Rail Baltica blogi

Suur galerii: kõik, mida me praeguseks Rail Baltica rongide ja Eestisse kavandatud jaamade kohta teame

Foto: Rail Baltica

Juba vähem kui kümne aasta pärast avaneb Eesti inimestel võimalus sõita Rail Baltica rongiga Lätti, Leetu või Poola. Selleks ehitatakse läbi Eesti kiirematele rongidele sobilik raudtee, maanteeviaduktid, ökoduktid ja piirkondlikud rongijaamad ja peatused.

Ehitustöö võtab küll veel omajagu aega, aga valmis on pildimaterjal kavandatud jaamadest ja rongidest.

Uhked jaamad ja peatused

Praeguse plaani järgi tuleb Eesti territooriumile lisaks Tallinna ja Pärnu rahvusvahelistele terminalide ka 12 piirkondlikku rongijaama ja peatust. Lätti tuleb peatuseid 15 ja Leetu 10.

Regionaalsete rongide sõidukiirus hakkab olema kuni 200 kilomeetrit tunnis ning Rail Baltica esialgse opereerimisplaani järgi sõidavad rongid kuni Riiani. See võimaldab reisijatel sõita Riiga ka väiksematest asulatest, kuhu on planeeritud rongipeatused.

Jaamad ja platvormid ehitatakse selliselt, et sinna pääseks mugavalt ligi nii jalgsi, lapsevankriga, ratastooliga kui jalgrattaga. Iga jaama ja peatuse juurde tuleb ka parkla, elektriautode laadimispunkt ja jalgrattaparkla neile, kes oma ratast rongi kaasa võtta ei soovi.

Tallinna ja Pärnu reisiterminalide ehitusega loodetakse algust teha juba järgmisel aastal.

Päike, meri ja rannaliiv

Rail Baltica ühisettevõte esitles sel aastal ka kontseptsiooni sellest, millised võiksid välja näha tulevikuraudteel sõitma hakkavad kiirrongid. Selle nägemuse järgi on rongide disain ammutanud inspiratsiooni kolme Balti riigi ühisest elemendist ehk Läänemerest: värviskeemis on esindatud kollane päike, sinine meri ja valge liiv.

Ühel kiirrongil on kaheksa vagunit ja igas vagunis keskmiselt 70 istekohta. See tähendab, et üks rong mahutab kokku umbes 560 reisijat. Loomulikult on rongi oodatud ka lemmikloomad.

Rongides on Wi-Fi ühendus, laadimispunktid ja ekraanid, kust saab jälgida rongi marsruuti. Isegi tööelu ei pea rongisõidu ajaks seisma jääma – nimelt on ärireisijatel võimalus kasutada kogu sõidu vältel koosolekuruumi, kus on olemas isegi esitlusekraan ja telekonverentsivahendid.

Muidugi on rongis ka kohvik, mis asub täpselt tava- ja äriklasside vahel, kust saab endale hankida snäkke ja joogipoolist.

Kui kõik läheb hästi, peaks projekt valmima hiljemalt 2030. aastaks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.