5 nõuannet, mida järgida SEO-sõbraliku sisu loomisel kodulehele

Sisu määrab kodulehe edukuse. Esimene ja järgmine lause peavad lugeja tähelepanu köitma piisavalt, et ta lehele edasi jääks. Veebilehel on aega vaid 15 sekundit, et äratada teksti lugejas huvi.  Mis parata, tavaliselt on 55% lugejatest selle lause lõpuni jõudes juba lehelt lahkunud. Kuidas neid hoida, selle kohta annab nõu agentuuri Strateeg.ee digistrateeg Vallo Põldaru.

Kuid oma sihtgrupi kõnetamiseks peavad inimesed sinu kodulehele kuidagi kohale jõudma. Üha enam hakatakse aru saama sellest, kui kasulik turunduskanal on SEO ehk orgaaniline otsingumootoriliiklus – külastused, mis tulevad otsingute nimekirjast. Seega kodulehe tekstid ei pea köitma mitte ainult lugeja tähelepanu, vaid peavad olema konkurentsivõimelised ka Google´i otsingutulemustes.

Vaatame lähemalt, mis on SEO-sõbralik sisuloome ning millised viis peamist soovitust aitavad seda osa kodulehest veel paremini teha.

Mis on SEO sisuloome?

SEO on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootori tulemustes. See on üks osa kodulehe optimeerimisest

SEO sisuloome eesmärgiks on luua kodulehele sellist tekstisisu, mis aitaks veebilehel ilmuda otsingumootorites heale positsioonile ehk ettepoole.

Mida kaugemale sisuloome valdkond areneb, seda rohkem on hakatud eristama SEO sisu kirjutamist, copywritingut ja isegi SEO copywritingut. Kui SEO sisu kirjutamisel on peamine eesmärk meeldida just otsingumootoritele ning läbi erinevate meetodite tuua veebilehele orgaanilist liiklust, siis copywriteri töö on endiselt meeldida veebilehe inimestest sihtgrupile ning muuta veebilehe külastaja kliendiks.

SEO copywriter ühendab need kaks ning loob märksõnadele optimeeritud sisu, mis on mõeldud meeldima nii inimkasutajale kui ka otsingumootorite algoritmidele. SEO copywriting on seega kirjutamine, millest saab aru Google´i robot, kuid sisaldab samal ajal midagi, mida inimesed samuti soovivad lugeda, linkida, jagada ning mis kõige olulisem – see kutsub ostma.

5 nõuannet SEO sisu loomiseks

  1. Õpi tundma valdkonna otsinguhuvi

Üks suurimaid rõhuasetusi SEO sisu juures on märksõnadel. Enne kirjutama hakkamist läbiviidud märksõnade analüüs näitab põhieesmärgina neid märksõnu, mille kaudu kasutajad otsides leheni jõuavad.

Näiteks erakliiniku koduleht, mis pakub muuhulgas kiropraktiku teenust, võib oma veebitekstides kasutada sõnu “kiropraktika”, “kiropraktiku konsultatsioon” või “ortopeedilised testid”, kuid selline sisu ei pruugi tuua uusi külastajaid, sest inimene otsib tihti abi vastavalt oma vajadustele, kasutades otsinguks selliseid sõnu nagu “seljavalu”, “pinged õlgades” või “valu pea pööramisel”.

Seda arvestades on võimalik kodulehele õigeid märksõnu lisada ka hiljem ning see võib kodulehe SEO liiklust tõsta kuni 5,8 korda.

Kasutades õiget sõnavara ja märksõnu aitab see otsingutulemustes palju paremini esile tulla.  

  1. Kirjuta inimesele

Kuigi märksõnad on olulised, ei tohi ära unustada, kellele veebilehe sisu tegelikult on suunatud. See nõuanne tundub liigagi lihtne, aga rohkem, kui arvatagi oskame, luuakse sisu valel eesmärgil.

Õigete märksõnade kasutamine toob veebilehele orgaanilist liiklust, kuid ei hoia inimest lehel edasi ega innusta teda teksti põhjalikumalt lugema. Veel vähem innustab otsimootori märksõnadele orienteeritud tekst ettevõtte poolt pakutavat tarbima või ostma. 

Sisu, mis kõnetab inimest, kes on kasutatud märksõna taga, on see, mis hoiab teda ka kodulehel. Tekst peaks puudutama tema huve või vastama tema küsimustele. Kõik postitused ei pea olema seotud ettevõtte toodete või teenustega, kuid need peaksid kõik olema seotud valdkonnaga, kus ettevõte abi ja teenuseid pakub. 

Kahjuks juhtub tihti, et märksõnade analüüsist saadud sõnade kasutamine kodulehe sisus toob küll inimesed kohale, kuid teksti vähene seos tema otsinguga ei hoia teda lehel. 

  1. Struktuur loob vundamendi

Sisu võib olla suurepärane, kuid organiseerimata ja liigendamata vormingu tõttu halvasti loetav. Sisu jagamine pealkirjadega väiksemateks lõikudeks muudab lugemise lihtsaks ja hoiab pikemalt inimese tähelepanu. Nii on lugejal võimalik kohe leida lõik, mis on vastuseks tema otsingule.

Samuti on otsingumootorite jaoks väga tähtis teksti ülesehitus. Otsingumootorid näevad lehti ainult lähtekoodi kujul ning eelistatud on hästi struktureeritud ning selge pealkirjade hierarhiaga sisu.

  1. Kirjuta pikemalt

Hea rusikareegel on, et iga SEO eesmärgiga leht võiks sisaldada vähemalt 1000 sõna kvaliteetset sisu. Veel parem oleks juba 1200-1400 sõna, välismaiste lehtede kirjutamisel soovitatakse lausa 2000-sõnalisi tekste. Siinkohal jääb siiski rõhk kvaliteedile, sest sisutühja teksti loomine sõnade arvu täiteks ei loo mingit väärtust. 

Pikematel tekstidel on kaks eelist. Esiteks meeldib see otsingumootoritele. Google´i algoritm on loodud pikema ja informatiivsema sisu esiletoomiseks. Lühematel lehtedel ei pruugi praeguste algoritmide jaoks lihtsalt olla piisavalt sügavust ja ligitõmbavust.

Teiseks annab pikema sisu kirjutamine võimaluse paeluda lugejat huvitava sõnumiga, mille lõppeesmärk on kutsuda teda ettevõte pakutavast osa saama. Pikkus annab ka vabaduse edastada infot mitmel viisil, näiteks loendites ja tabelites, mis on lugejale lihtsasti tarbitav ja informatiivne.

  1. Paku ainulaadsust ja eristu

Unikaalne on selline sisu, mida ei leia mujalt veebist. See sisaldab konkreetset infot, nagu asukohad ja ettevõtte andmed, aga ka ainulaadset sissevaadet tegevusvaldkonna eripäradesse.

Otsingumootori algoritmid premeerivad ainulaadse sisu eest parema positsiooniga otsingutulemustes. Kui veebileht on osaliselt või täielikult kopeeritud teiselt lehelt, pole see mitte ainult halb käitumine, vaid ka Google märkab seda ning tihti jääb duplikaatsisu üldse otsingutulemustest välja.

Unikaalne sisu on kõige parem viis ka lugejatele lisaväärtust pakkuda. Külastajad ja kliendid ei taha saada seda sisu, mida nad on mujal veebis juba korduvalt näinud. Nad tahavad teada, et loevad valdkonna autoriteedi poolt loodud tähenduslikku materjali, mis edastab just sihtgruppi kõnetavaid mõtteid, väärtusi ja arusaamu.

Kokkuvõtteks: SEO ja sisuloome käivad käsikäes

Et tagada veebilehe parem järjestus otsingumootorites ja suurendada külastajate arvu, peaks SEO ja sisuloome käima käsikäes. Sealjuures on oluline kasutada tehnikaid, mis oleksid meeldivad nii otsingumootoritele kui ka “päris” inimestele, kes lehele jõuavad. Kui said innustust uue SEO sisu kirjutamiseks oma kodulehele või juba olemasoleva sisu ümber kohandamiseks, siis loe lähemalt, mis on SEO teksti loomise 7 sammu.

Kui soovid nõu küsida või vajad abi SEO tulemuste kasvatamisel, võta julgelt ühendust Strateeg.ee spetsialistidega.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.