Veebimajutus.ee blogi

SEO – imeloom, millest kõik on kuulnud, aga kasutada oskavad vähesed

Täheühend SEO (Search Engine Optimization ehk otsimootori jaoks optimeerimine) on juba päris paljudele selge ja teatakse, mida see tähendab. Kodulehe juures oskavad aga seda efektiivselt kasutada vaid vähesed. Agentuuri Must Uba loovtekstide autor ja reklaamispetsialist Elisabeth Vaarik soovitab, kuidas SEO abil saada sõbraks Google´iga ja mismoodi otsirobotile selgeks teha, et sinu veebis olev sisu on usaldusväärne, väärtuslik ja asjakohane.

Kui koduleht on asjalik, siis väärib see ka kasutajatele kuvamist ning otsingus peaks sobiva märksõnaga see just esimeste seas välja tulema. Lõplikuks eesmärk on ju igaühel muuta oma veeb võimalikult kiiresti otsingu kaudu leitavaks just nende märksõnadega, mida kasutavad kõik potentsiaalsed kliendid Google´ist omale vajalikku toodet või teenust otsides.

Kui sul on kannatust vähemalt paar kuud, saad juba üsna pea nautida üha kasvavat orgaanilist liiklust lehel, mis tuleb otsimootoritest. See võib juhtuda samal ajal, kui konkurendid jagelevad kulukate reklaamide ja PPC kuludega. Orgaaniline liiklus on seonduvate märksõnadega väärtuslik liiklus, millega on tuldud otse Google´i otsingust ehk liiklus ilma reklaamideta.

Hästi tehtud SEO tulemused on järgmised:

  • strateegiline eelis konkurendi ees
  • suurenenud kvaliteetne, orgaaniline liiklus lehel
  • suurenenud kliendibaas, rohkem päringuid ja oste
  • autoriteetsuse tõus ning brändi kuvandi paranemine
  • head tulemused, mida saab mõõta veebianalüütika abil

SEO on väga tihedalt seotud sinu sissetulekuga

Kui küsid, et kuidas see on seotud sissetulekutega, siis vastus on lihtne.

Mida kõrgemal positsioonil asud otsingus just sulle oluliste märksõnadega, seda enam tuleb sinu lehele orgaanilist liiklust.

See on veebiliiklus, mida tegelikult tulebki püüda, sest just need külastajad otsivad neid märksõnu, millele sa oma lehe optimeerisid ja mida oluliseks pidasid, seega on tegemist 100% sinu sihtgrupiga.

Õige sihtgrupi puhul on tõenäosus uueks kliendiks saada kordades suurem.

Oletame, et sinu praegune veebileht tuleb Google´i otsingus välja alles teisel leheküljel. Tehes korraliku SEO, panustades sinna ka veidi raha ning aega, oled ca poole aasta pärast juba esilehel. Nüüd võib aga tekkida küsimus, et mida sellest saab?

Paljud ütlevad, et neil on ükskõik, kas nad on esimesel või kümnendal lehel. Päike tõuseb ju ikka igal hommikul olenemata sellest, millisel lehel veeb asub.

Proovi nppüd end panna tavainimese rolli, kes mingit teenusepakkujat või toodet Google´ist otsima hakkab, sest kust mujalt ta ikka peale hakkab kui otsinumootorist? Ca 90% inimestest usaldab eelisjärjekorras esimesena kuvatavaid lehti. Sinu veeb on vaevalt üks miljonist erand, mille pärast kõik teadlikult näiteks kaheksanda leheküljeni otsingutulemustes lappab.

Kui esimestelt lehtedelt leitakse see, mida vaja oli, võid sa teisel lehel asudes kõigist neist klientidest suu puhtaks pühkida. Ükskõik kui ilusa välimusega või mahuka tekstiga sinu äri kodulehekülg ka poleks.

SEO asemel hoopis PPC?

PPC (Pay per Click ehk “maksa klõpsu eest”) eeliseks on kiire kuvatavus ning tulemused, miinuseks igakuine eelarve ning maksmine.) on samuti paljudele tuttav ja pealtnäha ehk selgemgi – maksad ju täpselt selle eest, kui palju sinu lingile klõpsatakse.

Kui soovid kohe tulemusi, ongi see õige tee. Aga kui lõpeb sinu poolt määratud eelarve, peatub ka liiklus, sest reklaame enam ei kuvata. SEO aga toimib kogu aeg ning oskuslikult üles ehitatud veebilehe puhul muutub ajas aina paremaks.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.