Kuidas TV3 omanikfirma 12 nädalaga oma kliendisuhtluse ümber tegi

Bitė Groupi e-kanalite arendusosakonna juht Renars Neimanis tänavu märtsis Passwordil.Foto: LeverUP

Kui ettevõtte aastane müügitulu on üle 400 miljoni euro, siis kuhu veel edasi minna? TV3 omanikfirma Bitė Group võttis luubi alla turunduse. Ettevõte lõi käed LeverUP-iga, et personaliseerida tootesoovitusi, parandada kasutajakogemust ja seeläbi edendada müüki. 12 nädala jooksul juurutati maailma juhtiva kliendihaldusplatvormi Salesforce’i lahendus Marketing Cloud Personalization. Käime Bitė Groupi näitel läbi valikud ja murekohad, millega tuleb sel teel moel või teisel kõigil kokku puutuda.

Väljakutse

Esiteks vaatame üle, milline väljakutse Bitė Groupil ees seisis. Eesmärk oli kasutajaid haarata individuaalsetele eelistustele kohandatud tootesoovitusega, parandades samal ajal sirvimiskogemust. Esmalt tuli valida partner.

Bitė valis partneriks LeverUP-i. LeverUP on maailma suurima kliendihaldusplatvormi Salesforce’i partner Baltikumis ja Aadria mere ääres. Otsustavaks sai konsultatsioonifirma asjatundlikkus ja varasemate klientide positiivne tagasiside. LeverUP-il on Salesforce Marketing Cloudiga kuhjaga kogemusi ja nende sertifitseeritud spetsialistid suudavad pakkuda soovitud lahendusi.

Niisiis haaras LeverUP kinni võimalusest kasutada Salesforce Marketing Cloud Personalizationi (SFMCP, endise nimega Interaction Studio ehk IS) võimekust, lisades selle Bitė veebisaidi kujundusse. Missioon nägi ette järgmist: tuvastada kasutajate eelistused, tõsta esile trendivaid tooteid ja seeläbi suurendada klientide rahulolu.

Lahendus

LeverUP rakendas SFMCP võimalusi, et kuvada isikupärastatud tootesoovitusi, mis põhinevad kasutajate eelistustel, sirvimisajalool ja trendivatel toodetel. See võimaldab Bitėl pakkuda igale indiviidile nende soovidele, nõuetele, keele valikutele ja toote atribuutidele vastavaid pakkumisi. “Näiteks Samsungi nutitelefoniga Bitė lehel sirvivale kliendile ei pakuta Apple’i toodete sooduspakkumisi, vaid just neid tooteid, mida ta on eelnevalt netiavarustest otsinud,” selgitab LeverUP-i äriarendusjuht Märt Jõesaar.

Tulemused

Platvormi juurutus võttis LeverUP-il aega 12 nädalat ning võimaldab Bitėl sisu hõlpsasti isikupärastada, selle tulemusel levivad kampaaniad kiiremini ja kliendid saavad personaalsema kogemuse. Lisaks sai Bitė ülevaate kasutajate käitumisest oma veebisaitidel, hõlbustades ja kiirendades turunduses andmepõhist otsuste tegemist ning kampaaniate elluviimist.

Bitė Groupi e-kanalite arendusosakonna juht Renars Neimanis kinnitab, et SFMCP rakendamine on toonud edu. “LeverUP-i teadmised SFMCP kohta osutusid meie veebipõhise kohaloleku muutmisel hindamatuks. Rakendusprotsess oli sujuv ja LeverUP-i lahendus võimaldas meil sisu hõlpsalt isikupärastada, mis viis omakorda kampaaniate kiirema levimise ja andmepõhiste otsuste tegemiseni. Personaliseerimise jõud on meie äri tõeliselt muutnud ning meil on hea meel näha positiivset mõju nii müügile kui klientide rahulolule,” kiidab Neimanis.

Bitė Group on Baltimaade suuremaid telekommunikatsiooni- ja meediakontserne, mis pakub erinevaid mobiilside-, meedia-, fikseeritud lairibateenuseid, asjade interneti, IKT ja muid teenuseid. Leedus Vilniuses asuva peakorteriga kontserni kuuluvad BITĖ Leedu, BITE Läti, TV3 Group, Baltcom LV, Mezon ja teised tütarettevõtted. 2022. aasta neljandas kvartalis ulatus kontserni teenusetulu 113,4 miljoni euroni, 2022. aasta kogu teenuste müügitulu oli 421 miljonit eurot.

TV3 Groupi kaudu tegutseb Bitė lisaks Lätile ja Leedule ka Eesti meediaturul, kus neile kuulub mitu telekanalit ja raadiojaama.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.