Brauserite lahing: Microsoft Edge möödus Firefoxist, Chrome aga endiselt kaugelt ees

Inimeste brauseriharjumused on visad muutuma, aga kui arvutiga juba ongi kaasas piisavalt hea veebilehitseja, mida pole põhjust vahetada, siis olukord võib muutuda. Nii ongi viimasel ajal läinud ja esikohast tagapool on toimunud väikesed muutused.

Endiselt kasutab maailmas seitse kasutajat kümnest Chrome´i, kuid selle populaarsus on hakanud kahvatuma. Brauserituru suurest ülevaatest selgub, et Google´i brauser Chrome on jäänud viimastel aastatel pidama kuskil 65% juures, kaks viimast aastat on aga Microsofti uuenenud brauseril Edge olnud kõva tõus. Edge on nüüd samuti Chromiumi mootoriga, ehk peaks käituma sarnaselt populaarseimale Chrome´i brauserile. Firefox aga, millest arvati aastaid tagasi tugevat konkurenti Chrome´ile, on hakanud vaikselt kukkuma ja lauaarvutites on nüüd see tasuta vabavaraline Mozilla lehitseja langenud juba koguni neljandale kohale. Teiseks on tõusnud Apple´i Safari.

Mobiilides on Chrome ja Safari kui n-ö vaikimisi brauserid Androidile ja IOS-ile teistest kaugelt ees, kuid oma osa sellest turust on haaranud ka Samsung, kes pakub oma uutes telefonides Samsung Interneti lehitsejat. Selle osa on nüüd juba 5,7%.

Microsofti kunagine au ja uhkus Internet Explorer on aga jäädavalt hääbumas. Seda kasutavad veel ilmselt vanast harjumusest või väga vanadel seadmetel vaid 0,61% kasutajatest. Uutes Windows 10-ga arvutites on eelinstallitud Chromiumi põhine Microsofti brauser Edge, mida tootja ise ka soovitab ning Internet Explorerile tuge enam ei paku. Selle tõttu ja ka mugavuse ning kiiruse pärast on Edge kiirelt vaid paari aastaga haaranud töölaudadel (arvutites) 8,1% turuosa. Muudel platvormidel (mobiilides ja tahvlites) on siiski Microsofti brauseri osa üsna olematu.

Euroopa turult leiame aga veel ühe toote, mida mujal maailmas nii hästi ei tunta – Norra päritolu Opera veebibrauseri. Selle turuosa on küll väike, 2,68%, kuid oma niši on kiire ja turvaline brauser leidnud nende seas, kes tahavad tõesti turvaliselt jälgi jätmata veebis käia. Operal on näiteks sisseehitatud tasuta VPN-kanal.

Seega, kui nüüd vaadata, milliste brauserite jaoks peaks veebitegija oma kodulehe kõige enam kohendama, on olukord üsna muutumatu – valdavalt Chrome´i kasutajad tahavad näha head pilti ja kiiret laadimist selles brauseris. Kuid valmis tuleb olla ka teiste veebilehitsejate kiireks tõusuks – mobiilis Samsungi, PC-del aga Edge´i võidukäiguks. Ja kui heita pilk tahvlite maailma, siis seal on üsna tugev tegija Apple oma Safariga.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.