Sisuturundus

Tööandja bränding algab töötajatest: keeruline on väljapoole midagi kuvada, kui oma töötajad sellesse ei usu

17. märtsil toimunud konkursil KICKOFF 2022 jagati välja 2021. aasta parimate värbamisturundustegude auhinnad.Foto: CV Online

17. märtsil toimunud konkursil KICKOFF 2022 jagati välja 2021. aasta parimate värbamisturundustegude auhinnad. Kokku autasustati 12 kategoorias, millele lisaks anti välja kategooriateülene Grand Prix’ ja ka teine koht.

Sel aastal laekus konkursile rekordilised 41 värbamisturundustegu ja 47 aasta värbaja nominatsiooni. Tutvu KICKOFF 2022 tulemustega siin.

Uurisime CV-Online (CV.ee) meeskonnaga auhinna pälvinud ettevõtetelt värbamisturunduse ja tööandja brändingu olulisust, kaasatust ja tähelepanekuid. Muuhulgas saime teada, mis on ettevõtete suurim katsumus praegusel tööturul ning keda nad ootavad oma tiimiga liituma. 

Miks on värbamisturundus ja tööandja bränding oluline?

Ettevõtete sõnul annab tööandja bränding võimaluse näidata, millega ja kuidas nad teistest erinevad. Eelkõige soovitakse selle tulemusel leida endale samu väärtusi jagavaid sobivad töötajad.

Oluline on hoida olemasolevaid töötajaid ning jõuda ka väljapoole kõige paremate talentideni.

Mida jälgida?

Tuuakse välja, et sõnumite koostamisel tuleks meeles hoida milliseid sihtgruppe kõnetatakse ning milliseid kanaleid kasutada. Oluline on kommunikeerimisel leida oma nišš ja sõnum, et töötaja kanalit vaadates tunneks oma organisatsiooni ära. 

Breakwater Technology personalijuht Kristina Sisin kommenteeris, et tööandja bränding algab ettevõtte seest – oma  töötajatest.

“Meie jaoks on oluline kaasatus, sest väga keeruline on väljapoole midagi kuvada, kui oma töötajad sellesse ei usu. Kui olete juba loonud toimiva tööandja brändi, siis tuleb seda juhtida ja järjepidevalt arendada,” lausus Sisin.

Kes vastutab ja keda kaasata?

Ettevõtete sõnul on oluline ära tunda, kus endal käed lühikeseks jäävad. Näiteks olukorras, kus eesootav projekt nõuab oskusi, mida endal napib. Neil hetkedel tuleb leida koostööpartner, kes räägib ettevõttega sama keelt.

Nordea värbaja Eha Täht sõnas, et lõpuks vastutab tööandja kuvandi eest ikkagi ettevõtte juht, sõltuvalt organisatsioonist võib see aga olla delegeeritud näiteks personali- või turundusosakonnale.

“Järjest sagedamini on organisatsioonides loodud eraldi tööandja brändingu spetsialisti ametikoht või lausa tiim.” tõi ta välja.

Kõige suurem katsumus

Küsimusele, milline on suurim katsumus ettevõtte jaoks praegusel tööturul, vastas politsei ja piirivalveameti turundusspetsialist Liis Kass, et kõige keerukam on avaliku sektori asutuse aegunud mainega võitlemine.

“Me ei saa küll optsioone ning viimase peal kontorit pakkuda, kuid teeme selle organisatsioonikultuuri, eriilmeliste väljakutsete, töö tähenduse ja väärtustega 100% tasa,” ütles ta.

Muret tekitab ka tööjõupuudus eelkõige IT- ja andmevaldkonnas, kus kompetentsiga töötajate saamine organisatsiooni on keeruline. Tänu sellele värbavad mitmed ettevõtted globaalselt. 

Keda ootadakse tiimiga liituma?

Eelkõige otsitakse tööle inimesi, kes jagavad ettevõtetega samu väärtusi ning tunnevad end organisatsiooni inimete lugusid kuulates ära.

Kandideerimisel on valik suur ja inimesi otsitakse erinevatesse rollidesse, millest mõned eeldavad varasemat erialast kogemust, samas pakutakse ka kohti, mis varasemat kogemust ei eelda ja tagatakse täielik väljaõpe tööle asumisel.

“Me ei eelda, et inimesed töötavad meie heaks, vaid koos meiega. Meie ekspertide meeskond koosneb proaktiivsetest ja sõbralikest inimestest, kes on alati avatud väljakutsetele,” sõnas Breakwater Technology personalijuht Kristina Sisin.

Mida võidetud auhind tähendab?

Swedbank AS välise järelkasvu valdkonnajuht Kristiin Koppel viitas, et värbamisturundusauhind annab eelkõige kindlustunde, et tehakse õigeid asju, mis lähevad korda ka inimestele väljaspool ettevõtet korda.

Suureks õnnestumiseks tuuakse välja ka seda, et suudetakse tööjõuturul rinda pista ükssarvikutega ja silmapaistmiseks ei pea olema suure brändingu eelarvega. 

Sündmust KICKOFF 2022 korraldasid juba neljandat aastat tööandja brändingu agentuur Instar ja CV-Online (CV.ee). Täname kõiki üritusel osalejaid ja toetajaid ning soovime veel kord õnne auhinna pälvinud ettevõtetele!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.