Kas ja kuidas ma peaksin Google´i reklaamidele kulutama?

Üks lihtne Google´i otsing annab päris palju infot selle kohta, mida kujutab endast Google Ads ja kuidas see töötab. Kui aga tahad sellest kaugemale jõuda, siis Google´i tunnustatud partner ning ettevõtte Google Ads for Small /Middle Enterprises asutaja Karolin Braun annab head nõu, mismoodi alustada.

Kas nüüd ja praegu on õige aeg Google Adsiga alustada? Lihtne vastus on “jah”. Täpsemalt vastates aga on tõesti õige aeg ainult siis, kui oled valmis sellega palju tööd tegema.

Kõlab küll veidi hirmutavalt, kuid ilma selleta on oht kaotada oma raha ja raisata aega. Google´i reklaamid teenivad Google´ile tulu alati, kuid sinu jaoks teenib see raha ainult siis, kui oled järgmised kolm olulist teemat enda jaoks hästi ära lahendanud:

  1. märksõnade loend;
  2. kampaania seadistamine;
  3. kampaania korrashoid.

Räägime neist igaühest eraldi pikemalt.

Märksõnade loend – iga kampaania selgroog

Märksõnade nimekiri ehk loend koosneb ettevõtte, toote või teenuse erilistest märksõnadest. See on iga eduka kampaania selgroog.

Põhjus on lihtne: mida lähemal on märksõnad sellele, mida kasutajad Google´ist tegelikult otsivad, seda asjakohasem on ka reklaam. Olenemata sellest, kas soovid kõrgemat kvaliteediskoori, madalamat CPC-d (Cost per Click ehk reklaamil klõpsamise hinda) või lihtsalt konkurentsieelist teiste ees (näiteks tuleks sinu koduleht otsingutulemustes välja eespool), siis igal juhul tuleb leida õiged märksõnad.

Kuidas neid sõnu leida? Selleks kasuta mõnda märksõnade uurimistööriista. Neid leiab internetist üsna mitmeid. Siis aga alusta uurimist, millised neist on olulisemad ja vali need välja.

Nüüd, kui oled koostanud märksõnade loendi, on aeg märksõna vastetüüpide määramiseks. Neid on kolm: Broad match ehk laiem märksõnavaste, Phrase match ehk lausevaste ja Exact match ehk täpne vaste. Viimane ehk täpne vaste on see kõige olulisem, esimesed kaks aga raiskavad sinu raha niisama. Seega keskendu täpsetele vastetele.

Kui tegid kodutöö hästi ja märksõnad on õiged, toob täpne vaste liikluse sinu kodulehele. Kui ei, siis paraku kampaania ebaõnnestus.

Märksõnade loend tuleb koostada ühekordselt, seega veendu enne, et see oleks õige.

Kampaania seadistamine – las Google õpib

Nüüd soovib igaüks asuda loomulikult oma kampaaniat kohe seadistama.

Siin peab meeles pidama kaht sõna: konversioonide jälgimine. Kui selle Google Adsis korralikult ära seadistad, hakkab Google konversioonidest õppima ja annabki parimaid tulemusi.

Kui seadistamine nii hästi ei õnnestu, siis Google ei saa kunagi teada, mida loetakse konversiooniks ehk kuidas kliendi külastus ettevõtte tuluks pööratakse, seega ei tea ka seda, millal oma eelarvet kulutada ning milliseid inimesi täpsemalt sihtida, et sellest ka reaalselt kasu oleks.

Foto: Pixabay

Alustasime märksõnadega ning siin tulevad need jälle mängu. Kampaania seadistamisel on üks parimaid strateegiaid jagada märksõnad kategooriatesse, mis sobivad kõige paremini firma pakutavate teenustega.

Nüüd tuleb aga teha kategooria jaoks eraldi kampaania. Miks?

Sest just nii saab hõlpsalt jälgida, mis töötab ja mis mitte ning teha vajalikke parandusi. Samuti ei maksa see rohkem, seega pole midagi kaotada, aga võita on palju.

Hooldus – hoia oma kampaaniad korras!

Kampaaniaid tuleb jälgida. See ongi kampaania hoolduse selgroog. Tõenäoliselt teed sa alguses vigu ja põletad oma eelarveraha – seda ikka juhtub. Andmete põhjal õppimine võtab mingi aja.

Näiteks kui oled teinud head tööd kampaania optimeerimisel, kuid kohalik konkurent otsustab sinu eelarvet kulutada reklaamidel piisavalt palju klõpsates, võid rahaliselt hätta jääda.

Loomulikult saab sellisest tüütust kiusajast vabanemiseks kasutada palju erinevaid nippe, kuid see kõik taandub lõpuks kampaania tõhusale ülalpidamisele ja hooldusele.

Viimane näpunäide: kui hätta jääd, võta kampaaniajuht!

Alati on hea, kui sinu käsutuses on asjatundlik kampaaniajuht. Kui oled astunud liiga palju ämbrisse, säästab ta mitte ainult kampaaniaraha, vaid teenib seda juurde, juhtides kliendid ostma.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.