EveryPay blogi

Kauaoodatud muudatus panganduses: paytech ettevõttest saab partner, mitte konkurent

Shutterstock

Möödunud aasta sündmused eesotsas kogu maailma tabanud viirusekriisiga tõestasid nii finantsasutustele, kaupmeestele kui ka tarbijatele, et digitaalsete kaubandus- ja makselahenduste tähtsus kaasaegses ühiskonnas kasvab tormilises tempos. Lisaks e-kaubandusele on traditsiooniline pangandussektor sattunud üha suurema digitaliseerimise ja kaasajastamise surve alla.

Konkurentsis püsimiseks ning tänapäeva tehnikateadliku tarbija ootustele vastamiseks peavad pangad kriitiliselt üle vaatama oma toote kättesaadavuse ja kasutusmugavuse, pidades silmas ennekõike klientide eelistusi. Viimastel aastatel esile kerkinud uued fintech idufirmad ja neopangad on suutnud üsna edukalt hinnata, mida kliendid tänapäeval pankadelt ootavad. “Klientide ootused ka traditsiooniliste pankade kliendikogemusele ehk UX’ile ( lühend inglise keelsest väljendist user experience) ja klienditeekonnale ehk UI-le (inglise keeles user interface) üsna kõrged, “ ütleb tipptasemel digitaalseid makselahendusi pakkuva platvormi EveryPay turundus- ja partnerlussuhete spetsialist Keiti Kirt.  

Uus suund panganduses

Tihti kasutavad pangad liiga palju väärtuslikku aega ja ressursse ehitades või muutes olemasolevat tehnoloogiat ettevõtte sees.. Avatud panganduse (open banking) raames on pangad pidanud muutma oma lähenemist. Kui esimene samm seoses uute API lahendustega on tehtud, siis järgmine loogiline samm võiks olla koostöö paytech partneriga. 

Koostöö tagab pangale uute tehnoloogiate kiirema ja kulutõhusama rakendamise. “Ühtlasi aitavad paytech´id arendada uusi lahendusi kiiremini ning kulutõhusamalt, mistõttu pangad võiksid makseteenuseid pakkuvate ettevõtetega kaaluda pigem koostööd, mitte ei peaks neid oma konkurentideks pidama.Võitjad on need, kes seda täna juba teinud on,” ütleb Keiti Kirt.  

Paytech ja fintech ettevõtted pakuvad pankadele juurdepääsu uutele arendustele, mis rahuldavad kergema vaevaga klientide kasvavad digitaalsed nõudmised. Lisaks võimaldab koostöö digiteenuseid pakkuvate ettevõtetega pankadel uute lahendustega kiiremini turule jõuda ning hoiab majasisesed arenduskulud ja investeeringud madalal. Pangale on partnerluses paytech´idega peamiseks eeliseks tulude kasv ja kulude vähenemine. Võita on sellest  mõlemal osapoolel. 

Pankade jaoks tähendab partnerlus andmepõhisemat lähenemist väiksemate kulude, olulise tehnilise oskusteabe ning suurenenud tõhususega. See aitab märkimisväärselt struktuurikulusid vähendada, võimaldada töötajatele rohkem aega muude ülesannete täitmiseks ja vabastada ressursse põhiprojektide jaoks. 

Idufirmade jaoks annab partnerlus finantsasutustega aga juurdepääsu kasvu toetavatele vahenditele näiteks nagu investeeringud. Tõenäoliselt on tänu pankadega koostööle paytech ettevõtted pikemas perspektiivis ka jätkusuutlikumad.

EveryPay on püüdnud seda rada käia juba mitmeid aastaid. Ettevõtte eesmärk on toetada finantsasutusi ning nende kliente ja kaupmehi, hoides digitaalsed makselahendused alati ajakohased ja vastavuses klientide nõudmistega.

Ettevõtte pakutav pilvepõhine maksevärav toetab erinevaid maksevõimalusi.  Kõiki digitaalseid makselahendusi saab hõlpsasti integreerida ja soovi korral pakkuda täielikult oma kaubamärgi all ka nö white-label lahendust. 

EveryPay lahendus annab pankadele juurdepääsu samadele funktsioonidele nagu pakuvad juhtivad makseteenuse pakkujad.

Tutvu EveryPay kasutamise eelistega juba siin. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.