Tasuta nõu spetsialistilt: kuidas teha edukat müüki ajal, mil majanduses on hapud ajad?

Müügi suurendamine on võimalik ka majanduslanguse ajal.Foto: Shutterstock

Majanduslanguse ajal vaatavad kõik üle oma kulutused ja teevad vajadusel kärpeid. See puudutab nii koduseid majapidamisi kui ka ettevõtteid. Just viimastele tähendab see, et konkurentsis püsimiseks tuleb leida loomingulisi viise müügi suurendamiseks.

Ekspertide sõnul on kõige olulisem majanduslangust planeerida ja olla selleks valmis, sest majandus on pidevas muutumises, kirjutab Harvard Business Review.

Levinud on eksiarvamus, et majanduslanguse ajal teevad ettevõtted vähem müüki. Tõde on see, et turg on sama konkurentsivõimeline kui varem. See tähendab, et õigeid otsuseid tehes saab müüki suurendada ka majanduslanguse ajal.

Majanduslanguse ajal seavad tarbijad loomulikult rangemad prioriteedid ja vähendavad oma kulutusi. Kui müük hakkab langema, vähendavad ettevõtted tavaliselt kulusid, alandavad hindu ja lükkavad uusi investeeringuid edasi, turunduskulusid kommunikatsioonist teadustööni vähendatakse sageli üldiselt. Selline valimatu kulude kärpimine on aga viga.

Kuigi kulusid on mõistlik ohjeldada, võib kaubamärkide toetamata või põhiklientide muutuvate vajaduste tähelepanuta jätmine tulemuslikkust pikemas perspektiivis ohustada. Ettevõtted, kes panevad klientide vajadused luubi alla, ei kärbi turundusstrateegiat läbimõtlematult, vaid pigem kohandavad taktikaid ja pakkumisi vastavalt muutuvale nõudlusele. 

Majanduslanguse ajal on olulisem kui kunagi varem meeles pidada, et püsikliendid on rahavoogude ning orgaanilise kasvu peamine ja püsiv allikas. Turundus ei ole valikuline – see on “hea kulu”, mis on oluline võtmeklientidelt ja teistelt tulu teenimiseks.

Merxu kauplemisplatvorm jagab tasuta nõu

Üks võimalus saada teada, kuidas suurendada müüki majanduslanguse ajal, on liituda kodumaise ettevõtetele mõeldud kauplemisplatvormi merXu akadeemiaga, mis aitab alustada edukat müüki üle kogu Euroopa Liidu.  

MerXu akadeemia esimesel veebinaril räägitakse, millised turuandmed on tööstussektorile praegu olulised, ja vaadatakse lähemalt, millised eduks vajalikud aspektid võiksid olemas olla rahvusvahelise müügi alustamiseks. Vastuseid otsitakse küsimustele, kuidas avaneda edukalt uutele turgudele, kui kohalikud turud kahanevad, ja kuidas arendada rahvusvahelist müüki majanduslanguse ajal.

Kodumaine kauplemisplatvorm Merxu lubab veebinaril kaasa aidata äri müügi kasvatamisele 27-s Euroopa Liidu riigis. Samuti avaldatakse, kuidas teised kohalikud tööstussektori ettevõtted Merxu abil kliente juurde võidavad.

Nii veebinar kui ka konsultatsioon on kõigile ettevõtjatele tasuta ega kohusta millekski.

Konsultatsiooni käigus aitavad Merxu spetsialistid välja valida kõige tõhusamad e-platvormi funktsionaalsused, et alustada müüki üle Euroopa Liidu ja suurendada müüki majanduslanguse korral.

Merxu on ettevõtetele mõeldud veebipõhine kauplemisplatvorm Kesk- ja Ida Euroopa regiooni ettevõtetele, kes tegutsevad B2B sektoris – nii väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele kui ka suurtele üksustele. Merxu loob turvalise ärikeskkonna, mis ühendab kontrollitud ostjaid ja müüjaid ning võimaldab neil teha otseseid tehinguid või pidada läbirääkimisi. Merxu tegutseb Tšehhis, Eestis, Poolas, Leedus, Ungaris, Rumeenias, Saksamaal ja Slovakkias. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.