EveryPay blogi

Lauri Teder: väsimus pliiatsi ja paberi ülemvõimust viis maailma parima pilvepõhise makselahenduse loomiseni

EveryPay tegevjuht Lauri Teder.Foto: EveryPay

EveryPay on Eestis 2012. aastal idufirmana alustanud finantstehnoloogia ettevõte. Alguses kaupmeestele interneti kaardimakse võimalust müünud PSP-st (payment service provider), on nüüdseks kujunenud üks Põhja-Euroopa kiiremini arenevaid digitaalsete makselahenduste pakkujaid. Ettevõtte tegevjuht Lauri Teder räägib, mis on EveryPay edu taga ning kuidas ettevõte loodi.

Vajadus paremate makselahenduste järele

Idee arendada välja uus makseplatvorm tekkis vajadusest paremate ja kaasaegsemate makselahenduste järele. Teder täpsustab, et mõned sarnased teenusepakkujad, nagu BrainTree, Stripe ja Adyen küll juba eksisteerisid, kuid selline platvorm oli üldiselt pigem pankade pakutav lahendus ning kippus olema kohmakas ja mitte kuigi kasutajasõbralik.  

“Tehingute kuukokkuvõtted saadeti näiteks PDF-dokumentidena, kus pidi markeri ja pliiatsiga järge ajama ja tehinguid käsitsi kokku lugema, et statistikat teha,” selgitab Teder, kelle sõnul sai üheksa aastat tagasi just sellest alguse EveryPay platvormi väljatöötamine. 2015. aastal hakati lahendust koostöös kohaliku LHV pangaga ka juba esimestele kaupmeestele pakkuma.

Nõudlust suurendas nii pandeemia kui ka uute pankade pealetung

Teder toob välja, et ajapikku hakkas EveryPay saama aina rohkem kutseid osaleda pankade hankekonkurssidel. 2018. aasta teises pooles osaleti näiteks kolmel hankel, kus erinevad finantsasutused endale payment gateway platvormi otsisid.

See näitas, et traditsiooniliste pankade seas kasvab nõudlus kaasaegsete digitaalsete makselahenduste järele ning uute “neopankade” pealetung ja viimane koroonaviiruse pandeemia on seda nõudlust veelgi suurendanud. 

Finantsinstitutsioonidel on endal juba olemas kliendibaas, kellele nad oma teenuseid pakuvad, kuid kui panga poolt pakutav makseplatvorm või -lahendus ei täida kõiki kliendi ootusi, hakatakse peagi mujalt paremaid alternatiive otsima. 

Olles leidnud aga “väljastpoolt” vastuse ühele oma küsimusele, võib klient märgata nüüd teisigi häid pakkumisi ja nii on tema esialgsel teenusepakkujal suur oht kliendist ilma jääda. 

“Finantsinstitutsioonidele kaasaegset ja tipptasemel lahendust pakkuva tehnoloogiapartnerina aitame lahendada nende probleeme, suurendada konkurentsivõimet ning teenindame seeläbi ka kõiki kaupmehi, kes pankade teenuseid kasutavad või kasutama hakkavad,” märgib Teder.

Mitmed saavutused panganduses

Eelmisel aastal valiti Everypay platvorm FinTech Futuresi konkursil PayTech Awards parimaks pilvepõhiseks makselahenduseks kogu maailmas.

“Ettevõtte algusaegadel oli meie olulisemaid saavutusi ilmselt see, kui sõlmisime oma esimese koostöölepingu esimese Eesti pangaga ning saime peagi pärast seda kliendiks ka ühe rahvusvahelise reklaamitehnoloogia arendamise ja müümisega tegeleva ettevõtte,” sõnab Teder. 

Järgmine verstapost oli tema sõnul leping ühe Põhjamaade suurima pangaga, mille raames sai ettevõte asuda laiendama oma teenust juba üle kogu Baltikumi. See oli oluline usalduse ja tunnustuse märk, mis kinnitas ühtlasi taas, et jätkuvalt ollakse õigel teel. 

Kolmas ja kõige hiljutisem kordaminek oli avatud panganduse API-del põhinevate makse algatamise võimaluste kodustamine. “Avatud pangandus on veel väga uus osa finantstehnoloogia valdkonnast, mis on praegu alles oma esimeses arenguetapis ja seega pidevas muutumises.”

Edu saavutamiseks tuleb asetada end kliendi kingadesse

“Õnne ja vedamist läheb vaja kõigis eluvaldkondades ja meil on kahtlemata olnud õnne, et leida enda meeskonda neid häid inimesi, kes on aidanud jõuda EveryPayl siia, kus me praegu oleme,” tunnistab Teder.

“Kui õnn kõrvale jätta, siis võiks öelda, et oleme seadnud endale alati eesmärgiks pakkuda klientidele parimat lahendust ja terviklikku teenust. Selleks oleme teinud endale täpselt selgeks, kes on meie kliendid, ja asetanud end nende kingadesse – kui oleksime ise nende asemel, siis mida me oma teenusepakkujalt ootaksime ja millist lahendust me vastavas olukorras kasutada tahaksime.”

Teine oluline printsiip on pidev ettevõtte arendamine ja täiustamine – ükski toode ega teenus ei saa olla kunagi täiuslik ning alati on uusi innovatsioone, mille poole tuleb püüelda.

Kolmanda aspektina toob EveryPay tegevjuht välja selle, et EveryPay töötajad tõesti hoolivad oma klientide probleemidest ja proovivad need päriselt ära lahendada. See tähendab, et ei otsita lahendust mitte lihtsalt küsimusele, millega klient ettevõtte poole pöördub, vaid koos püütakse jõuda probleemi tuumani ning juurida see välja niivõrd põhjalikult, et tulevikus kellegi teisel enam sarnast küsimust ei tekiks.

Edu teel on paratamatult ka proovikivisid

Teder nendib, et kui rääkida proovikividest, siis üks oli kindlasti avatud panganduse API-de kohandamine, kuhu pidi panustama ligi 10 korda rohkem arendustunde, kui oli algselt arvestatud.

Samuti on ettevõttel tulnud ette olukordi, kus kaupmehed on hädas finantspettustega, mistõttu peab looma kiiresti uusi arendusi, et kliente kaitsta ja sarnaseid olukordi tulevikus vältida.

Meeskonnaliikmed üle kogu maailma

Tederi sõnul kuulub EveryPay rahvusvahelisse meeskonda praegu 29 inimest. Seltskond ei ole enam nii kirju nagu ajal, mil töötajaid oli 10 ja seitsmest erinevast rahvusest, kuid praegugi kuulub personali hulka inimesi paljudest eri riikidest, nagu näiteks Eesti, Läti, Leedu, Iraan, Hiina ja Vietnam.
Selleks, et mitte piirata end kindlat päritolu või keelt kõnelevate töötajatega, valiski ettevõte töökeeleks läbivalt inglise keele. 

Kõige olulisem aspekt, mida EveryPay töötajaid valides hindab, on see, kas inimene sobib meeskonda oma isiksuse poolest ning jagab ettevõttega samu väärtushinnanguid, nagu kohusetundlikkus, initsiatiiv ja siiras huvi valdkonna vastu.

Tugi ja kindlustunne kõigile klientidele

Järgmisena plaanib ettevõte laieneda jõuliselt ja kiiresti üle kogu Euroopa. “Baltikumis on meil maksimum juba praktiliselt saavutatud ning otsime nüüd aktiivselt finantsasutusi ka mujalt Euroopast, et aidata neil kiiresti arenevas digitaalsete makselahenduste maailmas jätkuvalt konkurentsis püsida,” selgitab Teder.

Ta viitab, et kui varem kasvas digitaalsete maksete hulk aastas 10–20%, siis eelmise aasta eriolukorrast tingituna on kaupmeeste ja inimeste vajadused muutunud veelgi internetipõhisemaks.

“Arvame, et suudame finantsasutusi siinkohal toetada ja kindlustada, et nad saaksid pakkuda edaspidigi oma klientidele kõige paremaid ja kaasaegsemaid makselahendusi,” ütleb EveryPay tegevjuht. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.