Eesti disainerite igapäevaelu. Kriss Soonik: mina olen valinud teise tee, et endal igav ei hakkaks

Sarja 2. osa

Kriss Soonik ütleb, et kuigi ka klienti peab kuulama, siis teinekord klient ei tea, mida täpselt tahab.Foto: Tallinn Design House, Iris Kivisalu

Tallinna Loomeinkubaatori arenduskeskusena tegutsev Tallinn Design House pakub ühisturundus- ja ekspordiplatvormi enam kui 130-le kohalikule disanerbrändile. Nende brändide tutvustamiseks on Tallinn Design House loonud Artist Series sarja, mis tutvustab disainerite igapäevaelu läbi nende töökeskkonna. Sarja teises osas tutvustame brände Miurio ja Kriss Soonik.

Kriss Soonik

Kriss Sooniku bränd sai alguse 2009. aastal. Teda on konkurentidest eristanud see, et segatud on pesu ready-to-wear’iga. „Üritasime seda kuidagi mõnusamaks ja pehmemaks teha, aga samal ajal hoida ikkagi väikest seksikust juures.“ Täna moodustavad ready-to-wear tooted suure osa Kriss Sooniku kaubavalikust – klient saab valida pesu, ready-to-wear ja loungewear’i vahel.

„Disainerid on ikka natuke imelikud inimesed – ikka tulevad perioodid, kui ei taha seda enam üldse teha ja üldse ei meeldi. Ka minul on neid hetki.“ Samas näeb Kriss, et möödub näiteks pool aastat ja uue kollektsiooniga tuleb jälle tuhin peale. „Kui sul on oma bränd, siis sa võid tegelikult teha, mida tahad.“

Muidugi tunnistab Kriss, et ka klienti peab kuulama, aga vahel klient ei tea, mida täpselt tahab. Siis peabki neile pakkuma midagi uut. „See on katsetuse asi – sul on alati, kuhu tagasi ja kuhu edasi minna. Ikka öeldakse, et fokusseeri ühele asjale ja ära mine siia-sinna. Mina olen aga valinud teise tee – et endal igav ei hakkaks.“ Samas kinnitab ta, et pesu jääb alati osaks nende kollektsioonidest, sest väga suur osa kliente ostab just seda.

„On valida, kas keskendud ühele asjale ja oled rahul sellega või teed rohkem ja katsetad. Mina olen kindlasti see katsetaja.“ Kriss usub, et pigem teha vähem asju korraga, aga katsetada rohkem stiile ja teha põnevamalt. Seejärel vaadata, mis läheb ja mis ei lähe.

Miurio brändi taga on disainerid Rita Assor ja Viktoria Braginskaja. Foto: Tallinn Design House, Sirje Sinisoo

Miurio ning Rita Assor ja Viktoria Braginskaja

Miurio brändi taga on disainerid Rita Assor ja Viktoria Braginskaja. Brändi tegevus on kahesuunaline – aksessuaarid ja sisustustooted.

Miurio põhiväärtused on naiselikkus, eneseväljendusvabadus ja elurõõmu välja elamine. Lihtsalt see pidu, et olen olemas. See on kõige rohkem aksessuaaride poolel, aga kajastub ka sisustuspoolel.

„Kui ma kümme aastat tagasi tegevusega alustasin, siis värvid ei olnud populaarsed. Inimesed olid pigem tagasihoidlikud selles, kuidas nad ennast väljendasid sisekujunduses ja rõivastuses. Kui sa oled alustav disainer, siis tahad sa olla ekspressiivne. Mina tegin ka alguses hästi julgeid disaine, aga aja möödudes saad aru, et inimene tahab kodus rohkem puhata ning kõik võiks olla pigem loomulik, orgaaniline, harmooniline. Kui ma hakkasin fotograafiaga tegelema, siis minu stiil oli see, et mulle meeldis palju järeltöötlust teha – lisada filtreid ja tekstuure. Täna olen rohkem liikunud naturaalse pildi juurde,“ kirjeldab Rita.

Samas leiab Rita, et viimase aasta jooksul on olnud palju katsumusi ja sellest on inimestel tulnud ka julgus, et kaotada pole midagi – tahaks olla õnnelik, tahaks ennast väljendada, tahaks värve välja näidata. “Meie juures käib palju naisi, kes väärtustavad selles loomeprotsessis olevat hingetööd, mis seal taga on ja neid värve. Minu jaoks on värvid nii loomulik osa ja ma üldse ei karda neid kombineerida. Nad annavad eluvärvi ja vitamiini, mis on tohutult oluline.”

2022. aastal alustas Miurio koostööd kunstnik Jüri Arrakuga. „Tema abikaasa Kai võttis ühendust sooviga luua kunstimeeneid – eelkõige siidirätikute osas, aga ma tegin sealt sammu edasi. Kuna ma olen tõeline vaibafänn, siis tekkisid kavandid tema neljast maalist,“ kirjeldab koostöö algust Rita.

Täispikkuses intervjuud ja fotomaterjal stuudiotest on kättesaadavad Tallinn Design House’i kodulehel.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.