MerXu blogi

VÄLKUSUTLUS Leedu kaubandusekspert Nerijus Grybe e-ostlemise tagasilöögist: see on täiesti normaalne

E-poodlemist on tabanud väike langus.Foto: Shutterstock

E-kaubandust on viimastel kuudel tabanud tagasilöök, näiteks Eestis kukkus netiostude arv mullusega võrreldes kuus protsenti. Kauplemisplatvormi merXu Leedu turu juht Nerijus Grybe aitab mõista e-kaubanduse trende ja vastab muuhulgas küsimusele, mida toob tulevik. 

Eestis aprillis tehtud uuringust selgus, et internetist kaupade ostmine on võrreldes aastatagusega langenud 59 protsendilt 53 peale. Praegune tase sarnaneb möödunud sügise algusele ehk ajale, mil uus koroonalaine hakkas peale tulema. Mida teie langusest arvate?

Ma arvan, et see on täiesti normaalne, kuna me võrdleme 2022. aasta müüki pandeemiaperioodil 2021. aasta väga kõrge baasiga. Usun, et trend muutub juba 2022. aasta sügisel. Füüsilisest kaubandusest e-kaubandusele üleminek on pöördumatu protsess.

Mis siis languse peamiseks põhjuseks on?

Nagu ma mainisin, on eelmise aasta numbrid võrdluseks lihtsalt väga kõrged. Samuti janunesid inimesed pärast pandeemiat tete-a-tete suhtluse järele.

Nerijus Grybe Foto: erakogu

Millised on teie arvates e-kaubanduse tulevikutrendid?

Usun, et e-kaubanduse osakaal kasvab seni, kuni saavutatakse mingi tasakaal füüsilise ja võrgupõhise ostlemise vahel. Keegi ei tea, milliseks selle vahekorra suhe kujuneb, aga ma panustaksin lähima viie aasta jooksul vähemalt 50/50 peale. Eri kategooriates oleks see tasakaal arusaadavatel põhjustel siiski erinev.

Kuidas näete merXu põhjal, kuhu e-kaubandus liigub?

Usume merXus, et B2C (business to client – ärilt kliendile) suundumus oma isiklike ostude sooritamiseks veebis peegeldub ka B2B (business to business – ärilt ärile) sektoris, kuna uue põlvkonna ostujuhid ja otsustajad teevad juba tippjuhtide tasemel otsuseid. 

Seega muutuks üha rohkem äritegevust pakkumiste võrdlemisel ja veebis ostude sooritamisel efektiivsemaks. E-kaubanduse suur eelis on ka aja säästmine geograafiliste piiranguteta.

Kuidas meelitada oma platvormile ostjat ja teie puhul muidugi ka kauplejat?

Hetkel püüame meelitada mõlemat osapoolt, nii ostjaid kui ka kauplejaid. Ostjate meelitamiseks on tavapärased turunduskanalid, kuid kõige olulisem on teha väärtuslik pakkumine, kuna ostjatel on internetis palju erinevaid võimalusi. MerXu jaoks on see lihtsam, kuna meil pole selles Euroopa osas tugevaid konkurente ja ausalt öeldes on meil ostjatele ainulaadne pakkumine. 

Kauplejatele on meil spetsiaalsed programmid. Me oleme algusest peale väga koostööaltid ja abivalmid, et kauplejad saaksid oma pakkumisi väga lihtsalt üles laadida. 

Aitame väiksematel ja keskmistel kauplejatel, kellel puudub kogemus e-kaubanduses, alustada pakkumiste tegemist ja jõuda tuhandete ettevõteteni kaheksas Euroopa riigis. Teostame ka lokaliseerimist, nii et pakkumine ainult teie kohalikus keeles ei ole meie jaoks probleem. Samuti täiustame pidevalt oma lehte pakkumiste üleslaadimise ja haldamise osas, et muuta kauplejate elu veelgi lihtsamaks. 

Usume, et meie platvormil osalemine on tõesti kasulik mõlemale: ostjad ja kauplejad ning ettevõtted peavad kasutama seda võimalust, et laieneda teistele turgudele või valida väga konkurentsivõimeliste pakkumiste hulgast, mis meil on.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.