Spikker meiliturundajale – 6 asja, mida kontrollida enne e-kirja saatmist

Ärilisel e-kirjal on palju tehnilisi aspekte. Hea e-kiri koos mõjuva teksti ja selge üleskutsega tegevusele (CTA) võib selle saatja jaoks luua hämmastavaid tulemusi, soovitab Smaily turunduse teejuht ja partner Tanel Rand ning annab nõu, mida teha, et väljaminev kiri oleks mõjus.

Halb e-kiri võib aga põhjustada selliseid probleeme nagu madal avamis- või klõpsamismäär ning tellimusest loobumise määra kasv. Halb meil võib põhjustada ka selle, et saatja kaotab oma potentsiaalsed ja olemasolevad ärivõimalused.

Meiliturundus on aga samas üks kiiremaid, paindlikumaid ja kulutõhusamaid viise laiema publikuni jõudmiseks. Nagu viitab sellele hiljutine uuring, on e-kiri eelistatuim kanal ärisuhtluse jaoks, millele järgnevad SMS-id ja WhatsApp. Kõik suuremad B2B ehk ärilt ärile ja B2C ehk ärilt jaekliendile kaubamärgid kasutavad meiliturundust uute klientideni jõudmiseks ja olemasolevate hoidmiseks.

Seega on meiliturundus ettevõtetele üks parimaid kanaleid tugeva brändi loomiseks. Kuna meiliturundusel on nii palju positiivseid külgi, kasutavad kõik suuremad digitaalse kohalolekuga ettevõtted seda oma toodete turustamiseks.

Ärimeilil on aga samas palju erinevaid tehnilisi üksikasju, millega peab arvestama. Vaatame mõnesid tehnilisi aspekte, mis aitavad halva e-kirja heaks muuta.

1. Kas DKIM ja SPF on lubatud? 

Meiliturunduse üks olulisemaid ja sageli tähelepanuta jäetud aspekte on autentimine. Sender Policy Framework (SPF) on meilistandard, mis kaitseb kasutajaid pahatahtlike meilide eest. SPF-filter kontrollib sissetuleva meili domeeniaadressi ja DNS-kirjet ning sobitab need meiliserveri SPF-kirjetega. Kui see leiab vaste, võetakse saadetis vastu, vastasel juhul lükatakse tagasi.

DKIM (Domain Keys Identified Mail) on üks e-postkastide autentimistehnika, mille puhul e-kirjad krüpteeritakse võtmega. Vastuvõtja server kinnitab selle võtme enne meiliserverist saadetud e-kirja vastuvõtmist. Samuti saab kasutada turunduse automatiseerimist, et lisada need võtmed automaatselt kõigile väljaminevatele meilidele.

Paljud organisatsioonid kasutavad sissetuleva meili usaldusväärsuse määramiseks aga SPF-i ja DKIM-i. Neil on samuti filtrid, mis tunnistavad ainult DKIM-iga kinnitatud e-kirju. DKIM-i ja SPF-i kasutamata jätmine võib vähendada sinu e-kirjade terviklikkust ja usaldusväärsust. See võib põhjustada isegi domeeni musta nimekirja sattumise.

2. Piira meilide edastamist ja saatmismahtu

Kui sinu meiliserver võimaldab kolmandate isikute poolset meilide edastamist sinu kontolt (email Relaying), võib mõni rämpspostitaja seda kuritarvitada, ühendades oma isikliku e-posti sinu domeeniga ja kasutades seda kõigile rämpskirjade või pahatahtlike kirjade saatmiseks.

Sellise väärkasutuse tõttu võib sinu server olla erinevates kanalites blokeeritud. Samuti võib see sattuda mustadesse nimekirjadesse.

Saatmismahu piiramine (throttling) e-kirjadel toimub siis, kui seaduslik kasutaja langeb andmepüügipettuse ohvriks ja kaotab ligipääsu rämpspostitajale. Seejärel kasutab rämpspostitaja seda ligipääsu e-posti pommide ja DoS-rünnakute käivitamiseks. Tõendite kehtiva autentimise tõttu kulub administraatoritel palju aega süüdlase tuvastamiseks.

Foto: Freepik

Selliste probleemide peatamiseks peaksid keelama meilide kolmanda osapoole poolse edastamise ja piirama sinu e-posti aadressi kaudu edastatavate meilide arvu.

3. kas e-kirjas on selged üleskutsed ehk CTA ja loobumislingid?

E-kirja sisu kirjutades peaksid alati looma ka selgesti mõistetava CTA ehk kutse tegutsemisele – “registreeru siin”, “laadi alla”, “osta siit”, “esita avaldus siin” jne. See peaks olema sinu teksti keskmes ja meili sisu peaks kindlasti viitama sellele.

Kui kasutaja ei ole huvitatud sinu edastatavast infost, peaks e-kirjas olema tellimusest loobumise valik. Seda ei tohi peita ega selle kasutamisel sisselogimist küsida. Loobumislink peaks ideaalis viima tellija edasi järgmisele lehele, kus kuvatakse lühike tekst, mis teavitab teda tellimusest loobumise võimaluste kohta.

4. Kas on tehtud kõik vajalik, et kiri rämpsposti ei satuks?

Selleks, et sinu meilid ei satuks rämpsposti kausta, saab teha mitmeid samme.

Esiteks veendu, et sinu e-kirjas ei oleks sellised probleeme, nagu läbiva suure tähe kasutamine teemareal, struktureerimata fraasid või liigsed kirjavahemärgid. Seda tüüpi meilid suunatakse suurema tõenäosusega rämpsposti kausta.

Sinu turundusmeilid peavad samuti olema Euroopa Liidu GDPR-iga ühilduvad ning järgima CAN-SPAM-i nõudeid. Need sisaldavad selliseid juriidilisi protokolle, nagu näiteks isikuandmete töötlemise viisid ja e-posti tellija õigustatud huvide kaitsmine.

Turundajad peaksid aeg-ajalt ka oma meililiste puhastama. Kui näed oma nimekirjas kasutajaid, kes pole pikka aega ühtegi e-kirja avanud, on väga tõenäoline, et nad ei huvitu enam sinu kirjadest ning võib-olla on nad märkinud sinu meili hoopis rämpspostiks.

Parim viis rämpspostifiltritest läbi jõuda on saata personaliseeritud e-kirju, mis tuginevad meililistide segmenteerimisele ja klientide omadustele. Seda tehnikat nimetatakse hüperpersonaliseerimiseks.

5. Taga oma e-kirjale hea nähtavus

Sinu e-kirja esteetika peaks olema lugeja jaoks hea ning kõik sinu meilis sisalduv peaks olema lugejale selge ja nähtav. Samuti peaksid veenduma, et su meili eelteksti seaded on õiged, sest see on kirja osa, mida kasutaja lisaks teemareale oma e-posti programmis esimesena näeb.

Lõpuks pööra tähelepanu piltidele, et need erinevatel ekraanidel ei moonduks. See on vajalik, kuna erinevad kasutajad võivad e-kirja sisu vaatamiseks kasutada erinevaid ekraane.

Kui kasutad oma kirjas hüperlinke, siis veendu, et need poleks katkised. See on eriti oluline, kui kasutad CTA-na pilti või GIF-i, kuna katkised lingid võivad e-kirjade põrkemäära suurendada. See tähendab, et nii jääd ilma konversioonidest, mis mõjutab otseselt sinu kampaania edukust.

Kaalu ka näiteks mängulise meiliturunduse tegemist. See isikupärastab e-kirja ja suurendab konversioonide tõenäosust. Siiski peaksid veenduma, et sinu mänge on lihtne mängida ja premeeri oma tellijaid mängu eest kohe.

Foto: Freepik

6. Kontrolli üle lisandmoodulid

Sellised lisandmoodulid nagu sotsiaalmeedia integratsioonid ja dünaamilised sildid tuleks enne e-kirja saatmist üle kontrollida ja kinnitada. Katkised sildid meilis võivad suurendada tellijate arvu vähenemist ja edaspidiseid klientide leidmise kulusid.

Samuti on oluline, et turundajad ajastaksid oma e-kirjad enne nende saatmist õigele ajale, kuna see parandab kampaania edukust. Näiteks kui turundad jõulumüüki, peaksid saatma oma reklaamkirjad välja vähemalt nädal enne tegelikku sündmust. 

Kokkuvõtteks: viimistle ja testi enne saatmist!

Paljud turundajad valivad oma reklaamikampaaniate edastamiseks meiliturunduse, kuna see toob kaasa suurema ROI kui ükski teine kanal. Siiski on oluline meeles pidada, et turundusmeilid nõuavad siiki veidikene viimistlemist ja testimist enne nende väljasaatmist.

Ülaltoodud väike nimekiri aitab vältida levinud tehnilisi vigu, mida meiliturundajad e-kirjade saatmisel teevad. Samuti annab see parema kontrolli oma e-kirjade sisu üle ning maksimeerib kampaania toimivust.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.