Sel sügisel mine kooli – Veebikooli!

Google on küll hea abimees, aga ettevõtet üksnes selle abil ei ehita. Selleks on vaja omandada teadmisi ja oskusi, mida saab näiteks koolist. Kui soovid saada veebimaailmas tõeliseks asjatundjaks, võid juba sellest sügisest alates kaaluda Veebikooli astumist. 

Veebikool kasvas välja Veebimajutuse ning Marika Juusu ehk Proua Eksperdi ühiselt korraldatud tasuta koolitustest. Kuna need on olnud väga populaarsed, siis tuligi avada uus kool, kus kõik saaksid veebitargaks ja mitte ainult – tegelikult leiab koolist peagi ka raamatupidamise, produktiivsuse, juhtimise ja palju muid vajalikke koolitusi, mida ühel ettevõtjal vaja läheb.

Uus kool pakub erilist lähenemist – pikki koolipäevi pole vaja. Selle asemel kasutatakse lühikesi ja praktilisi viieminutilisi õppeampse, mis aitavad kiirelt lahendada konkreetsed väljakutsed.

Marika Juusu selgitab lähemalt, mida see uus kool endast kujutab, kus võib viie minutiga targaks saada ja mitte ainult veebitegemise alal, vaid ka muudel äriks vajalikel teemadel.

Kuidas tekkis idee luua üheskoos uus koolituskeskkond veebi ja äri oluliste teemade jaoks?

Ettevõtlusega tegeledes on tohutult palju uusi asju, mida on vaja justkui üleöö – selgeks saada. Alguses pole raha, et palgata spetsialistide armeed või tellida väljast just sinu jaoks rätsepatööna kokku õmmeldud teenuseid. Kõik hakkavad ikka ise vaikselt kuskilt otsast pusima. 

Selleks, et asju ära teha, on aga olemas lihtsam viis: käia koolitustel, seminaridel ja muudel koolitusüritustel. Kogu aeg on tunne, et peab õppima aina uusi ja uusi asju. Sest nii ju tegelikult ongi.

Alustavale ettevõtjale on kõik uus: turundus, reklaamide seadistamine, müügitekstide kirjutamine, raamatupidamine, lepingute tegemine jne. Probleem tekib juba siis, kui jääd nii-öelda õpilõksu kinni. Sest koguaeg on tunne, et pole veel valmis, ei oska veel nii teha, nagu vaja. Lõpuks võib äge idee pisiasjade pärast lihtsalt hääbuda ja surra. 

Maha jääb aga sellest üks inimene, kes tunneb, et ta ei saanud hakkama. 

Veebikooli eesmärk on muuta need õnnetud lõpud õnnelikeks, leida need kadunud peatükid raamatust, kus igale loole on loodud õnnelik lõpp nagu lastelavastuses “õnnelik lõpp”. Sellepärast ei leiagi Veebikoolist tundide pikkusi koolitusi, kus räägitakse, mida on vaja ära teha, aga seda ei näidata. 

Meil on vastupidi. Veebikoolis on kuni viiminutised õpiampsud, kus peale selle, et räägitakse, mida teha, ka näidatakse, kuidas asju tegelikult ära teha.

Ole esimene, kes saab teada Veebikooli avamisest- ühine Veebikooli ootelistiga SIIN.

Kui kaua olete ise tegelenud veebikoolitustega ja milline on enda kogemus veebilehtede arendamisel?

Kodulehe koolitustega olen tegelenud ligi 2 aastat. 

Oma esimese kodulehe tegin umbes kümme aastat tagasi. Alustasin siis ettevõtlusega ja veebilehte oli vaja. Raha muidugi ei olnud, seega tuli see oskus ise ära õppida. 

Veebiäri maailm on tohutult suur ja lai, tööriistu on palju ja neid tuleb kogu aeg juurde. Sellepärast on pidevalt tunne, et oled nagu ajast maha jäänud. Samas piisab vaid sellest, kui leiad head tööriistad, millega tegutseda ja põhioskused saab üsna kiiresti selgeks. Siis on juba üsna kindel ja hea tunne, et võid kellestki teisest sõltumatuna alati midagi ise Internetti paisata. 

Koduleht ei ole ju enam vaid visiitkaart, see on samas hea müügimees ja klienditeenindaja, aidates sul ettevõtjana tegevusi automatiseerida. 

Enda ideele on hea kodulehte teha, saad muuta ja parandada kasvõi keset ööd, kui tuleb kell kolm uus mõte. Teistele teenust pakkuda on keerulisem, sest siis sõltub palju ka tellijast. Minu kogemus on, et tellijad kahjuks liiga tihti ei teagi, mida nad tahavad. Nii võivad projektid venima jääda, mis tekitab natuke ebameeldivat tunnet kõigile. Kodulehe teenust pakkudes on oluline, et oleks endal süsteem ja selge kommunikatsiooniplaan. Siis oskab teenusepakkumise protsessi paremini juhtida. 

Kuidas said tasuta veebikoolitused nii populaarseks, mis oli nende edukuse saladus?

Alustasime kodulehe tegemise väljakutsega 2022. aasta alguses. Koostöös Veebimajutusega sai see hea hoo sisse, sest kui alguses olin üksinda, siis nüüd oli järsku minu ümber äge tiim Veebimajutuse inimesi. 

Huvi oli ja on siiani nende koolituste vastu väga suur. Eks ka sellepärast, et kodulehtede tegemine ei nõua enam liiga palju tehnilist taipu, vaid kõik, kes vähegi viitsivad süveneda, saavad hakkama. 

Koodi ju ei pea ise kirjutama, veebimaailm on täis valmislahendusi. Näeme, et tööturg on killustunud ja mikroettevõtlus buumib. Enam ei ole haruldane, et inimene töötab poole kohaga ühes ettevõttes ja teisele ettevõttele pakub enda ettevõtte alt teenust, kolmandaks peab aga väikest e-poodi.

Kõige selle jaoks on vaja kodulehte, mis on justkui peamine ja kõige olulisem kontaktpunkt oma sihtrühmaga. Kuna selle tegemine ei ole (enam) raketiteadus, siis tahetaksegi ise proovida. Tavaliselt saadakse ka hakkama!  

Milliseid probleeme märkasite varem tasuta koolituste käigus, mis pani mõtlema uue koolituskeskkonna loomisele?

Uusi tehnilisi oskusi on kõige parem õppida oma tempoga. Inimesed ei ole kõik ühesuguse kiire taibu või kogemusega. Mõni alustab täitsa nullist, mõni on juba e-äriga varem kokku puutunud. 

See aga ongi koolitajate jaoks väljakutse! Kuidas sa pakud sisu nii erinevas tasemes ja nii erineva õppimisstiiliga auditooriumile? See ongi suhteliselt võimatu. Sellepärast on hea õppida iseseisvalt, valides selleks salvestatud koolitused, mis on hästi selge struktuuri ja ülevaatega. Sa tead alati, kust midagi kiiresti üles leida. Nii saab valida endale just need palad, mida parasjagu vajad ning siis, kui selleks on aega. Just seda Veebikool pakubki.

Kuidas saab tagada, et viieminutised koolitused suudavad anda piisavalt kasulikku sisu ja praktilisi näiteid, et inimesed saaksid olulised teemad kiiresti selgeks?

Uusi asju õpitakse tavaliselt elu kõrvalt, töö kõrvalt ja koduste tegemiste kõrvalt. See on justkui ekstra aeg, mille peab leidma. Tundide viisi veebikoolitustel istuda, et mõned terad enda jaoks välja korjata, on pehmelt öeldes aja raiskamine nii oma pere arvelt kui iseenda arvelt. 

Õppimine on tegelikult tegutsemine. Kui õppimine võtab peamise energia ja tegutsemiseks ruumi enam ei jää, siis passidki juba mugavus-stoonis. Ilma tegutsemiseta aga kahjuks ettevõtlust ei tee.

Viie minutiga saab tegelikult uskumatult palju ära näidata. See sunnib koolitajat tagant, et niisama jutuvahtu vältida ja rääkida ainult asjast enesest. Keerulisemad teemad aga vajavad rohkem kui viis minutit, siis on mõistlik valida õpikombo. 

Õpikombod koosnevad mitmetest viieminutistest õpiampsudest.

Milline on selle uue veebikooli tõeliselt eristuv omadus, mida teistel õppeplatvormidel pole?

Veebikoolil on kaks unikaalset omadust: 

  • kuni 5 min ülesandepõhised õpiampsud. Need on tegutsemisele ajendavad, näidates päriselt ka kuidas asju ära teha.  
  • ettevõttekesksed õpikombod nagu näiteks turundusstrateegia ilusalongidele jne. 

Õpikombo tähendab, et sa ei pea võtma üldist koolitust “kuidas luua turundusplaani”, kui oled ilusalongi omanik, vaid saad võtta just oma valdkonnale kokku pakendatud õpikombo. 

See õpikombo sisaldab siis ainult neid õpiampse, mida potentsiaalselt sinu ettevõtte eduks vaja läheb. 

Kuidas käib nende konkreetsete probleemide väljavalimine, millele keskenduda 5-minutilistes koolitustes?

Suhtleme oma sihtrühmaga, küsime nendelt, mida neil vaja on. Meil on testrühm, kus on ligi 50 inimest ning ka veebilehel ja meili teel küsime pidevalt sedasama küsimust. 

Õpiampse saab tellida, see valik on alati olemas.

Kes on Veebikoolis õpetajad? 

Veebikoolis õpetavad oma valdkonna praktikud. Tähtis pole mitte see, kas nad on professionaalsed koolitajad vaid sellest olulisem on hoopis, et nad õpetaksid just seda, mida nad igapäevaselt teevad. Tänapäeva digitaalses maailmas on lihtsalt nii palju suundi, millega ei saa ükski tavaline inimene pidevalt kursis olla. Veebikoolis on koolitajad, kes hoiavad ennast oma teemaga kursis ja toovad parimad teadmised lühikestes viieminutistes õpiampsudes välja. See on ettevõtjale ideaalne viis saada infot kandikul otse praktikult, milleks muidu kuluks ehk päevi, nädalaid ja kuid, kui hakata ise otsima. 

Tahan sellega seoses teha ühe üleskutse! Usun, et ka sina, armas lugeja, oled milleski väga hea. Kui see on oskus, mis võiks teisi ettevõtjaid aidata, siis palun tule ja loo meie meeskonna abiga Veebikooli oma koolitus. Sa ei pea selleks olema koolitaja, piisab sellestki, kui miski teema on sinu jaoks igapäevane praktika ja sa tead, et selle teema teadmine aitaks ka teisi ettevõtjaid. 

Ei pea üldse muretsema, kas saad koolituse tegemisega hakkama või kas kaamera saab sinu sõbraks. Meil on mitmeid erinevaid lahendusi, mis aitavad. Anna meile vaid endast teada ja ühine Veebikooli koolitajate tiimiga! 

Millised on peamised väljakutsed või valukohad, millega inimesed tavaliselt kokku puutuvad ja kuidas teie koolituskeskkond aitab neid lahendada?

Kõige keerulisemad kohad peituvad detailides. Lihtsalt ei leita üles mingit lihtsat viga, mis ei lase asja lõpuni teha. Tunnid muudkui kuluvad ja lõpuks oled väsinud, aga lahendust ikka pole. 

See võtab energiat kõige olulisema ehk sisuloome arvelt. Tegelikult on ju kõige tähtsam veebilehel olev sõnum, mis koosneb tekstist ja visuaalist.

Kuidas teie koolituskeskkond aitab inimestel, kellel puuduvad üldse eelnevad teadmised näiteks kodulehe tegemisest ja ettevõtlusest, alustada täiesti nullist?

Veebikoolis on juba samm-sammulised videojuhendid ning teooriaõpetus, et üleüldse uutest teemadest aru saada.

Kuidas hoiate oma koolituskeskkonna ajakohasena, arvestades veebikeskkondade ja ettevõtluskeskkonna pidevat arengut?

Ärgitame koolitusetel osalejaid meile pidevat tagasiside andma, kui nad märkavad, et mingi vaade on muutunud või soovivad täpsustusi vms. 

Koolitaja ülesanne on luua täiendavat lisamaterjali või siis teha täiesti uued koolitused. 

Kuidas on plaanis koolituskeskkonda turundada ja jõuda võimalikult paljude huvitatud inimesteni?

Jagame Veebikooli tegemisi sotsiaalmeedias ja tegutseme peamiselt selle nimel, et Veebikooli koolitused oleks nii head, et inimestel on põhjust seda infot ise levitada. 

Milline on praegu nägemus koolituskeskkonna tulevikust? Kas kavatsete lisada rohkem teemasid või funktsioone?

Veebikoolist võiks alustav ettevõtja leida endale kõik eluks vajaliku. Nii teadmisi, kuidas juhtida oma meeskonda, finantse, turundust kui ka müüki. See võtab kõik aega, aga liigume vaikselt sinnapoole. 

Kui palju see maksma läheb?

Õpiampsud on 4-15 eurot, mis sisaldavad lisaks videole ka täiendavat abistavat materjali. Inimene saab ise kombineerida endale õpiampsudest kokku vajaliku kursuse ehk õpikombo. Kui vaja, paneme ka ise õpikombosid kokku ja nende hinnad on 49-300 eurot sõltuvalt mahust.

Kuidas tegelete koolituskeskkonna kasutajate tagasiside ja soovitustega? Kuidas need mõjutavad teie sisu ja arendusi?

Veebikool elab ja hingab kasutajate tagasisidest ja soovitustest! 

Oleme niimoodi koos testrühmaga alustanud ning plaanime nii ka igapäevaselt jätkata. Väldime meeskonnasisestel koolitustel arutelu “aga mida sina arvad, mida võiks teha”, kui tegelikult on vaja vastust sihtrühma käest. Muidugi on meie meeskonnas ka inimesed, kes on ise Veebikooli sihtrühmaks, siis oskavad nad ka kaasa rääkida.  

Ole esimene, kes saab Veebikooli ligipääsu- ühine Veebikooli ootelistiga SIIN.
Kui keegi liitub sinu lingi kaudu, saab nii tema, kui ka sina ühe tasuta õpiampsu vabal valikul!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.