Blogist e-postkastini: kuidas kasvatada oma meililisti lingivahetuse abil?

Kuigi paljud turundajad keskenduvad sotsiaalmeedia kampaaniatele või tasulistele reklaamidele, on sageli tähelepanuta jäetud üks hea strateegia, mis võib anda muljetavaldavaid tulemusi – linkide vahetamine, et kasvatada oma meililisti. Kuidas see lähenemisviis loob sümbiootilise suhte teiste sinu nišis tegelevate ettevõtetega, selle kohta annab nõu Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand.

Vaatame kohe lähemalt, kuidas saab külalispostitusi ja linkide vahetust kasutada selleks, et laiendada oma sõnumi ulatust, suunata liiklust oma veebilehele ja lõpuks kasvatada ka oma meililisti.

Iga kampaania esimene samm on võimaluste otsimine, sealhulgas ka külalispostituste puhul. Siin on mõned võimalused potentsiaalsete partnerite tõhusaks otsimiseks.

1. Täpsemad otsinguvõimalused

Külalispostituste kirjutamise võimaluste leidmiseks võid kasutada Google´i täpsemaid otsinguoperaatoreid.

Näiteks selliseid:

  • inurl:blog intitle:”kirjuta meile” + [sinu tegevusvaldkond] (ingl inurl:blog intitle:”write for us” + [your niche]”)
  • [sinu tegevusvaldkond] + “külalispostituste reeglid” (ingl [your niche] + “guest post guidelines”)
  • [sinu tegevusvaldkond] + “kirjuta külalispostitus” (ingl [your niche] + “submit a guest post”)

Need päringud võivad aidata sul leida veebisaite, mis otsivad just sinu tegevusvaldkonnas aktiivselt partnereid, kellega koostööd teha.

Järgmiseks pead leidma lingivahetuse partnerid, et saata oma külalispostituste mustandid ja paika panna kaudsed ehk ABC lingivahetused – sellest räägin aga lähemalt juba hiljem.

Esimene koht, mida vaadata, on sinu olemasolev võrgustik. Lisaks leiduvad mõned potentsiaalsed kohad, kust leida lingivahetuse partnereid, kes võiksid olla huvitatud uuest vastastikusest reklaamimisest:

  • mittekonkureerivad veebisaidid sinu nišis;
  • täiendavad ettevõtted (ingl complementary businesses) ehk ärid või teenused, mis võiksid sinu pakkumisi täiustada ja luua klientidele lisaväärtust pakkumiste koos kasutamisel; 
  • Nišiblogid.

Kasuta taas Google´it nende potentsiaalsete partnerite leidmiseks ning hinda nende saitide mõõdikuid SEO tööriistade abil. See aitab sul kiiresti teada saada potentsiaalse lingivahetuse väärtus.

2. Otsi kontakte

Kui oled valinud saidid, millele soovid kirjutada, pead leidma nende kontaktid.

Kontaktteabe käsitsi otsimine võib olla üsna aeganõudev, kuid selleks on olemas head tööriistad, mis võivad seda protsessi automatiseerida. Need aitavad sul leida meiliaadresse ja tõhustada teavitustegevust, muutes potentsiaalsete partneritega ühenduse loomise oluliselt lihtsamaks.

Tasuta meiliaadresside otsinguks kasuta neid häid tööriistu:

  • Hunter.io: Võimaldab leida meiliaadresse domeeniotsingu või individuaalse otsingu abil. Tasuta plaan pakub kuni 25 otsingut kuus.
  • VoilaNorbert: Nende tasuta plaan sisaldab 50 müügivihjet. Kasulik individuaalsete e-posti otsingute jaoks.
  • Clearbit Connect: See on Gmaili laiendus, mis pakub kuni 100 otsingut kuus.

Tasulised meiliaadresside otsingud:

  • Respona: Esmaklassiline tööriist, mis pakub täpsemaid otsinguvõimalusi, kuid on tasuline. 
  • Snov.io: See tööriist pakub erinevaid plaane, mis on kohandatud vastavalt sinu vajadustele ja eelarvele, lisaks pakub see ka e-posti kinnitusteenuseid.
  • ContactOut: See oma täpsuse poolest tuntud tööriist aitab sul leida e-posti aadresse ja telefoninumbreid ning on eriti kasulik LinkedIni kontaktide leidmiseks. 

Enne spetsiaalsete tööriistade kasutamist kontrolli alati veebisaidilt endalt kontaktteavet. Paljud kodulehed sisaldavad jaluses otsest e-posti aadressi, telefoninumbrit või kontaktivormi linki. Nende üksikasjade leidmiseks keri avalehe või võtmelehtede alumisse ossa. Mõnikord leiad lehe „Võtke meiega ühendust” – siis on see töö sinu eest praktiliselt ära tehtud.

Väikse lisavihjena suurendab sinu potentsiaalsele kliendile saadetud LinkedIn-ühenduse taotlus tohutult sinu vastuse saamise võimalusi.

3. Märksõnade analüüs

Teiste potentsiaalsete külalisartiklite kirjutajate seast silma paistmiseks kasuta märksõnade analüüsi (ingl keyword gap analysis) tegemiseks selliseid tööriistu, nagu näiteks Ahrefs või SEMrush:

  1. Tuvasta oma potentsiaalsete partnerite suurimad konkurendid.
  2. Võrdle nende märksõnade asetust (ingl keyword rankings).
  3. Otsi üles märksõnu, mida potentsiaalsed partnerid ei sihi, kuid nende konkurendid sihivad.
  4. Esita külalispostituse idee, mis täidab selle sisulünga.

See lähenemine näitab sinu asjatundlikkust ja fakti, et oled oma kodutöö ära teinud, suurendades sinu pakkumise aktsepteerimise tõenäosust.

4. Kasuta sotsiaalmeediat

Sellised sotsiaalmeediaplatvormid nagu LinkedIn, X (endine Twitter) ja nišipõhised Facebooki grupid on samuti väärtuslikud ressursid külalispostituste võimaluste leidmiseks. Suhtle kogukondadega, loo sidemeid ja hoia silm peal oma valdkonna ettevõtete ja blogijate külalispostituste kutsetel.

Usaldusväärsuse loomine nendes rühmades oma läbimõeldud panuse kaudu suurendab sinu mainet potentsiaalse koostööpartnerina. Aja jooksul võivad need suhted avada uksed külalispostituste jaoks, sisupartnerlusteks ja vastastikusteks reklaamideks, aidates kaasa sinu võrgustiku ja meililisti kasvatamisele.

Mida külalispostituste kirjutamisel arvestada?

Räägime veidi lähemalt ka külalispostituste koostamisest, mis mitte ainult ei avaldata mõju, vaid töötavad hästi ka sinu meililisti kasvatamise eesmärgil.

Esiteks pead tegema kirjutamiseks ära arvestatava eeltöö.

1. Tea oma lugejaskonda. Enne kirjutama hakkamist süvene oma koostööpartneri publiku ja sisu stiili mõistmisse. Mis paneb nende lugejad tiksuma? Millist sisu nad ihkavad? Millised on nende valupunktid, eelistused ja käitumine? Nende teadmistega saad luua midagi väärtuslikku, mis toob kasu nii lugejatele kui ka sulle endale.

2. Kasuta tehisintellekti abi (mõistlikkuse piires). Väike nipp oma tööprotsessi kiirendamiseks on kasutada tehisintellekti kirjutamise tööriistu. See pole kohe kindlasti kohustus, kuid need tööriistad aitavad sul kiiremini mustandeid koostada või ideid genereerida, eriti juhul, kui inspiratsioonist jääb puudu. Samas on mõistlik tehisaru tarvitada targasti ja vaid abivahendina ning sisu osas loomulikult panna oma mõtted ja ideed ise kirja enda brändi tooni kasutades.

3. Näita, et oled oma valdkonna ekspert. Veendu, et sinu külalispostitus annaks väärtuslikku teavet ja praktilisi nõuandeid, mida lugejad saavad kohe rakendada. See positsioneerib sind oma valdkonna autoriteedina, pannes lugejad sinult veel rohkem sisu soovima. Jaga oma ainulaadset vaatenurka ja hinnanguid erinevatele trendidele ja praktikatele või täiesti uusi andmeid, mida pole veel varem põhjalikult mujal käsitletud. See lisab uudsust ja näitab sinu professionaalsust. 

4. Julgusta tegutsema läbi toimivate CTA-de. Et inimesi oma meililistiga liituma motiveerida, pead oma kirjutatule lisama mõjuva CTA (kutse tegevusele). Parim koht CTA jaoks on tavaliselt postituse lõpus, kuid võid selle ka strateegiliselt lisada sisusse, kus see tundub loomulik.

Muuda oma CTA ja seda ümbritsev tekst konkreetseks ja selgesti mõistetavaks. Tekst, mis viib CTA-nupuni, on oluline, kuna see selgitab lühidalt, mida inimene saab, aitab temas tekitada põnevust ja kui see on hästi tehtud, motiveerib inimest ilma pikemalt mõtlemata klõpsama. Näiteks lisa tekst “Registreeru meie uudiskirja saamiseks, et saada eksklusiivseid soovitusi ja strateegiaid, mis aitavad sinu meili avamise määra kahekordistada!” millele järgneb selge ja lihtne CTA “Telli kohe” või motiveeriv “Hangi minu tasuta e-raamat”. 

5. Paku lugejale midagi vastu! Nagu viimases CTA näites vihjasin, võid kasutada inimeste motiveerimiseks ka müügivihje magnetit või registreerumisvormi. Müügivihje magnet on üks parimaid motivaatoreid, sest see pakub lugejale e-posti aadressi eest teatud väärtust.

 Siin on mõned müügivihje magneti tüübid, mida võid kaaluda:

  • e-raamatud;
  • juurdepääs veebiseminarile;
  • tasuta mallid;
  • eksklusiivsed aruanded ja näpunäited;
  • tasuta kontrollnimekiri;
  • minikursused;
  • sinu teenuste tasuta prooviversioon.

6. Püsi peenekoeline, ära tee odavat reklaami! Kuigi oleme rääkinud CTA-dest ja müügivihje magnetitest, ei ole külalispostituse puhul enamasti võimalik postitada tekstilinke või nuppe, mis viivad otse sinu kodulehele või näiteks teenuse hinnakirja lehele. Mõtle sellele: kas lisaksid oma lehele kellegi artikli, kui selle fookus nihkuks põhiteemalt (mis huvitab sinu jälgijaid) kirjutaja enda teenustele ja kaubamärgile? Vaevalt küll. Lugejad saavad kiiresti sellest aru, kui postitus on rohkem reklaamtekst kui abistav materjal.

Seetõttu peaksid siiski keskenduma artikli teemale ja linkima oma asjakohastele lehtedele (näiteks teemakohasele blogipostitusele), mis on huvitavad selle lehekülje tavapärastele jälgijatele, kellele kirjutad.

Allikas: Freepik

Siin on sulle veel üks väike hoiatus: ära koorma oma teksti erinevate linkidega üle. Kui seda teed, kaotavad sinu lingid oma esiletõstetud mulje ja artikkel näeb rohkem välja nagu rämpspostitus – justkui poleks ükski link lugeja jaoks vajalik. Pea meeles, et lugejat huvitab siiski ainult kasulik sisu, mitte pealesunnitud reklaam.

Kui oled lugeja oma veebilehele juhatanud, saad sinna lisada näiteks hüpikakna oma meililistiga liitumiseks. Kirjutades oma lehele väärt sisu, oled juba õigel teel. See on üks näide sellest, kuidas raske töö tasub end hiljem ootamatult ära.

7. Reklaamiks võid kasutada autori biograafia osa. Enamikul veebilehtedel võid külalispostituse lõppu lisada autori biograafia, seega kasuta seda võimalust tõhusalt.

Kuigi, nagu eelnevalt mainitud, pole sobilik oma ettevõtet tekstis reklaamida, saad seda teha selles lühikeses autori biograafia jaotises pärast artikli kokkuvõtet. Kirjuta lühidalt endast ja soovi korral lisa linke näiteks oma LinkedIni või X-i profiilile. Seejärel saad kirjutada ka oma ettevõttest ja lisada lingi oma meililistiga liitumiseks, mida võid sõnastada näiteks järgnevalt: “Kui sa soovid tulevikus saada sarnaseid põhjalikke analüüse ja olla [tegevusvaldkond] uute uuringutega esimesena kursis, liitu meie meililistiga”.

Samal ajal pea meeles, et autori biograafia segment on pigem lühike ja ära kirjuta oma ettevõtte ajaloost pikka lugu. Kellelgi pole aega seda lugeda ja tõenäoliselt lõigatakse partnerite leheküljel selline pikem osa lühemaks. 

8. Ole kannatlik. Veel üks asi, mida meeles pidada, on see, et külalispostitustega seotud koostöö nõuab üsna palju kannatlikkust.

Sinu esialgse mustandi saatmisest võib avaldamiseni kuluda nädalaid, mõnikord isegi kuid. Populaarsetel saitidel on sageli ülevaatamiseks üsna pikk nimekiri erinevat sisu ja enne, kui sinu kirjutis on valmis avaldamiseks, võib selleni viia pikem kirjavahetus partnerlehekülje toimetajatega. 

Ära aga lase sellel end heidutada – suure vaatajaskonnaga kvaliteetsed saidid on seda ootamist väärt. 

Boonusnõuanne: kasuta oma blogi kui linkimisvõimalust oma partneritele

Sukeldume nutikasse strateegiasse, mis võib mitmekordistada sinu blogi kasutegurit – artiklite kasutamine linkimisvõimalustena oma partnerite jaoks. See lähenemisviis mitte ainult ei tugevda sinu võrgustikku, vaid loob ka aluse mitmekesisemaks ja loomulikumaks linkide vahetuseks. 

Allikas: Freepik

Esiteks räägime ABC linkide vahetamisest. Kujuta ette, et sina oled veebileht A ja teed koostööd lehtedega B ja C. Selle asemel, et otse üksteisega linke vahetada, mis võib otsingumootoritele tunduda kahtlane, loote partneritega omavahel linkimise kolmnurga. Sina lingid B-le, B lingib C-le ja C lingib tagasi sinu lehele A. Selline lähenemine muudab linkimise protsessi orgaanilisemaks. 

Sinu ettevõtte blogiartiklid pakuvadkisuurepärast võimalust ABC lingivahetuste tegemiseks. Kui kirjutad kolmanda osapoole saidile külalispostituse, lood sa mitte ainult võimaluse oma lingi jaoks, vaid saad ka väärtusliku võimaluse lisada linke oma partneritele. See lähenemine aitab vältida otselinkide vahetamist, mis võib paraku endaga kaasa tuua otsingumootorite hoiatusi. 

Sinu partnerid võivad teha vastuteene. Nad võivad linkida sinu lehele oma veebisaidilt või mis veelgi parem, lisada sinu lingi oma külalispostitustesse, mis nad kirjutavad teistele saitidele.

See loob mitmekesiste kvaliteetsete tagasilinkide võrgu, mis võib sinu SEO-d märkimisväärselt suurendada. Selle töö võti on tugevate suhete loomine oma partneritega. Te ei vaheta lihtsalt linke, vaid loote vastastikuse tugivõrgustiku.

Vali seega omale koostööpartnerid, kelle sisu täiendab sinu oma ilma sellega otseselt konkureerimata. Nii on sinu lisatud lingid lugejatele asjakohased ja väärtuslikud, mida otsimootorid (ja veebisaitide omanikud) näha soovivad. 

Kasuta lingivahetust, et kasvatada oma meililisti ja liiklust korraga!

Kokkuvõttes on selge, et külalispostituste kirjutamine ja linkide vahetamine pakuvad digiturunduse maailmas võimsat äripotentsiaali nii sinule kui ka sinu partneritele.

Arutatud strateegiate rakendamisega ei loo sa lihtsalt laiemat võrku, et püüda rohkem meilitellijaid, vaid suurendad ka oma saidi SEO jõudlust ja autoriteeti oma nišis. 

Mõtle sellele: iga sinu tehtud külalispostitus on võimalus näidata oma teadmisi uuele vaatajaskonnale, suunata liiklust oma saidile tagasi ja laiendada oma meililisti. 

Soovin sulle inspiratsiooni kirjutamiseks ning edukaid lingivahetusi ja kasvavat meililisti!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.