis tõmbaks kliente ligi. Selleks on mitmeid võimalusi, siia on koondatud üheksa head ja lihtsat ligimeelitamise nippi.

Uute klientide leidmine ja nendega kontakti loomine on muidugi suur väljakutse. Kuidas aga jõuda õigete inimesteni ilma agressiivse müügisõnumita?

Vastus peitub väärtuste põhises lähenemises, mida turundusmaailmas tuntakse kui mõistet lead magnet ehk “potentsiaalsete klientide ligimeelitaja”.

Ingliskeelne lead võiks olla eesti keeles nagu juhtlõng, kuid täpsemalt turunduses pigem potentsiaalne klient, kontakt või huviline. Kuidas nendes huvi tekitamine töötab ja mismoodi liiga pealetükkiva tegevusega häid huvilisi mitte eemale peletada, sellest räägimegi.

Mis on potentsiaalsete klientide ligimeelitaja?

Lead on väärtusliku pakkumise, mis motiveerib potentsiaalseid kliente andma oma kontaktandmeid, näiteks e-posti aadressi, tulemus.

Vastutasuks saavad nad midagi kasulikku, olgu selleks juhend, allalaaditav tööriist, konsultatsioon või mingi muu väärtuslik sisu.

Miks on potentsiaalsete klientide ligimeelitamine oluline? Sellel on kolm lihtsat põhjust.

  • See loob võimaluse pikaajaliseks kliendisuhteks.
  • Tõstab kaubamärgi tuntust ja usaldusväärsust.
  • Toetab müügikanali loomist.

Aja jooksul on meelitajad muutunud: nännijagamine messidel ja voldikute levitamine pigem taanduvad, elektrooniliste kanalite olulisus kasvab, kuid tähelepanu võitmine neis muutub aina raskemaks, sest konkurents tiheneb.

Tihti tuleb rinda pista kogu maailma oma ala parimatega. Kuid oma kliendi leidmine on endiselt võimalik, kui õigesti läheneda.

9 näidet, kuidas kliendimagnet töötab

  1. E-raamat või juhendmaterjal. Loo põhjalik e-raamat, mis lahendab konkreetse valdkonna probleeme. Näiteks võib see olla SEO optimeerimise juhend või kodudisaini nõuanded. See aitab potentsiaalsetel klientidel saada väärtuslikku teavet ning loob usaldust. E-raamat on vähese kuluga tehtav, selle kujundamise jaoks leidub hulk mugavaid tööriistu, samas vormib see formaat sisu kasulikuks tooteks.
  2. Esimese ostu soodustus. Pakkudes uutele klientidele esimesel ostul head allahindlust, suureneb tõenäosus, et nad tellivad midagi uuesti. Näiteks 10% allahindlus esimese ostu korral on levinud ja tõhus pakkumine e-poodides.
  3. Eksklusiivne ligipääs pakkumistele. Loo VIP-klubi või eelistellimise võimalus, kus liikmed saavad teada uutest toodetest ja pakkumistest varakult enne teisi. See tekitab eksklusiivsustunde ja motiveerib liituma.
  4. Tasuta konsultatsioon. Paku tasuta esmast konsultatsiooni, kus potentsiaalne klient saab oma probleemidele professionaalse hinnangu. Näiteks võivad õigusbürood pakkuda tasuta esmast juriidilist nõu. See sobib hästi teenuste pakkujale oma uues võimalikus kliendis arusaamise tekitamiseks, et talle on seda tõesti vaja ning just see lahendab tema probleemi.
  5. Veebiseminarid ja koolitused. Korralda harivaid veebiseminare, kus jagad oma valdkonna teadmisi ja kogemusi. Näiteks turundusagentuurid võivad pakkuda tasuta koolitusi, kuidas parandada sotsiaalmeedia reklaame.
  6. Eksklusiivne sisu. Loo e-kirjade seeria, mis jagab väärtuslikke teadmisi mitme nädala jooksul. Näiteks võib fitnessitreener saata treeningplaane ja toitumisnõuandeid. See nipp on hea ka oma uudiskirja lugejate hulga kasvatamiseks.
  7. Tasuta prooviperioodid. Tarkvarafirmad ja digiteenuste ettevõtted võivad pakkuda tasuta prooviperioodi, et klient saaks teenust testida. Näiteks pilveteenuste pakkujad annavad sageli 14-päevase prooviperioodi, meediaväljaanded tasuta digitellimuse jne.
  8. Vajalikud tööriistad ja testid. Loo veebikalkulaatorid, isiksusetestid või muu interaktiivne sisu, mis pakub igaühele tema huvidest sõltuvalt väärtuslikke tulemusi. Näiteks võib finantsnõustamise firma pakkuda investeeringu tasuvuse kalkulaatorit.
  9. Liikmelisus kogukonnas. Loo ainult liikmetele mõeldud veebifoorum või kogukond, kus jagatakse erialast infot ja korraldatakse eksklusiivseid üritusi. Näiteks tehnoloogiahuviliste kogukonnad pakuvad liikmetele ligipääsu spetsiaalsetele ressurssidele, mida muidu ei leia. Sealt saab ka hinnalist tagasisidet klienditeeninduse ja toodete-teenuste kvaliteedi kohta.

Mis on potentsiaalsete klientide ligi meelitamisel kõige olulisem?

Müügitöö on mõnes mõttes nagu peen laveerimine agressiivsuse ja pealetükkivuse või passiivse “kliendi ootamise” vahel. Sinna vahele mahub lai skaala erinevaid tegevusi, millest väärtuslikumad on sellised, mis mõjuvad klientidele vastupandamatult. Ühes äärmuses peletatakse inimesed liigse lärmamisega ja reklaamitrummi tagumisega eemale, teises äärmuses aga kehtib reegel, et magavale kassile hiir suhu ei jookse.

Foto: Pixabay

Siin on mõned olulised soovitused, kuidas leida kuldne kesktee.

Mõista oma klientide valupunkte. Analüüsi sihtrühma vajadusi ja probleeme, et pakkuda neile tõelist väärtust. Siin aitab klientide küsitlemine, tagasiside tegemine võimalikult lihtsaks ja kogukonna tekitamine.

Loo ahvatlev pakkumine. Vali just selline potentsiaalsete klientide ligimeelitamise vorm, mis vastab nende ootustele. Näiteks kui tegutsed ärilt ärile ehk B2B sektoris, võiks pakkumiseks olla asjatundlik erialane e-raamat.

Õige paigutus ja nähtavus. Potentsiaalsete klientide ligimeelitaja tuleks paigutada kodulehe esilehele, kõigi blogipostituste lõppu või spetsiaalsele maandumislehele, kuhu jõutakse erinevate kampaaniatega.

Segmenteeri ja personaliseeri. Kogutud kontaktid tuleks jaotada huvide ja vajaduste järgi, et pakkuda neile igaühele võimalikult personaalseid pakkumisi.

Taaskasuta sisu ja laienda sellega nähtavust. Kasuta loodud sisu mitmes turunduskanalis: blogis, sotsiaalmeedias, e-kirjades ja veebiseminaridel. Lõpuks hakkab see inimestele meelde jääma ja nad seostavad pakkumisi sinu firmaga.

Ligimeelitajad on kliendibaasi kasvatamise võti

Tuntud tehnoloogiaettevõte Adobe meelitab uusi kasutajaid loovustestiga, mille tulemusi nägi alles pärast e-posti aadressi sisestamist.

See on lõbus ja kasulik viis huviliste ligimeelitamiseks, ehkki mõnede jaoks ehk natuke ka ootamatu, kui nad on suure töö vastamisel ära teinud ning siis on tulemuse teadasaamiseks vaj amidagi teha. Selle väikese ebamugavuse kovabki inimeste soov mitte lasta oma vastustel raisku minna ning nad jagavad oma kontakti palju rohkem. Nii tehakse esimene suur samm uue kliendi leidmiseks. Praegu, muide, saab testi juba teha ka midagi jagamata, see osutus väga populaarseks.

Potentsiaalsete klientide ligimeelitaja loomine ja rakendamine ei pea olema keeruline. Kõige tähtsam on pakkuda sihtrühmale tõelist väärtust ja kasutada sobivaid turunduskanaleid, et sõnum jõuaks võimalikult paljudeni. Alusta juba täna ja kasvata oma äri nutikate magnetitega!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.