Salesforce'i blogi

Google Adsist saab selle uuenduse abil turundajate parim sõber

Google Ads
Salesforce aitab Google Adsis püsti panna senisest tõhusamaid turunduskampaaniaid.Foto: Shutterstock

Maailma suurim kliendihaldusplatvorm Salesforce on tulnud välja uuendustega, mis võimaldavad senisest tõhusamat integreerimist väliste andmeallikatega, sealhulgas Google Adsi, e-kaubanduse turgude ja sotsiaalmeediaga. Värskenduste eesmärk on turundust veelgi isikupärastada ja muuta iga kontaktpunkt tuluvõimaluseks.

Turundajad peavad kohanema “uue normaalsusega” – seekord küll mitte ühestki viirusest tingituna, vaid suuri muutusi on teisigi. Mängureegleid muudab isikuandmete kaitse, mis teeb klientidele isikupärastatud kogemuste pakkumise keerulisemaks – kuidas läheneda personaalselt, kui sa klienti ei tunne? Lisaks läheneb kiiresti küpsisteta tulevik, mis sunnib kaubamärke muutma oma klientide kaasamise ja toimivuse mõõtmise viisi.

Kiire selgitus: Selga küpsised ei kao lettidelt kuhugi (või kui kaovad, siis vaevalt see turundusmaailma raputab), küll aga on Google lubanud lõpetada kolmandate osapoolte küpsiste toetamise 2023. aasta keskpaigaks. Kolmanda osapoole küpsised saadetakse kasutaja seadmesse arvutist või domeenist, mida ei halda veebisait ise, vaid keegi kolmas, kes töötleb küpsiste kaudu saadud infot. Vastandiks on esimese osapoole küpsised, mille on seadnud just veebisait, mida parasjagu külastate. Kolmanda osapoole küpsiste keelamine muudab reklaamide sihtimise turundajate jaoks keerulisemaks ja otsida tuleb alternatiive.

Hea uudis on see, et juba panustatakse üha enam null-osapoole ja esimese osapoole andmetele, mille annavad kliendid täitsa oma nõusolekul – näiteks turundus-, kaubandus-, teenindus- ja lojaalsusinteraktsioonidest, kus andmeid jagatakse otse brändiga, et võimaldada reaalajas isikupärastamist, soovitusi ja kiiremat teenindust.

Google Ads on turuliider, aga…

Kui rääkida veebireklaamide interaktsioonide jälgimisest, pole Google Ads põhjuseta turuliider. Google Ads on “alati sees”, jäädvustab hetkega iga puutepunkti ning loob tänu sellele rikkaliku pildi, mida turundajad oma töös kasutada saavad. Elame maailmas, kus ettevõtted on surve all – teha vähemaga rohkem. Ja ega turundusosakondadeski sellest pääsu pole. Seetõttu on kriitilise tähtsusega, et Google Adsist saadavat infot maksimaalselt ära kasutataks.

Siiani on seda olnud aga keeruline teha. Kui olete juba Salesforce’i ja Google Adsi kasutaja, saate müügivihjeid tõenäoliselt Google’i pakutavate veebireklaamide kaudu. Müügivihje tähendab turunduses konkreetsest tootest või teenusest huvitatud kliendi kontaktandmeid või ka demograafilist infot.

Praegu käib see protseduur umbes nii: külastajad, kes klõpsavad teie reklaamil, jõuavad teie veebisaidile, kus nad täidavad vormi, mis – kui see on õigesti integreeritud – tähendab, et nende andmed kuvatakse Salesforce’is müügivihje kirjena.

Milles siis kala on? Google Adsist saab ilusti kätte päringud oma toodete või teenuste kohta, küll aga puudub ülevaade sellest, millised kampaaniad lähevad kõige paremini peale. Ühesõnaga kulutate suure osa oma turunduseelarvest Google Adsi peale, aga tulemus võib särada müügivihjete kvantiteedi, mitte alati kvaliteedi poolest.

Senisest tõhusamad turunduskampaaniad

Seda tühimikku Salesforce’i kliendiandmete platvormi (Customer Data Platform ehk CDP) uuendus täidabki. Värskenduse eesmärk on, et kliendid saaksid kasutada oma siseandmeid kliendiprofiili loomiseks, et panna selle abil Google Adsis püsti senisest tõhusamaid turunduskampaaniaid.

Salesforce’i juurutamisega tegeleva LeverUP Consultingu Eesti üksuse juht Märt Jõesaar võtab uuenduse rõõmuga vastu. “Läbi Salesforce’i saab suunata oma turundustegevusi kaheksal erineval platvormil ja Google Adsi lisandumine teeb turundajate elu grammivõrra lihtsamaks,” sõnab ta.

LeverUPi Eesti üksuse juht Märt Jõesaar kiidab Salesforce’i uuendust.

Põhimõte on selles, et kõik andmed, mis turunduskampaaniatest tulevad, jooksevad kokku ühte kohta Salesforce’is. “Turundaja ei pea käima kaheksal või kümnel eri platvormil ükshaaval vaatamas, kui tulemuslik üks või teine kampaania on,” selgitab Jõesaar, kuidas muudatus turundajate elu mugavamaks teeb.

Jõesaar märgib, et Salesforce’i enda statistika järgi kasutavad turundajad umbes 21 (!) erinevat turunduskanalit. See tähendab, et kasutatakse 21 erinevat analüütikatööriista. “Seda on väga palju, ühe platvormi pealt neid kõiki hallata on palju mõnusam,” sõnab Jõesaar.

Salesforce’is hoitavate andmete ühendamine Google Adsiga aitab klientidel isikupärastada turunduskampaaniaid, kasutades küpsiste asemel esimese osapoole andmeid, ja tulevikus lisada CDP liidesesse üksikasjalikuma analüüsi. See funktsioon tuleb kõigile saadavale mõne kuu jooksul.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.