Kuidas panna kasutajad rõõmustama, kui nad tulevad sinu veebilehele?

Kasutajakogemus ehk UX on veebilehe või mobiilirakenduse kasutajate poolt kogetud kvaliteet, kui nad seda keskkonda kasutavad. Mida rõõmsamad nad on ja mida vähem probleeme neil kasutamisega tekib, seda kindlamini nad tulevad tagasi ja ehk ka ostavad rohkem. See on iga veebiomaniku unistus, aga kuidas oma külastajaid rõõmustada?

Siin on hulk soovitusi, kuidas kasutajakogemus paremaks muuta. UX hõlmab kõike alates veebilehe välimusest ja sisust kuni selle kasutamise lihtsuse ja mugavuseni, seega parandamist ja täiendamist selles osas jätkub ka parimates veebides. Hea kasutajaliidesega veebilehed on külastajatele atraktiivsed, kergesti navigeeritavad ja pakuvad vajalikku teavet kiiresti ja mugavalt.

Kaheksa näpunäidet, kuidas parandada veebilehe kasutajakogemust

Millest alustada? Näiteks neist kaheksast soovitusest, kuidas veebilehe UX ehk kasutajakogemus paremaks muuta.

  • Kasuta selget ja loetavat fonti. Kasuta sellist kirjastiili, mis on kergesti loetav iga suurusega ekraanilt ning mis sobib veebilehe üldise kujundusega. Väldi liiga väikest või liiga suurt fonti, samuti liiga keerulisi kirjastiile.
  • Hoia oma veebilehe kujundus lihtne ja minimalistlik. Liiga keeruline kujundus võib olla kasutajatele häiriv ja raskesti navigeeritav. Pealegi pole üle kujundatud veebid enam trendiks. Aina lihtsam ja selgem kujundus on pigem see suund, kuhu kasutajaliidesed suunduvad. Kasutades selgeid ja lihtsaid elemente, mis laevad alla kiirelt ning jätavad esiplaanile sisu (teksti ja pildid), mitte kujunduse enda.
  • Kasuta veebis arusaadavaid ja selgeid sõnumeid. Kasuta selliseid sõnu ja lauseid, mida on lihtne mõista. Seda arvestavad ka otsingumootorid. Google näiteks kasutab ühe veebilehe headuse kriteeriumina sisu arusaadavust. paraku see ei tööta hästi eestikeelsete lehtede hindamisel, küll aga on oluline suurriikide keeltes olevates veebides. Selge sisuga leht saab otsingutulemustes ettepoole. Tavaliste inimesest külastajate jaoks on see muidugi veel olulism, seega väldi liiga tehnilist keelt või liiga spetsiifilist žargooni või slängi. Kirjuta oma tekstid selgelt ja piisavalt lühidalt.
  • Paku kiiret laadimist. Kasutajad ei ole kuigi kannatlikud ja kui sinu veebilehe allalaadimine võtab liiga kaua aega, siis nad lahkuvad. See “liiga kaua” on aina enam lühenenud ning tänapäeva kärsitute kasutajate jaoks võib olla kannatamatult pikk aeg juba neli sekundit või isegi vähem. Kasuta kodulehe kasutajakogemuse parandamiseks kiiret veebimajutusteenust ja optimeeri oma pilte ning sisu, et vähendada laadimisaega.
  • Jaga sisu erineval viisil. Kasutajad õpivad ja mäletavad erinevalt. Jagades oma sisu erineval viisil, näiteks teksti, piltide, videote ja helisalvestistega, võid sa jõuda laiema publikuni.
  • Tee oma veebileht mobiilisõbralikuks. Enamus inimesi kasutab internetti juba mobiilsete seadmete kaudu. Kui sinu veebileht pole mobiilisõbralik, võid kaotada ligi poole oma külastajatest. kasuta selliseid seadme ekraani järgi kohanduvaid kujundusi, mis nii telefonis, arvutiekraanil kui tahvelarvutis oleks ühtviisi lihtne kasutada. Selleks peab iga seadme jaoks olema sobiv paigutus, mille teevad ära kohanduvad kujundused.
  • Testi oma veebilehte erinevates brauserites ja seadmetes. Veendu, et sinu koduleht töötab korralikult erinevates brauserites ja seadmetes. Testides saad teada, kuidas see näeb välja erinevatel kasutajatel ning kas nad ikka saavad seda veebi normaalselt kasutada.
  • Küsi tagasisidet ja kasuta seda veebilehe parandamiseks. Küsi julgelt oma kasutajatelt tagasisidet, et sa saaksid oma veebilehte parandada. Kasuta tagasisidevormi või jäta võimalus oma probleemidega klienditeenindaja poole pöörduda.

Millised on suurimad vead, mida tehakse?

Siin on mõned näited suurimatest vigadest, mida tehakse kasutajakogemuse osas veebilehe arendamisel ikka ja jälle. Neist tasub hoiduda.

  • Kasutaja vajaduste mittearvestamine. See on üks suurimaid vigu, mida tehakse aina uuesti veebilehe arendamisel. Enne veebilehe loomist on oluline teada oma sihtrühma vajadusi ja soove, ilus võib lahendus tunduda tegijatele, aga kui kasutajate oskused või soovid on teised, tuleb pigem nendega arvestada. Nii näiteks võivad arendajad ja veebilehe omanik olla tehnilisemat laadi inimesed, aga kui nende sihtrühm on päris noored või hoopis vanad inimesed, siis peaks teadma, milliseid omadusi nemad kasutajaliidese juures vajavad.
  • Liiga keeruline kujundus. Üle kujundatud veebilehed jäävad juba mitme aastakümne taha, aga tellijatel on endiselt soov lasta kodulehe kujundusega näidata, et “kunstnik on vaeva näinud”. See argument pole kasutajakogemuse jaoks sobiv, sest silmatorkav kujundus tõmbab tähelepanu eemale kodulehe sisult, mille edastamine on veebi põhiülesanne. Seega võib üle kujundatud veeb olla kasutajatele häiriv ja raskesti navigeeritav. Hoia oma veebilehe välimus lihtne ja minimalistlik, kasutades selgeid elemente.
  • Arusaamatud ja ebaselged sõnumid. Kui oled oma valdkonna ekspert, siis kasutad kindlasti ka kitsa niši sõnavara ja väljendeid, millest kliendid ei pruugi aru saada. Väldi liiga tehnilist keelt, kirjuta selgelt ja lühidalt.
  • Testimata veebilehe avaldamine. Enne veebilehe võrku minemist on oluline seda põhjalikult testida nii erinevates brauserites ja seadmetes kui ka erinevate toimingutega. Kui oled teinud e-poe, tee ostuprotsess ka ise algusest lõpuni läbi, kui veebis on broneerimissüsteem, siis kontrolli üle, kas kõik broneeringud jõuavad ikka õige inimeseni. See aitab sul veenduda, et veebileht töötab korralikult ja on kasutajasõbralik.

Mida annab hea UX?

Korralik kasutajakogemus annab veebilehe omanikule vähemalt neli võimalikku kasu:

  • Saad rohkem külastusi
  • Hoiad külalisi oma veebilehel kauem
  • Teed rohkem müüki
  • Saad rohkem positiivset tagasisidet.

Kui soovid parandada oma veebilehe kasutajakogemust, siis järgi neid lihtsaid näpunäiteid. Hea UX aitab veebi kiiresti ja korralikult tööle panna ning teeb külastajad rõõmsaks.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.