Millest kujuneb kodulehe tegemise hind 2023. aastal?

Veebifoorumid on täis küsimusi: tahaksin omale kodulehte, kui palju see maksma läheb? Lihtsale küsimusele, milline on kodulehe hind, pole nii lihtsat vastust, aga proovime selle siiski ära vastata. Kõik oleneb ju sellest, millist veebilehte tahetakse.

Veebileht on ettevõtte identiteedi, maine ja ka äri jaoks väga oluline osa. Kui sind pole Internetis, siis paljudes valdkondades pole lootustki konkurentsis püsida. Kuid samas võib ettevõtte vajaduste järgi olla täiesti piisavaks ka lihtne üheleheküljeline veebi-visiitkaart. Keerulise portaalilahenduse või suure e-poe ja visiitkaardi tegemise vahel on aga väga palju võimalusi, mille hind algab tasuta ise pusimisest päris korralike summadeni. Seega võib kodulehe tegemise hind olla väga erinev sõltuvalt firma olemusest ja ettevõtte nõudmistest. Hinna määrab nii kodulehe keerukus kui ka veebilehe looja hinnakiri. Kuskil tuleb see veeb ka majutada, mis on samuti lisakulu, kuid tavaliselt mitte eriti suur.

Siin on mõned teemad, mis tuleks enne läbi mõelda, kui kodulehe hinda välja uurima hakata.

Kas on vaja staatilist või dünaamilist veebilehte?

Staatiline veebileht on lihtsaim ja odavaim kodulehe tüüp, kus veebiserverisse laetakse põhiliselt HTML-formaadis failid, mingit keerulist programmeerimist ega andmebaase pole vaja. Staatiline tähendabki seda, et kodulehte näidatakse muutumatul kujul, nii nagu failid on serverisse üles laetud.

See aga ei tähenda, et veebi ei saaks üldse muuta, saab küll: siis tuleb lihtsalt uued failid üles laadida.

Staatilise veebilehe hind jääb tavaliselt vahemikku 100-500 eurot olenevalt keerukusest ja kasutatavast kujundusest. Kui on tahtmist ja viitsimist, leiab Internetist ka tasuta programme, mis lihtsa visiitkaart-veebi ära teevad ja vajalikud failid üles laadimiseks genereerivad.

Dünaamilised Veebilehed on aga need, mis aitavad kasutajatel suhelda lehega, teha otsinguid, täita vorme jne, lehe omanikul aga lihtsalt muuta selle sisu.

Enamasti arvutatakse kasutaja pöördumise põhjal kodulehe sisu iga lehekülg vastavate serveriprogrammidega, mis kodulehe nii-öelda valmis joonistavad, kaustades ka andmebaase ja kujundusfaile. Sellise lehe hind algab tavaliselt umbes 500 eurost, kuid võib tõusta tuhandete eurodeni sõltuvalt veebilehe keerukusest ja funktsionaalsusest.

Dünaamilised kodulehed on ka tuntud sisuhaldustarkvaradega tehtud veebid: WordPress, Voog, Drupal jt.

Kui tundub, et veeblehele tuleb pidevalt muudatusi, näiteks kui sellele on plaanis teha blogi, uudised või uuendatav sisu toodetest, maksab kindlasti teha dünaamiline veeb.

E-pood aitab automaatselt tooteid müüa

Kui firma tegeleb toodete või teenuste müügiga, läheb vaja juba e-äri lahendust, mis müügitöö veebis suures osas automaatselt ära teeb.

E-poe loomine on tavalisest veebist pisut keerulisem ja kulukam, ehkki ka selle jaoks on olemas lihtsaid valmislahendusi. Kodulehe e-poe seadistamine oma vajaduste järgi nõuab mõnikord kohandatud funktsioone, kuid kõigil e-poodidel on olemas ostukorv, maksesüsteem, kliendikonto haldamine jne. nende jaoks on tihti valmislahendused juba olemas.

E-poe hind algab tavaliselt umbes tuhandest eurost ja võib ulatuda mitme tuhande euroni või isegi viiekohalise summani olenevalt selle keerukusest. Kõige võimsamad lahendused aitavad ühendada e-poe, logistika, turunduse, laoteenused ja raamatupidamise.

Mida veebilehe tegemise hind tavaliselt sisaldab?

Kui küsida hinnapakkumist, siis üksnes lõppsumma ise ei ütle eriti midagi. Vaja on teada, mis on tehtud tööde taga.

Siin on väga üldiselt lahtiseletatuna veebilehe maksumuse kõige olulisemad osad.

Veebilehe kujundus on see osa, mille puhul kokkuhoid võib hiljem kurjalt kätte maksta. Kui firma soovib endast jätta veebis soliidset muljet ja veeb peab olema usaldusväärne, siis võiks ka kujundus olla professionaalne ja unikaalne.

Kvaliteetne ja professionaalne kujundus maksab rohkem, kuid see on investeering, mis toob kasu pikaajaliselt. Ettevõtet tuntakse just selle järgi, millise mulje selle koduleht jätab ning kui veebi jaoks on tehtud firma brändi järgi kujundus, aitab see teistest eristuda ning paremini meelde jääda.

Funktsionaalsus sisaldab erinevaid funktsioone ja omadusi, mis kodulehel on nii klientide teenindamiseks kui ka veebi uuendamiseks ja äri automatiseerimiseks. Mida keerukam ja funktsionaalsem on veebileht, seda kõrgem on ka selle hind.

Lisafunktsioonid, mis hinda tõstavad, võivad olla näiteks e-pood, broneerimissüsteemid, kasutajate registreerimine ja haldamine, mahukad andmebaasid, veebivormid, erilahendusena loodud programmid. Kõik need suurendavad veebilehe tegemise hinda.

SEO optimeerimine on vajalik nii veebisisu lisamisel kui ka juba kodulehe tegemise alguses peaks sellega arvestama. SEO (Search Engine Optimization) aitab veebilehte optimeerida otsingumootorite jaoks ning on oluline funktsioon lisaks veebilehe loomisele ka hiljem selle sisu täiendades.

SEO optimeerimine aitab suurendada veebilehe nähtavust Google´is ja teistes otsingumootorites, mis meelitab kohale rohkem külastajaid. SEO optimeerimise maksumus on tavaliselt lisatud veebilehe tegemise hinnale ja sisaldab vajalikke tööriistu, millega kodulehele sisu lisajad saavad ka ise paremini oma veebi otsingurobotite jaoks hiljem nähtavamaks teha.

Kuidas kodulehele mõistlikult kulutada?

Kui kodulehe hinnakomponendid on teada, saab hakata küsima pakkumisi ning järgmisena juba hakata sobiva partneriga veebi arendama. Selleks, et kulud ootamatult suureks ei läheks, tuleks tähele panna järgmisi asju.

Vali õige teenusepakkuja. Lihtsa visiitkaardi-stiilis ühelehelise veebi saab valmis kas ise nokitsedes või mõne pisema firma abiga, sest see ei nõua palju teadmisi, kuid siiski vajab oskusi kujunduse ja SEO osas.

Veebilehe tegemise hind võib seega oluliselt erineda erinevate teenusepakkujate puhul, kes pakuvad erineval tasemel kogemusi. Enne teenusepakkuja valimist on oluline võrrelda nii pakkujate hindu kui ka nende töö kvaliteeti ja oskuste taset.

Võimalusel kasuta valmislahendusi. Jalgratta leiutamisel pole mõtet. Veebimootoreid on juba ammusest ajast tehtud ja täiustatud ning enamasti sobivad sarnased lahendused kõigile ettevõtetele. Neid pole mõtet veebiarendajalt uuesti tellida ja arendama hakata.

Valmislahendusi kasutades saab säästa nii aega kui raha. WordPress, Joomla, Voog jt kodulehe platvormina või Woocommerce ja Shopify e-poe mootorina pakuvad juba valmis kujundusi ja funktsioone, mida saab kohandada vastavalt oma vajadustele. Arendajalt tuleb siis juurde tellida vaid spetsiifilised erilahendused, millega valmis platvormid hakkama ei saa.

Koduleht on sama tähtis kui esinduskontor

Kokkuvõtteks on firma veebileht oma esinduslikkuse ja funktsioonide poolest sama tähtis või tähtsamgi, kui esindussalong või kauplusepind, sest kliendid peavad tundma end seal turvaliselt ja ettevõttest peab jääma mulje kui asjatundlikust ja professionaalsest teenindajast.

Sellise kodulehe tegemise hind sõltub aga veebilehe tüübist, selle keerukusest, kujundusest ja funktsionaalsusest.

Kui otsid sobivat veebilehe tegijat, vaata kindlasti Veebimajutuse partnerite nimekirja. Kodulehe majutuse hinnad leiad aga Veebimajutusest, kus kuumakse algab 7,42 eurost kuus, sisaldades terviklahendust: nii kodulehte, veebimajutust kui e-posti ehk kõik vajaliku e-äriks saab kätte ühest kohast.

Enne veebilehe tegemist registreeri oma ärile ka sobiv domeen ning kui alustuseks sobib lihtsast WordPressi lehest, saab selle Veebimajutuse iseteenindusest tööle hetkega vaid paari hiireklõpsuga.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.