Kui käsil on kodulehe tegemine WordPressiga, siis tasub meeles pidada, et vigade tegemine on igati inimlik osa kogu loomeprotsessist. Mõnda viga on väga kerge parandada, teist jälle raskem. Mõned vead võivad osutuda aga väga kalliks ning panna ohtu ka sinu äri, kui kohe neile tähelepanu ei pööra. Just selliste eest tahabki hoiatada Gert Vardja agentuurist Meedia Disain.
Need siin on peamised vead, mida tehakse, kui arendatakse WordPressiga veebilehte.
1. WordPressi turvalisus on niigi hea
Veebilehe turvalisust ei tohiks võtta liiga kergekäeliselt. See on küll tõesti päris turvaline tarkvara, nii et isegi Valge Maja USA-s kasutab seda alates 2017. aastast, aga kui arendaja hakkab lisama erinevaid plugin´e ehk pistikprogramme, kujundusmalle või kasutajate rolle ning õigusi, võib tekkida ründevektoriks sobivaid auke ehk avaneb sissepääsutee häkkeritele.
Juba veebilehe loomise hetkest alates peab WordPressil põhinev koduleht olema disainitud, järgides selle parimaid turvalisuse praktikaid.
2. Milleks kodeerimisstandardid, kui me teeme rätsepatööd?
WordPressis kasutatakse disainis teemasid ehk kujundusmalle ning funktsionaalsuse lisamiseks plugin´e ehk pistikprogramme.
Mõnikord lisavad arendajad lihtsuse huvides funktsionaalsuse koodi otse kujundusmalli faili, aga see teeb hilisema koodiuuendamise või -parandamise raskeks.
Selleks, et veebileht töötaks nii nagu peab, tuleks arendajal kasutada kõige uuemaid kodeerimisstandardeid. See tagab, et lehte saab ilma suurema vaevata uuendata, lisada uusi funktsionaalsusi ning parandada tekkinud vigu.
3. Kasutatakse kujundusmalli, mida ei ole uuendatud või optimeeritud
Scepter Marketing tegi 2020. aasta mais uuringu, millest selgus, et WordPressile on arendatud umbes 31 000 teemat. See number sisaldab nii tasuta kui tasulisi variante. Kahjuks suurem osa neist pole disainitud veebilehte mugavat töötamist silmas pidades, vaid pigem on pandud rõhku heale välimusele ning selle kohandamise võimalustele.
Hea oleks kasutada WordPressi teemat, mis on just sinu vajadustele võimalikult lähedane, aga samas ei lisa see näiteks üleliia palju skripte, mis lehte asjatult koormama hakkavad.
Kui tahad teemade valikust natuke rohkem teada, loe lähemalt siit, miks tasuta WordPressi teemad võivad nurjata kogu kodulehe edu.
4. SEO-ga tegeleme mõni teine kord
Kodulehe optimeerimine otsimootoritele (SEO) on äärmiselt tähtis. Semrushi statistika põhjal on Google´il praegu umbes 4,3 miljardit kasutajat üle maailma. Kui arendajad ei järgi Google’i SEO soovitusi ning juhiseid, võivad nad ohustada sinu kodulehe positsiooni otsingumootorite otsitulemustes.
Kui soovid musta nimekirja või kehva positsiooni vältida, siis soovitan lugeda meie postitust SEO pattudest.
5. Veebilehe kiirus jääb optimeerimata
Kissmetricsi uuringu põhjal tuleb välja, et kui koduleht laeb kauem kui kolm sekundit, siis 40% külastajatest otsustab enne lahkuda. Umbes sama protsent veebilehe külastajatest eeldab, et leht laeb ära vähem kui kahe sekundiga.
Sinu veebilehe kiirus mõjutab ka seda, kuidas see otsimootorites välja tuleb. Vaata üle oma plugin´id, pildid, serveri haldaja ning vahemälu süsteem. Kas leiad kohti, mida annaks optimeerida?
6. WordPressi postitus või leht – vahet pole!
Arendaja peaks kindlasti teadma, mis vahe on WordPressi postitustel ja lehtedel. Kahjuks näeme me ikka veel, et neid kasutatakse valesti. Hilisem parandamine on aga väga ajakulukas.
WordPressi lehed on mõeldud sisuks, mida väga tihti ei vahetata. Need lehed on näiteks „Kontakt”, „Teenused”, „Meist”. Postitused aga tehakse ajatundlikuma sisuga nagu blogipostitused, artiklid, uudised ja muu sisu, mille uuendamine toimub tihedamalt.
Kuna postitused ja lehed töötavad teisiti ka SEO vaatenurgast, siis ei tohiks sellest teemast kindlasti kõrvale vaadata. Kui sul on mõni leht, mida on vaja postituseks muuta või vastupidi, siis selleks on olemas ka vastavad plugin´id (näiteks Post Type Switcher), mis aitavad liigset käsitööd vältida.
7. Ei arvestata ligipääsetavusega – kui veeb on nähtav, on korras!
Lihtsamalt öeldes tähendab veebi ligipääsetavus seda, et koduleht on kõikidele inimestele võrdselt kättesaadav ning selle sisu saab lihtsasti tarbida olenemata keelebarjäärist, asukohast või seadmest, mida kasutatakse.
Veebileht peab olema ligipääsetav ka neile, kellel on näiteks nägemis- või kuulmispuue. Rohkem veebilehe ligipääsetavuse kohta saad lugeda Andmekaitse Inspektsiooni lehelt.
8. Puudub õige CTA ehk kutse tegevusele
Su veebileht võib lausa suurepärane välja näha, kiiresti laadida, saada palju külastusi jne, aga kui puudub õige CTA (Call to Action ehk kutse tegevusele nagu näiteks „Võta ühendust”, „Loe rohkem”), siis ilmselt suurem osa külastajatest lahkub lehelt mitte midagi äri jaoks vajalikku tegemata. See omakorda tähendab kehva konversioonimäära ja et võid panna raha turunduskampaaniate alla, mis tulemusi ei too.
See soovituste nimekiri pole muidugi kaugeltki täielik, aga siiski heaks alguspunktiks, et kontrollida, kas koduleht on ikka hästi arendatud. Kui sulle tundub, et kodulehel võib mõni neist vigadest esineda, siis kirjuta meile info@meediadisain.com ning leiame lahendused, kuidas WordPressi kodulehest maksimum võtta.