5 soovitust oma kodulehele õige platvormi valimisel

Kodulehe loomisel on oluline õige platvormi valik, mille abil saaks hiljem lihtsalt veebi täiendada ja muuta. See valik on alguses väga oluline, sest hiljem midagi muuta on juba keerulisem. Viiest kõige tähtsamast asjast, mida selle juures silmas pidada, räägib lähemalt Veebimajutus.ee partnerihaldur ja süsteemiadministraator Tõnis Bramanis.

Veebimajutus.ee keskkond võimaldab kasutada nii kodumaise sisuhaldustarkvara Voog kui ka maailma populaarseima vabavaralise WordPressi platvorme, mille saab iseteenindusest paigaldada oma veebi vaid ühe hiireklõpsuga. Kui abi vaja, siis Veebimajutus.ee klienditugi on nagu punt veebimaailma eksperte – kui mujalt ei julge nõu küsida, siis neilt saab enamikele küsimustele alati vastused. Enne aga, kui asud valima, milline peaks olema see õige platvorm, millele oma veebileht üles ehitada, mõtle läbi need viis asja.

1. Arvesta varasema kokkupuutega

Kui oled enne mõne kodulehe loonud, siis ilmselt tead, millest alustada. Varasema positiivse kogemuse korral on mõistlik kasutada sama platvormi, et mitte kõike uuesti nullist õppima hakata. Nii saad palju aega kokku hoida.

Kui pead aga looma kodulehte esimest korda või osutus eelnev katsetus liiga keeruliseks, siis proovi platvormi, mida pakutakse teenusena: näiteks Voog. Tänu tekstisisesele toimetamisele on selles sisu lisamine sama lihtne, kui Wordi tekstitöötlustarkvara kasutamine.

2. Planeeri tulevikku

Mõtle läbi, mida potentsiaalne klient peab saama kodulehel teha. Kui soovid luua vaid lihtsat visiitkaarti, mis tutvustaks lühidalt tooteid või teenuseid ning võimaldaks kontaktivormi kaudu ühendust võtta, siis piisab täiesti sellistest lihtsustatud tööriistadest nagu Weps, Voog või Wix.

Kui vajad aga keerukamat kodulehte, e-poodi või suisa intranetti, siis on mõistlik kaaluda WordPressi või Prestashop´i.

3. Mõtle halduskoormusele

Eraldiseisev platvorm vajab pidevat hoolt. Näiteks WordPressis vajavad uuendamist nii platvorm ise kui ka selle lisamoodulid.

Kui lasta tarkvaral aeguda, siis on see ohtlik nii sinu mainele kui ka andmete turvalisusele – pahatahtlik ründaja võib uuendamata tarkvara turvaauke ära kasutades andmetega manipuleerida ja kasutada sinu identiteeti kuritahtlikult.

Kui oled ikkagi valinud eraldiseisva platvormi ning eelarve on minimaalne, siis pead uuendamisega ise tegelema. Kas sa ikka tahad sellega iga kuu tegeleda või soovid keskenduda siiski vaid oma äri arendamisele, luues kodulehele pidevalt kvaliteetset sisu, ilma milleta poleks ju asjal üldse mõtet?

4. Vii oma toode või teenus turule

Ükski platvorm ei pane äri iseenesest kasvama – ärimudeli väljatöötamise eest vastutad vaid sina ise. Vii oma toode või teenus lihtsate vahenditega turule – tee esmane koduleht, mis äratab huvi ja võimaldab luua kontakte.

Enne e-poe ise arendamist või tellimist on mõistlik oma äri valideerida mõne e-poe teenusplatvormi, näiteks Shopify või Shoprolleri peal. Rätsepa-lahenduse tellimise juurde on mõistlik asuda siis, kui tead, et investeering tasub end ära.

5. Konsulteeri eksperdiga

Platvormi valimisel ise teemasse süvenemine on tänuväärt tegevus ka siis, kui tellid kodulehe agentuurist – ette planeerides väldid koostöö ebaõnnestumist ning mõistad kohtumistel terminoloogiat paremini.

Eksperdi valimisel on teie hea omavahelise klappimise oluline osa ka ühine mõistmine, et sõltumata platvormist peab koduleht sinu äri kasvatama. Veendu, et kodulehe looja tehtud tööde käekiri ühtib veidigi sinu ettekujutusega ning pea meeles, et rumalaid küsimusi ei ole olemas – kui sa ei saa asjadest aru või töö ei täida oma eesmärki, siis tuleb midagi muuta. Hea partner maandab sealjuures ka kõik tehnilised riskid.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.