Teile on sõnum: SMS-id polegi ajaloo prügikasti kadunud, vaid teenivad täiesti uut eesmärki!

SMS-ide saatmine oma klientidele on hetkel kõige lihtsam ja kiirem viis nende tähelepanu saamiseks.Foto: Shutterstock

Meil hakkavad juba ununema ajad, mil vahetasime sõprade või kallimaga ohtralt telefonisõnumeid. Vägisi tundub, et see ongi ajalugu nagu hobukaarikuga laadal käimine. Siiski eksib telefoni postkasti nüüdki sõnumeid, kuid tuttavate asemel on saatjaks kontvõõrad. CSC Telecom Estonia müügidirektor Rain Aasmäe tutvustab meile turunduslike SMS-ide köögipoolt.

Meilitsi saadetud pakkumised jäävad avamata

“Kui inimeste omavaheline sõnumivahetus on liikunud tõesti pigem sotsiaalplatvormidele, siis ettevõtted alles avastavad kõiki neid võimalusi, mida pakub massidele suunatud SMS-ide saatmine,” räägib Aasmäe. Praegu kasutavad ettevõtted SMS-e peamiselt teavituste saatmiseks, kui näiteks e-poe tellimus on valmis, kuid turunduslikel eesmärkidel on tekstsõnumite võimalused paljuski veel kasutamata.

“SMS-ide saatmisega tuleb juba alguses arvestada, et nendega kaasneb täiendav kulu, mida näiteks meilidega ei teki,” selgitab Aasmäe. Seetõttu on kindlasti meili teel pakkumiste saatmine tunduvalt populaarsem. “Meilitsi saadetud pakkumiste hordid on aga läinud nii suureks, et inimesed lihtsalt ei loe neid,” märgib Aasmäe. 

Oma kogemusest rääkides ei mäleta ta, millal vaatas viimati meilboksis pakkumiste kausta, kuhu suurem osa meiliturundusest satub. “Kindlasti on nii mõnigi huvitav kampaania seetõttu märkamata jäänud,” nendib Aasmäe. Sõnum jäetakse lugemata aga väga harva.

Esmatähtis on ajakohane kliendibaas

Nagu öeldud, kaasnevad SMS-turundusega juba eos lisakulutused, millega ettevõtted peavad arvestama. Aga siinkohal tuleks Aasmäe sõnul vaadata kindlasti suuremat pilti, et näha, milline on saadav tulu ka kõige tagasihoidlikuma prognoosi juures. 

Sõnumite saatmise juures on ääretult oluline, et ettevõttel oleks olemas oma kliendibaas, mida pidevalt uuendatakse, et andmed oleksid õiged. “Kahjuks on see olnud paljude firmade põhimure, et klientide andmeid pole korrektselt kogutud ning seetõttu ei saa ka SMS-e saata,” nendib Aasmäe.

Kuna SMS on väga personaalne turundamine, on ka saadetava sõnumi sisu väga oluline. “Sel hetkel, kui klient sõnumi avab, peab see tekst teda kõnetama ja temas huvi äratama,” toonitab Aasmäe. Samas hoiatab ta selle eest, et liiga tihti ei tasu sisutuid sõnumeid saata. 

“SMS-turundust tasub kasutada eelkõige siis, kui on tõesti oluline kampaania,” rõhutab Aasmäe. Kui klienti sõnumitega väsitada, võib juhtuda, et järgmistel kordadel enam saadetud SMS-i ei loeta ning reklaamist võidakse üldse loobuda. 

Kui tihedalt aga võiks üldse SMS-e saata, on keeruline öelda. “Kui ettevõte teeb oma püsiklientidele tõesti häid kampaaniaid, võib SMS-e saata ka iga nädal,” arutleb Aasmäe.

SMS on kiireim viis tähelepanu saamiseks

On näha, et ettevõtted alles leiavad tee SMS-ide juurde. Aasmäe sõnul tasub põhjust otsida karmis konkurentsis. “Klientide tähelepanu on aina keerulisem püüda, mistõttu näiteks väga paljud inimesed ei teagi meili teel saadetud kampaaniapakkumistest mitte midagi. Seepärast otsitaksegi alternatiive,” räägib ta.

Teine koht, kus väga laialdaselt turundatakse, on sotsiaalmeedia, kuid ka seal on konkurent üha armutum ning vajab pidevalt uut lähenemist. “Sotsiaalmeedias on tohutu taustamüra, kus lihtsa reklaamiga enam tähelepanu ei püüa,” nendib Aasmäe. 

“Julgen väita, et SMS-ide saatmine oma klientidele on hetkel kõige lihtsam ja kiirem viis nende tähelepanu saamiseks,” lõpetab ta.

SMS-ide mõju kestab paar-kolm päeva

SMS-ide saatmisega tegelenud ettevõtted nõustuvad, et turunduslikul eesmärgil on sõnumi saatmine justkui kliendi personaalsesse maailma sisenemine. Sellest tulenevalt mõeldakse sõnumi sisu ning saatmise aeg väga põhjalikult läbi. Just kahe sõnumi saatmise vahele jäävat aega jälgivad ettevõtted väga pingsalt. Keegi ei soovi saada pidevalt spämmi allahindluste või igapäevaste uudiste kohta. 

Tekstsõnumite saatmist praktiseerinud ettevõtted kinnitavad, et SMS-id mõjutavad otseselt müüki. Korraliku andmebaasi olemasolul on kohe pärast sõnumite saatmist näha nii kaupluste külastajate, veebilehe külastajate kui ka juba kaupade tellimuste kasvu. Üldiselt piirdub SMS-i mõju müügile kahe-kolme päevaga, millest tulenevalt tuleb edastatav sõnum väga korralikult läbi mõelda.

Kui soovite kasutada SMS-turundust, siis pakkumise saamiseks võtke ühendust CSC Telecom Estonia spetsialistidega.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.