25 aastat tagasi tekkis KAFO asutajatel üks idee hakata pidama head kohvipoodi. Kuid nagu ikka, tegi elu plaanides korrektuure ning alustati hoopis Lavazza kohvikapslite müügiga. Äri edenedes lisandusid valikusse espressomasinad, kohv ning kõik muu hea ja parem, mida firma praegu pakub. Eesti tipp-kohviettevõtte KAFO arengust ja kogemustest e-äris räägib Veebimajutus.ee blogile KAFO turunduskoordinaator Maria Lindpere.
Algsest plaanist teha üks hea kohvipood sai loomulikult asja. Kuid see ei jäänud ettevõtte ainsaks tegevuseks – ambitsioonid on kasvanud iga aastaga.
Tänaseks on äri haare oluliselt laiem ja mitmekesisem. KAFO suudab varustada kohvikuid, restorane, hotelle ja ka kontoreid kõige vajalikuga tipptasemel kuumade jookide valmistamiseks ja serveerimiseks. Olgu see ergutav kohv, kakaojook või mahetee – KAFO-st saab kõik joogiks vajaliku, seadmed, hoolduse ja koolituse, et pakkuda klientidele, külalistele või töötajatele joogielamust, mida nad väärivad.
Nõudmised heale kohvile on aina kõrgemad
HoReCa ehk hotellide, restoranide ja ühiskondlike toitlustusasutuste konkurents aina kasvab ning tarbijate kohviteadmised on laiemad, sellega koos ka ootused serveeritavale on üha kõrgemad. Aastatega on lisaks muutunud ka kohvijookide ning nende valmistamisviiside trendid.
Populaarsust kogub näiteks erikohvide tarbimine, mille teevad eriliseks päritolu ning sellega koos ka valmistamismeetodid. Tarbijad otsivad enda kohvist maitseelamust ning naudingut nii kodus, kontoris kui ka loomulikult HoReCa sektoris.
Suurim edulugu ja õppetund
Suurimaks eduks on juba KAFO algusaegadest olnud firma töötajate visadus ja järjepidevus. Espressokultuuri maaletoojana seisis toonane üks omanikest, Andres Allikas, vastamisi tugeva hinnasurvega, kui käis isiklikult kohvile kliente otsimas. Espressouba oli uudne ja kallis eksklusiivkaup. Tegemist oli esialgselt justkui väga kitsale tarbijaskonnale suunatud ärimudeliga.
Vaatamata sõprade ja tuttavate manitsustele tegeleda „mõne normaalse äriga“, jätkasid toonased KAFO omanikud tegevust ning arendasid äri edasi. Turg muutus ning kunagist eksklusiivset espressouba suutsid endale lubada üha enam ärisid ja tarbijaid.
Sooviga pakkuda Eestlastele parimat, mis kohvimaailmas pakkuda, toodi Eestisse Lavazza kohv ja JURA espressomasinad, mis on tänaseks enamiku kohalike kohvisõprade esmavalikud. Hiljem lisandusid tooteportfelli ka käsitöökohvi austajate seas palavalt armastatud AeroPress.
Alati tuleb aga pidada silmas, et turg ja tarbimine muutuvad pidevalt – tänane niššitoode võib olla homne igapäevane tarbekaup.
KAFO veebileht toob ostud kätte kiirelt ja mugavalt
Praeguse veebilehe planeerimisega alustati juba 2016. aastal. Tänane koduleht sai valmis 2017. aasta oktoobris.
KAFO e-pood ehitati üles tugevale kontseptsioonile ja soovile teha midagi teistsugust, kui oli tol hetkel turul. Selle teostas edukalt KAFO tolleaegne e-kaubanduse arendusjuht Urmas Piik koostöös BitFineriga.
KAFO e-pood on premeeritud 2018. aastal e-kaubanduse Hõbemunaga ning e-kaubanduse auhindadest kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitliga toidu ja joogi kategoorias.
E-ärisse siseneti, et kaasas käia tarbijate suureneva sooviga osta kaupu mugavalt internetist. Kuna KAFO esinduspoed on vaid Tallinnas ja Tartus, võimaldas e-pood jõuda tarbijateni üle Eesti.
Olgugi, et KAFO e-pood on algselt loodud eratarbijale, on üha enam ärikliente hakanud tellimusi tegema just sealt.
Avamisest alates on e-poes ostlejate arv pidevalt kasvanud. Kasvanud on ka korduv-ostjate hulk, millest saab järeldada, et e-ostukeskkond, tootevalik ja teenindus vastab kohvisõprade soovidele. Klientidele meeldib, et pakutakse kiiret ja professionaalset teenindust ning laia valikut kvaliteetseid tooteid. Väga populaarsed on eripakkumised, mis suudavad hinna poolest konkureerida ka jaekettides pakutavate soodushindadega.
E-poodi tuleb kogu aeg edasi arendada. Alati saab olla veel kasutajasõbralikum ja informatiivsem. Tarbija soovib endale vajalikku toodet ja infot üha mugavamalt ning kiiremini leida, selleks otsitaksegi uusi ning põnevaid tooteid, mida jaekettides ei müüda. E-pood peab trendide ja turu arengutega sammu pidama või olema isegi sammu võrra ees.
Veebimajutuse klient – KAFO
Majutusteenus: Veebimajutus.ee Pluss pakett
Kodulehe platvorm: WordPress / WooCommerce
Kodulehe aadress: www.kafo.ee