Veebimajutus.ee blogi

5 head nippi eduka e-poe haldamiseks

Kui sinu ettevõttel on e-pood ning füüsilist kauplust pole, siis saab mõnede kasulike nippidega suurendada oma e-äri konversiooni ja käivet. Võistelda tuleb nii teiste e-poodide kui füüsiliste kauplustega. Kuidas seda paremini teha ning võistlusest võitjana välja tulla, selleks annab viis head nippi arendaja ning Veebidoktor.ee projektijuht Siim Suur.

Kindlasti tasub enne aga testida iga muudatust, et kas see on e-ärile kasulik või mitte.

1. Osta kiire veebimajutus

Kiirus on üks tähtsamaid omadusi eduka veebipoe haldamisel. Iga sisuleht peab laadima kiirelt ning sujuvalt, seda hindavad ka otsimootorid.

Erinevad analüüsid näitavad, et aeglane veebileht suudab negatiivselt mõjutada kliendi enesetunnet kuni 16% ning kaotab kuni 7% konversioonist. Kui sinu leht on pidevalt aeglane, siis võid juba aimata, mida see sinu müügile ja brändile teha võib.

Soovitan e-poodnikel võtta näiteks Veebimajutus.ee poolt pakutava „Ärile“ paketti, mis hoiab kodulehe alati kiirena.

2. Lühenda ostuprotsessi kassas

Kui sinu veebikülastaja on võtnud vastu otsuse, et ostab lehelt tooteid, siis tuleb teha toote ostmine talle võimalikult lihtsaks ja mugavaks. Näiteks ära sunni end kliendiks registreeruma, vaid jäta see uks pooleldi avatuks.

Kuna Eestis on enamus veebilehti Woocommerce´i platvormil, siis soovitan viia ostukorvi ja kassa ühele lehele kokku. See nõuab küll lisa-arendust, kuid jätab vahelt ära kliendi jaoks ühe tühja hiireklõpsu ja mõttetu lisalehe laadimise.

Küsi vaid vajalikku infot. Näiteks kui sinu klient soovib tellida kauba pakiautomaati või ise järgi tulla, siis võta vahelt ära „aadressi“ väljad. Neid pole ju kummalegi osapoolele tarvis sellisel juhul. Jällegi säästad kliendi aega. Mida vähem välju, seda mugavam, sujuvam ja kiirem on ostuprotsess.

3. Soodusta kliendikonto olemasolu

Kuigi eelmises punktis tõin välja, et kliendilt ei maksa nõuda konto tegemist, siis selle tegemise soodustamist ma soovitan kindlalt. See aitab tulevikus paremini planeerida turundustegevusi.

Kui kliendil on oma kliendikonto, siis on ta rohkem kaasatud kogu sinu brändi tegemistesse. Ta on justkui osa sellest.

Kliendikontol on palju eeliseid. Näiteks saad talle juurde pakkuda erinevaid lojaalsuspunkti süsteeme, kliendikaarte kaasates kõik selle oma turundustegevusse. Lisaks sellele on sul olemas kliendi email ja saad saata talle turunduskampaaniaid kui ta selle kohta on loa andnud.

Tee kliendikonto loomine ja haldus kliendile võimalikult mugavaks. Näiteks loo talle ka lisa võimalus luua konto oma sotsiaalmeedia kontoga.

4. Kirjuta sisukad tootekirjeldused ja pane üles head pildid

Kasuta oma veebilehekülje sisu tegemisel loovust ning eristu tootekirjeldusi kirjutades. teisisõnu tuleb teiste seast silma hakata. Kui sinu tootekirjeldus on ladusalt kirjutatud ning loob emotsiooni, siis aitab see kindlasti müügile hästi kaasa.

Tootekirjeldustes too kindlasti välja ka kõik oluline. Kui võimalik, siis lisa toote mõõdud, kaal jne.

Ära jäta midagi välja, sest iga klient on erinev ja igaühel on erinevad küsimused. Lahenda need küsimuste-vastuste sektsioonis tootekirjelduse juures ära. See loob veelgi väiksema võimaluse, et klient läheks toodet eraldi netist “guugeldama”.

Kindlasti veendu selles, et tootepildid oleksid võimalikult kvaliteetsed ning mahult kerged lehe laadimiskiirusele mõeldes.

5. Paku tipptasemel kliendituge

Kõik e-poe ostud ei möödu sujuvalt ning vajavad mõnikord juhendamist. Kui kliendil on raske näiteks leida omale sobivat toodet või anda tagasisidet juba tellitud toote kohta või lihtsalt abi saada, see mõjub e-poe mainele halvasti.

Soovitan veebilehele lisada selgelt nii klienditoe number kui ka e-posti aadress, samuti on hea mõte kasutada Live Chat´i ehk otsesuhtluse jutuka-akent.

Viimane nimetatust on tänapäeval väga oluline ning kui suudad seda korralikult hallata, siis e-poe müük kindlasti suureneb.

Live Chat´idest on mitmeid erinevaid variante, nii tasuta kui tasulisi lahendusi. Leia omale see sobivaim. Meie oma arendustes kasutame peamiselt Facebook Chat´i, Tidiochat´i või siis Eesti oma toodet TranslateWise.

Kokkuvõtteks võib väita, et eduka e-poe haldus ei ole nii lihtne, kui pealtnäha tundub. Ära lase end sellest siiski heidutada! Õnneks on ju olemas palju häid tööriistu ja abivahendeid, mis aitavad igapäevatöös ning suurendavad müüki.

Võta need viis nippi kasutusele, testi ja pane enda kasuks tööle!

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Telli Geeniuse kõige hinnalisemad lood oma postkasti

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate DigiPRO ja Ärigeeniuse olulisematest lugudest.