IT-lahendused peavad toetama äri ja lihtsustama tööd: kuidas seda saavutada?

OIXIO IT-teenuste juht Vahur Parve sõnul on tähtis, et lisaks äriliste eesmärkide täitmisele aitaksid kasutusel olevad IT-lahendused lihtsustada ka ettevõtte igapäevast tööd.Foto: OIXIO

Infotehnoloogia ümbritseb ettevõtteid igas eluvaldkonnas ja tasub ära unustada põhimõtted, nagu oleks IT asi iseenesest. Infotehnoloogilisi lahendusi kasutavad kõik, alustades saekaatritest ja perearstikeskustest, lõpetades advokaadibüroode ja erinevate idufirmadega.

Millised IT-lahendused on ettevõtetes möödapääsmatud ning kuidas saab OIXIO organisatsioonidele abikäe ulatada, räägib lähemalt OIXIO AS IT-teenuste juht Vahur Parve.

Teadlikkus on tõusnud

Vahur Parve sõnul on OIXIO eesmärgiks toetada ettevõtte ärilist arengut läbi toimiva infotehnoloogia. Tähtis on, et lisaks äriliste eesmärkide täitmisele aitaksid kasutusel olevad IT-lahendused lihtsustada igapäevast tööd.

Vaadates praegust olukorda Eestis tegutsevate ettevõtete juures, on Vahur Parve optimistlik ning märgib, et üldine teadlikkus infotehnoloogia suhtes on tõusnud. Samas nendib ta, et on näinud oma töös olukordi, kus on kasutusel väga vananenud tehnoloogia või ei kasutata selliseid lahendusi, mis kergendaks ettevõtte tööd.

Aastate jooksul on ettevõtete fookused muutunud, kui kümmekond aastat tagasi oli põhitähelepanu erinevate lahenduste virtualiseerimisel ja mõni aasta tagasi suhtlusteenuste, nagu meilide ja vestlusruumide arendamisel, siis täna on Parve rõõmuks fookuses küberturve.

“On aru saadud, et üks õnnestunud väline rünnak võib ettevõttele tuua märkimisväärse kahju,” kommenteerib ta.

Teenuste pakkumiseks tehakse audit

Parve toonitab, et OIXIO alustab kliendiga koostööd tehes hetkeolukorra väljaselgitamisest. “Kõigepealt alustame IT auditist, mis aitab kokku panna pildi ettevõtte IT-s toimuva kohta,” selgitab IT-teenuste juht.

Tema sõnul annab auditi tulemus suunise, milliseid ettepanekuid ettevõtte IT parendamiseks teha saab. Näiteks võib auditi käigus selguda, et ettevõtte tööjaamad või serveripark vajavad vahetamist või on teenuseid, mis mõnel muul moel toimiksid efektiivsemalt.

Ettevõtte suurus ei mängi rolli

“Meie teenus on piisavalt paindlik, et saame seda pakkuda kõigile, alustades väikestest, mõne inimesega ettevõtetest kuni suurte ettevõteteni välja,” räägib Parve, kelle sõnul kliente nende suuruse tõttu ei välistata. Tema sõnul on OIXIO haldusteenuses erinevaid komponente, mida siis vastavalt ettevõttele kasutatakse.

“Vahel on nii, et mõne inimesega ettevõte IT lahendused võivad olla väga keerulise ülesehitusega,” räägib Parve, et kõik oleneb sageli siiski sellest, millist infotehnoloogilist tuge vajab see äri, mida ettevõte ajab.

Parve sõnul võib teenust soovida ka alustav ettevõte, kellel ei pruugi veel mingit äritegevust olla, aga neil on vaja omavahel suhelda. “Nende puhul räägime töökohateenuse toest, et nende meilid liiguksid ja seadmed oleksid uuendatud,” selgitab Vahur Parve. Kui ettevõte laieneb, siis hakkavad tema sõnul ka vajadused teenuste järgi suurenema.

Tarkvarauuendusi tuleb teha iga päev

Mõeldes peamistele vajakajäämistele ettevõtete IT lahendustes, hakkavad hetkel silma kõige rohkem küberturbe rakendamine. Sääraste probleemide seas tuleb tegeleda näiteks ettevõtte paroolipoliitikaga, lahendada küsimus, kuidas kasutatakse ettevõtte sisevõrku väljaspool ettevõtte kontorit, kas töökoha arvutid ja uuendatud ja serverites turvariskid maandatud jne.

“Kui 10-15 aastat tagasi piisas arvuti uuendamisest kord kuus, siis nüüd pole harv juhus, kui tuleb uuendusi teha kord ööpäevas,” selgitab Parve praegust olukorda küberturbes. Ta toonitab, et ettevõtte vaatevinklist on oluline, et vajalikud uuendused saaksid paigaldatud.

Oma klientidele tagab OIXIO tööjaamade parima ja optimaalseima seadistuse ning tarkvara vajalikud uuendused. “Mida vanem on tarkvara, seda rohkem on kurjategijad seda ka uurida jõudnud,” märgib Parve. Ta lisab, et vananenud tarkvaraga töötamise luksust ei saa endale lubada ükski ettevõte. “Sellisel juhul oled avatud kogu maailmale ning jagad informatsiooni kandikult kõigile,” toonitab ekspert.

Töötaja jaoks on oluline, et arvuti töötaks

Kuigi ettevõtted pööravad rohkem tähelepanu küberturbele, on kõige nähtavamaks teenuseks kasutajale töökohateenus.

“Arvutiga töötaja jaoks on kõige olulisem, et seade toimiks ja serveriteenused oleksid kätte saadavad” selgitab Parve lihtsat tõde.

Rääkides IT-haldusteenusest on OIXIO teenuste juhi sõnul peamiseks ukseks kasutajatugi ehk helpdesk, kus võetakse vastu ja lahendatakse pöördumisi. Helpdesk on see esimene kontakt, kellega võetakse ühendust, kui kasutajal on probleeme ükskõik millise töökohateenusega – olgu selleks arvutite töökorras olemine, konverentsilahendused, printerid või mõni muu IT-mure.

Oluline osa OIXIO IT haldusteenusest on võrguteenused. “Võrguteenused on olnud aegade algusest üks meie tugevusi,” selgitab Parve, kelle sõnul suudab OIXIO kõikvõimalikke võrgulahendusi planeerida, juurutada ja hallata. Loomuliku osana teenustest toob ta välja küberturbe. Et küberturbe tähtsus on niivõrd tõusnud, pakub OIXIO seda ka eraldi teenusena .

Rääkides serveriteenustest, on OIXIO-l oma serveri majutuskeskkond, kus majutatakse klientide serverikeskkondi. “Me haldame klientide servereid ükskõik millises asukohas, olgu selleks siis kliendi andmekeskus, privaatne või avalik pilv või ka hübriidlahendus,” lausub ta.

Miks erinevaid IT-teenuseid sisse osta?

Arutledes sellest, mis põhjusel peaks üldse ettevõtte IT-teenuseid sisse ostma, toob Parve välja, et OIXIO võtab vastutuse partneri infotehnoloogia haldamise eest. “Ei ole vaja taga ajada erinevaid inimesi erinevatest ettevõtetest selleks, et lahendada spetsiifilisi probleeme,” selgitab ta.

Parve räägib, et nüüdseks on IT maailm muutunud nii keeruliseks, et alati ei ole ettevõtte sees või ka ettevõtte väiksemal IT-partneril vajalikku kompetentsi. “Siin saabki OIXIO aidata kaasa just nendes küsimustes, kus ettevõttel endal teadmisi puudu jääb,” viitab IT-teenuste juht.

Lisaks vajavad suuremad ettevõtted sageli partnerit, kes näeb suuremat pilti. “Meie tugevuseks on ennast pidevalt täiendavad ja erialast materjali uurivad spetsialistid,” toonitab Vahur Parve.

OIXIO jaoks on oluline pakkuda proaktiivset teenust, et kliendi kasutajad oleksid aja jooksul enam IT-teadlikud nii ohtudest kui võimalustest.

“Kui OIXIO võtab IT-haldusteenuse enda vastutusele eeldame, et mingi aja möödudes hakkaks pöördumiste arv helpdeski vähenema,” räägib Parve OIXIO eesmärkidest. Pöördumiste arvu vähenemise peamiste põhjustena toob Parve välja ühelt poolt IT-taristu parendamise ning teiselt pool kliendi töötajate IT teadlikkuse tõusu.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.