Sellel, kuidas noortega suhteldakse, on nende kandideerima meelitamise ja värbamise juures võtmeosa.Foto: Shutterstock

Et tagada parem töö- ja eraelu tasakaal, otsivad paljud noored paindliku tööajaga ametikohta ning nõuavad painkdlikksut oma tööandjatelt rohkem kui kogenud töötajad. Smauti on noored harjunud olema pidevas kontaktis ja otsivad tööl inspireerivamaid võimalusi, nagu näiteks paindlik vabakutseline ja osalise koormusega töö. Ka otsitakse võimalust töötada kõikjal, nagu on näha kaugtöö nõudluse kasvust viimastel aastatel.

Kuidas värvata enda ettevõttesse rohkem noori? CV-Online’i meeskond soovitab teha oma ettevõtte atraktiivsemaks muutmiseks järgmist.

Mõelge uuesti läbi värbamisstiil

Tehnoloogia on muutnud inimeste töö leidmise viisi. Internet annab inimestele juurdepääsu teabele värskete tööpakkumiste ja neid pakkuvate ettevõtete kohta. See tähendab, et see, mida potentsiaalsed kandidaadid veebist teie kohta leiavad, võib luua teie ettevõttest esmamulje.

Õnneks on alati võimalik oma veebipõhise imago üle teatud kontrolli hoida. Saate kasutada sotsiaalmeedia platvorme, et tutvustada teie ettevõtte sisu, sealhulgas ka väärtusi ja kultuuri. Alustuseks kirjutage oma ettevõtte nimi Google’i otsingumootorisse ja vaadake, mida endised töötajad teie ettevõttes töötamise kohta räägivad.

Mobiilisõbralik veebisait on samuti tõhus viis oma ettevõtet heas valguses esitleda, eriti kuna mobiilne tööotsing on levinud kõikide põlvkondade, mitte ainult noorte seas.

Muidugi on see, kuidas te noortega suhtlete, nende kandideerima meelitamise ja värbamise võtmeosa. Paljude noorte jaoks on oluline, et ettevõte oleks autentne ja paneks nad tundma, et nad töötavad koos teiega, mitte teie heaks.

On oluline, et teie ettevõte näeks välja nagu koht, kus nad tahaksid töötada. See aga ei tähenda, et peaksite oma ettevõttes teatud aspekte varjama. Mõned inimesed lihtsalt ei sobi hästi teie organisatsiooni kultuuriga, sõltumata põlvkonnast.

Olge oma ettevõtte, ootuste ja potentsiaalse kandidaadi rolli suhtes aus ning mõlemad osapooled peaksid aru saama, kui omavaheline klapp lihtsalt ei õnnestu. Loe ka, millised on peamised möödapanekud uute töötajate värbamisel.

Noored ootavad karjäärivõimalusi

Vastupidiselt stereotüübile, et noored on tavalised tööotsijad, näitavad uuringud, et suurem osa nooremast põlvkonnast hindab kõrgelt töökohta, mis annab neile võimaluse paremaks ja helgemaks tulevikuks. Noorte lahkumisega ettevõttest võib olla rohkem pistmist ettevõttesisese kasvuvõimaluste puudumisega, kui lihtsalt töökoha sobivusega.

Suur osa noori peab ettevõtete peamiseks väärtuseks professionaalsust ja ametialaseid kasvu- ja arenguvõimalusi. Kui noor leiab, et ta on ametipositsioonil, millel puudub potentsiaalne võimalus kasvuks või edutamiseks, leiab ta suurema tõenäosusega  töökoha mujal.

Investeerides töötajate mentorlus- ja koolitusprogrammidesse ning muudesse arenemise võimalustesse, saate näidata kandidaatidele, et hoolite nende kasvust.

Lisaks võib kvalifitseeritud ja motiveeritud töötaja edutamine kaasa tuua madalamad värbamiskulud, mis muudab olukorra võitvaks mõlemale poolele.

Töö- ja eraelu tasakaal ning muud hüved

Võimalus teha kaugtööd või tagada paindlik tööaeg on paljude noorte jaoks olulise tähtsusega. Praegusel hetkel on märkimisväärne osa noortest lõpetamas koole ja tegemas valikuid, millel on suur mõju nende tulevikule. Töö- ja eraelu tasakaal mõjutab aina rohkem noori ning paindlikkust või kaugtööd võimaldavate töökohtade loomine võib olla teie ettevõtte jaoks suur müügiargument.

Lisaks aitab tõhusaid boonuseid ja hüvesid kasutav ettevõte oluliselt kaasa töötajate püsimisele Eestis. Tervisekindlustus, väljateenitud puhkuseaeg ja muud lisahüved on kolm põhikomponenti, mida hinnatakse noorte seas eriti kõrgelt tööandja valikul.

Investeerige teadlikku värbamisse

Kasvava ettevõtte jaoks on oluline leida õiged töötajad, kuid õigete töötajate värbamine ei ole alati lihtne.

Hetkeolukorras tekitab majanduslik olukord ning mitmete ettevõtete kasv ja laienemine ägedat konkurentsi, mille tulemuseks on suurem nõudlus kvalifitseeritud kandidaatide järele võtmepositsioonidel enamikes ettevõtetes – põhimõtteliselt ületab nõudlus pakkumise.

Enamjaolt jõuavad CV-Online’i klientideks ettevõtted, kes soovivad värvata meeskonda inimest, keda on turul vähe ja/või keda on keeruline kõnetada või keda on vastupidiselt palju, mistõttu valikuprotsess on kandidaatide rohkuse tõttu aeganõudev. Seepärast tasub usaldada värbamine ja uute töötajate leidmine CV-Online’i kogemustega spetsialistidele! Vaata lähemalt SIIT.

Plaanid lähiajal võtta tööle uue töötaja? CV-Online’i kogenud spetsialistid annavad nõuandeid, toetudes enda pikaajalisele kogemusele. Registreeri end TASUTA nõustamisele SIIN.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.