Nali või tõsine turundus: kuidas teha TikToki jaoks head reklaamklippi?

TikTokki võivad paljud firmad pidada mingiks naljakaks tantsuvideote keskkonnaks, kust tõsist klienti pole mõtet otsima hakata. Kuid ootamatult võib just sealt tulla tänulikke jälgijaid, kelle tähelepanu pole seni mitte keegi üritanud võita. Kui nad kätte saad, oled endale leidnud võib-olla kõige lojaalsemad kliendid üldse. Aga kuidas neile endast märku anda?

TikTok on viimastel aastatel plahvatuslikult populaarseks saanud sotsiaalmeediakanal, millel on üle miljardi aktiivse kasutaja. Selle platvormi puhul on oluline mõista, kuidas luua tõhusat reklaami, et jõuda sihtrühmani. Siin on 10 soovitust, kuidas luua TikTokis kvaliteetset sisu, mis köidab vaatajaskonda ja toob edu turunduskampaaniatesse. Samas võib neid soovitusi rakendada ka muudes videoturunduse kanalites, sest samad põhimõtted kehtivad mujalgi.

1. Mõista oma sihtrühma

Enne reklaami loomist pead muidugi selgelt mõistma, kellele see suunatud on.

Uuri välja TikToki kasutajate andmed ja huvid ning kohanda oma reklaam vastavalt sellele. Mida paremini mõistad oma sihtrühma, seda tõhusamalt saad luua kohandatud sisu.

2. Loo videole lühike ja lööv sissejuhatus

TikToki videod on tuntud oma lühikese kestvuse poolest, seega on juba esimesed paar sekundit kriitilise tähtsusega. Tee oma reklaamile ülilühike ja lööv sissejuhatus, mis haarab vaataja tähelepanu kohe ja sunnib teda jätkama video vaatamist. Edasi on tähelepanu võitmine juba lihtsam.

3. Hoia sisu lõbus ja meelelahutuslik

Selles osas on eelarvamustel tõepõhi all, et Tiktok on üsna palju ka naljategemise koht. See keskkond on tuntud just oma lõbusa ja kergemeelse sisu poolest.

Seega kasuta video tegemisel loovust, et luua meelelahutuslikku ja huvitavat sisu nooremate kasutajate jaoks, tee klippe, mis jäävad neile meelde. Proovi kasutada mõnda ootamatut elementi, et panna inimesi naerma või üllatuma.

4. Kasuta keskkonna tööriistu

TikTok on tuntud oma mitmekülgsete videofunktsioonide poolest. Proovi luua reklaame, mis kasutavad sujuvalt TikToki keskkonda ja tarvitavad selle lisavõimalusi, nagu efektid, filtrid ja muusika.

5. Kasuta hashtage

Sind ei leida üles, kui postituste küljes pole sobivaid hashtage ehk linkivaid märksõnu, mille ees on “#”. TikTokis on hashtagidel oluline roll sisu leidmise ja leviku osas, samamoodi on see ka Instagramis ja Twitteris.

Lisa oma reklaamvideole asjakohaseid hashtage, et suurendada selle nähtavust ja jõuda suurema publikuni. Uuri välja populaarsed ja aktuaalsed hashtagide trendid ning kasuta ka neid, kui teema sobib.

6. Ära unusta muusikat

Muusika on kindlasti TikToki lahutamatu osa, sest lisaks videote vaatamisele neid ka kuulatakse. Vali oma reklaamvideole meeldejääv taustamuusika, mis sobib sõnumiga ja aitab luua emotsionaalset sidet vaatajatega.

Populaarsed laulud või viisijupid võivad oluliselt suurendada video mõju ja levikut.

7. Koosta visuaalselt väga atraktiivne sisu

TikToki edukate videote puhul on visuaalne kvaliteet äärmiselt oluline, seesama kehtib ju ka Youtube´is. Investeeri heasse valgustusse ning korralikku kaamerasse ning kasuta huvitavaid kaadreid ja visuaale, mis köidavad vaatajate tähelepanu ja eristuvad muust massist.

8. Kutsu osalema

Mujal turunduses nimetatakse seda Call to Actioniks, CTA-ks ehk kutseks mingile tegevusele, et kasutaja huvi ei lahtuks niisama ilma midagi ette võtmata.

Sisuliselt on TikTok just selline sotsiaalne platvorm, kus publik ootabki suhtlust. Kaasa publikut, julgusta kommentaaride jätma, sisu jagama ning ka oma loovust kasutama. See aitab luua kogukonda ja tekitada suuremat huvi reklaami vastu.

9. Tee koostööd TikToki mõjutajatega

Mõjutajate kaasamine on parim viis jõuda suurema publikuni ja suurendada oma reklaamvideo mõju. Eestis on tippmõjutajatel (näiteks @firsnake, @whatapetty, @red_romb_official) sadu tuhandeid kasutajaid, see on tohutu auditoorium ka väljaspool Eestit. Kui tahad konkreetselt kindlat Eesti publikut, siis otsi vastava teemaga siinne suunamudija.

Koostöös nendega on parim viis lasta neil endil teha video, kus nad tutvustaksid toodet või teenust oma jälgijatele. Kindlasti peab aga arvestama, et suur osa TikToki suunbamudijaid teeb ainult nende toodete reklaame, mis neid ennast huvitavad ja mis neile meeldib.

10. Analüüsi ja kohanda

Nii nagu iga muu turunduskanaliga, nii tuleb ka TikTokis oma kliente jälgida ja analüüsida, nii palju kui võimalik. See on turunduse lahutamatu osa. Kasuta TikToki pakutavaid analüütikavahendeid, et mõõta oma reklaamvideote levikut ning sellest on hea ka õppida oma sihtrühma rohkem tundma. Keskendu tulemustele ja kohanda oma strateegiat vastavalt sellele, mida statistika näitab.

Kes teevad Eestis Tiktoki reklaame?

Siin on mõned näited.

@kanal2ohtu

Hooaja VIIMANE nädal – let’s goooo 🕺🏼🪩 #kanal2ohtu #eesti #eestitiktok

♬ original sound – Õhtu!
@circlekeesti

Hommiku- ja lõunasöök kõik ühest kohast. Leia oma lemmikud Hot To Go kuumaletist 🤩 #fyp #eestitiktok #circlekeesti #circlek #hottogo

♬ kodak catching paper planes by vatolocz – VL
@visitestonia

Another #travelgoal location for your bucket list! 🗺️ #visitestonia #traveltiktok

♬ Drunk in love – Danny

Kokkuvõtteks pakub TikTok turundajatele head võimalust jõuda suurema publikuni ja luua sisu, mis köidab vaatajate tähelepanu. Ootamatult võib sellel kanalil tegutsedes avastada, et see on mõnikord üsna konkurentsivaba, sest sinu valdkonna konkurendid TikTokki ei kasutagi. See tagab kergema ligipääsu tänulikule publikule ja võimaluse olla tühjal turul esimene.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.