Kodulehe audit – kellele ja milleks?

Miks on kodulehe audit oluline? Selle küsimusele annab vastuse 89 Veebiteenused ettevõtte juht Gabriel Tornius.

Kodulehe audit on hädavajalik kõigile veebisaidi omanikele, kes pole seda protseduuri varem läbinud. Kui tunned, et sinu veebisaidil esineb probleeme, millele sa ei oska näpuga näidata, kuid tunned, et on ruumi parendamiseks, on aeg auditiks.

Mõnikord võib osutuda mõistlikumaks teha audit enne, kui hakkad veebilehte täielikult ümber kujundama. Selline lähenemine võib paljastada, et olemasolevat saiti saab mõõduka vaevaga uuendada, säästes nii aega kui raha.

Kuidas valmistuda kodulehe auditi jaoks?

Alustuseks tuleks välja tuua kõik teadaolevad veebisaidi puudused ja probleemid. Siht on optimeerida veebileht enne auditi algust nii hästi kui võimalik.

Mida hinnatakse kodulehe auditis?

Enne alustamist tuleks määrata auditi eesmärgid. Fookus võib varieeruda sõltuvalt ettevõtte vajadustest, olgu selleks siis turundus, disain, kasutajakogemus, otsingumootorite optimeerimine, sisu või turvalisus. Kvaliteetne kodulehe audit võtab arvesse nii sisu kui ka tehnilisi aspekte.

Mis on Eesti veebisaitide levinumad probleemid?

Kuigi Eestis on üha vähem vananenud veebilahendusi, on endiselt puudujääke sisus. Veebilehtede omanikud peaksid keskenduma kvaliteetsele ja asjakohasele sisule, mitte ainult ilusale disainile.

Millised on head (tasuta) veebiteenused kodulehe esmaseks analüüsiks?

Kiiruse jaoks on hea lehekülg näiteks see: developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

SEO ja sisu jaoks leiab teste siit: www.seoptimer.com

Turvalisust võib testida algatuseks siin: sitecheck.sucuri.net

Põhjalikum SEO analüüs (tasuline): ahrefs.com.

Miks peaks pöörduma spetsialisti poole?

Kuigi tasuta online tööriistad annavad hea ülevaate, jäävad need sageli pealiskaudseks. Spetsialisti teostatud audit on põhjalikum ja keskendub ettevõtte konkreetsetele vajadustele ja eesmärkidele.

Auditi hind ja kestus

Kodulehe auditi hind ja kestus võivad varieeruda sõltuvalt veebilehe keerukusest ja eesmärkidest.

Millised on järgmised sammud peale kodulehe auditit?

Pärast auditi saamist võib olla hea mõte konsulteerida usaldusväärse veebiarendajaga. Otsingumootorite optimeerimise ja sisustrateegia jaoks võib olla kasulik pöörduda turunduseksperdi või sisulooja poole. Selleks võib olla abiks näiteks Facebooki grupp nimega “Internetiturundus”.

Kui tihti peaks kodulehe auditit tellima?

Veebisaidi optimaalse seisukorra tagamiseks on soovitatav korraldada kodulehe auditid regulaarselt. Kuigi soovitused varieeruvad, on kõige levinum soovitus teha seda kord kvartalis.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.