MyDello logistikablogi

Vatitekid lennukiga Dubaisse — kuidas lennutransport kustutab kliendi tulekahjud

Tarneahelas on kõige sagedasemaks tulekahjude kustutamise abimeheks just lennutransport.Foto: Shutterstock

Logistika eeldab kaupade tellimisel suurt planeerimisoskust, et transpordikulud oleksid võimalikult madalad. Mida aga teha, kui aeg surub takka ja näiteks mereteid pidi tellides saadetis enam kohale ei jõua?

10-20% lennutranspordist moodustavad tulekahjude kustutamised

“Ma julgen öelda, et 10-20% kogu lennutranspordist on tegelikult erinevate tulekahjude kustutamine,” räägib MyDello logistikaplatvormi arendusjuht Siimu Kaas. Tema sõnul on tarneahelas kõige sagedasemaks tulekahjude kustutamise abimeheks just lennutransport, mis küll suurendab märgatavalt kulusid, kuid seda peavad kasutama näiteks kliendid, keda seovad näiteks hankelepingud, mille mittetäitmisel võivad rakenduda erinevad leppetrahvid. 

Suuremahulised vatitekid lennutati Dubaisse

MyDello kliendikogemuse juht Peeter Vahar toob näite, kus tuleb lennutranspordiga tuua Hiinast väga odavaid mänguasju. Igal muul võimalusel ei oleks mõistlik sellist kaupa lennutranspordiga kohale toimetada, kuid kui vastasel vastasel juhul ootab klienti hanke tellija ees leppetrahv, siis on lennutransport ainuke piisavalt kiire lahendus, kes jõuab kauba kohale toimetada.

Tulekahjude kustutamisel on MyDellol ette tulnud olukord, kus tuli lennutada vatitekke Dubaisse. “Vatitekk oma kerge olemusega tekitab suur mahukaalu,” selgitab Siimu Kaas, et paberi peal tuleb vatitekile väga suur kaal, vaatamata sellele, et tegelikkuses jaksaksime alusetäie tekke oma kätel üles tõsta. Tavaolukorras oleks kindlasti mõistlikum see kaup transportida näiteks meritsi. Klient oli aga antud juhul sundolukorras, kus oli valida, kas saada leppetrahv või transportida kaup lühikese transiitajaga lennukiga, sest meritsi enam ei jõua. 

Mida odavam on kaup, seda soodsam peab olema transport

Üldjuhul siiski on kulude optimeerimise mõttes mõistlik kasutada lennutransporti ainult kaupade puhul, mille väärtus on piisavalt suur, et lennutransport tasub end ära. Mida odavam on toode, seda suurem on surve soodsamate transpordiviiside kasutamiseks, mis tähendab ka kindlasti pikemad planeerimist. Vastasel juhul muutub toote omahind koos transpordiga lihtsalt liiga kalliks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.