Esimene e-pood: kuidas alustada, millega edasi minna?

Foto: Pexels

E-poe tegemine on mõnikord nii lihtne, et sellega saab hakkama ka ilma suurema ettevalmistuseta. Kui aga lahendus vajab rätsepatööna mõnda erilahendust, siis võib isetegemine liiga keeruliseks muutuda.

Selles juhendis alustavale e-poe loojale saab teada, kuidas oma äri veebi viia ja alustada. E-poe loomine võib olla paljudes valdkondades põnev ja tasuv projekt. Enne arendusprotsessiga alustamist tuleks aga üht-teist selgeks teha ja mitmeid olulisi tegureid arvestada. Samuti on hea teada, millised tööriistad on selleks saadaval ning muidugi ka see, kuidas tagada e-poe turvalisus.

Lisaks proovime selgust saada, millal on sobilik e-pood luua oma ettevõtte oskuste ja teadmiste abil ning millal on mõistlik paluda abi spetsialiseerunud e-poe arendusfirmalt.

E-poe ABC: mis on põhiosad, millest e-äri koosneb?

Enne e-poe alustamist on oluline mõista selle põhikomponentide toimimist. Need osad, millest e-äri alguse saab, on järgmised.

  • Toodete kataloog. Oluline paljude toodete sorteerimisel on paigutada need sobivate alamkategooriatega kataloogidesse, et paljude seast oleks lihtne leida see kõige sobivam toode. Planeeri juba enne e-poe detailidesse laskumist, kuidas kuvada tooteid kataloogis ja millised on olulised tootekategooriad. Kaalu lisaks kategooriatele ka iga toote juurde käivate vajalike infoväljade üksikasju, kuidas näidata pilte ja mismoodi teha hinnakujundust.
  • Ostukorv ja kassasse minek. Kujunda kasutajasõbralik ja sujuv ostukorvisüsteem, et teekond toodete valimisest tellimuse vormistamise ja maksmiseni oleks võimalikult selge ja lihtne.
  • Maksevärava integreerimine. Eestis eelistatakse tavaliselt pangalingiga maksmist, arvetega tegelemine või krediitkaardiga tasumine pole nii levinud, kuid rohkemate ostjate teenindamiseks on muidugi oluline tagada ka kõik teised maksemeetodid. Makseviiside juures on ka ülitähtis turvalise ja usaldusväärse maksevaliku pakkumine oma klientidele.
  • Tellimuste haldamine. Kui esialgu tundub, et tellimustega võiks ka käsitsi tegeledes hakkama saada, siis juba õige pea võib tekkida vajadus ka kõige selle automatiseerimiseks. Rakenda oma e-poe süsteem tellimuste jälgimiseks ja laoseisu tõhusaks haldamiseks, miks mitte ka raamatupidamise ja kullerteenustega ühendamiseks, et e-poest saaks maksimaalset kasu – see tähendab, et saaks maiksimaalselt kõiki protsesse automatiseerida.
  • Kliendikontode haldamine ja organiseerimine. E-pood peab aitama kasutajatel luua kontosid personaalsema ostukogemuse jaoks ja püsiklientidele on oluline oma ostuajalugu ja personaalseid sooduspakkumisi hallata. Lihtne reegel ütleb, et küsi konto tegemiseks võimalikult vähe andmeid – vaid just nii palju, kui e-poe kasutamiseks vaja. Kui aga tahad personaalsemaid pakkumisi teha, siis võib olla vajalik täiendava info kogumine. Jälgi sealjuures isikuandmete kaitse seadust ja tee kõik vajalik, et e-post vastaks GDPR-ile.

Millised on head tööriistad e-poe arenduseks?

On olemas mitmeid tööriistu, mida saab e-poe loomiseks kasutada, ilma et peaks ise hakkama jalgratast leiutama ehk nullist uut e-äri looma.

Populaarseimad e-kaubanduse platvormid nagu Shopify, WooCommerce, Magento ja BigCommerce pakuvad võimsaid valmislahendusi, mis võimaldavad kiiresti ja ilma sügavate teadmisteta veebiarendusest seadistada täielikult funktsionaalse e-poe. paljud e-poe platvormid nagu näiteks WooCommerce on ühilduvad näiteks maailma populaarseima sisuhaldusplatvormiga WordPress.

Need platvormid tulevad ka erinevate kujundusmallide, pistikprogrammide ja integratsioonidega, mis oluliselt lihtsustavad nii arendus- kui integreerimisprotsessi.

Mida peaks e-poe lahenduste valimisel kaaluma?

Kindlasti on olulisi detaile, mida e-poe tegemisel ei tohi kahe silma vahele jätta, kuid siin on mõned üldisemad lahendused, millele peab iga e-poe arendaja mõtlema ning arvestama, et need e-kaubanduse osad oleks korralikult tehtud.

Kasutajakogemus (UX). Iga e-poe prioriteediks on sujuv ja intuitiivne kasutajakogemus, et hoida kliente veebilehel rahulolevana ja julgustada tagasi tulema. Kui kasutajakogemus on lihtne, selge ja positiivne, siis nad tulevadki tagasi.

Mobiilses seadmes kasutatavus. Veendu, et e-pood oleks optimeeritud mobiilsetele seadmetele, kuna üha rohkem kliente teeb oma oste nutitelefonide abil. Mõnedes valdkondades võib mobiiliga ostjate arv isegi ületada arvutist ostu tegijaid.

Veebilehe laadimiskiirus. Optimeerige veebisaidi jõudlust, et vähendada laadimisaegu ja vältida potentsiaalsete klientide lahkumist aeglase laadimise tõttu. Lisaks karistavad ka otsingumootorid otsingutulemustes tahapoole nihutamisega neid veebe, mis on liiga aeglased.

Skaleeritavus. Kujunda oma e-pood sellise ülesehitusega, et ka toodete lisandumisel või külastajate arvu suurenemisel saaks seda tulevikus kasvatada ja et veebileht vastaks kasvavatele nõudmistele.

Õiguslikud ja regulatiivsed nõuded. Tutvu e-poe loomisel praegu kehtivate andmekaitseseaduste, privaatsuspoliitika ja e-kaubanduse regulatsioonidega, et kaitsta nii oma äri kui ka kliente. Seadste mittetundmine võib kaasa tuua suured trahvid või klientide rahulolematuse.

E-poe turvalisus – tähtsam kui kunagi varem

Turvalisus on igasuguse e-poe jaoks äärmiselt oluline ja nüüd lausa eluliselt vajalik, sest kodulehti rünnatakse lausa kordades rohkem, kui mõni aasta tagasi.

Järgi kindlasti järgmisi lihtsaid lahendusi oma veebisaidi ja kliendiandmete kaitsmiseks.

  • SSL-krüpteerimine: Rakenda oma kodulehel SSL-sertifikaadid, et krüpteerida tundlikku teavet andmete edastamise ajal. Ilma SSL-ita e-poe tegemine on praegu üsna mõeldamatu ettevõtmine.
  • Tee regulaarseid uuendusi. Hoia kõiki tarkvarakomponente, pistikprogramme ja kujundusteemasid ajakohasena, et ära hoida võimalikke haavatavusi.
  • Kasuta turvalist makseväravat. Kasuta usaldusväärseid ja turvalisi makseväravaid, et tagada ohutud tehingud.
  • Kausta tugevaid paroole. Rakenda tugevaid paroolipoliitikaid nii kasutajakontodele kui muidugi ka halduskontode juurdepääsu jaoks.
  • Tee e-poest regulaarseid varukoopiad. Loo automaatseid varukoopiaid oma e-poest, et vältida andmete kadu ootamatute intsidentide korral. Oleks ju väga piinlik, kui klientide tellimused kaotsi läheks sel ajal, kui nad on oma kauba eest maksnud ja ootavad tellimuste täitmist.

Kas teha ise või kutsuda e-poe arendaja?

Otsus, kas arendada e-pood ettevõtte sees või teha koostööd spetsialiseerunud e-poe arendusfirmaga, sõltub tegelikult päris palju nii ettevõttest endast kui ka e-poe keerukusest. Siin on mõned aspektid, mis aitavad seda otsust kaaluda.

Sisemine arendus: selle kasuks tasub otsustada, kui ettevõttel on oskuslik ja kogenud veebiarenduse meeskond, kellel on e-kaubanduse alane kogemus. Sel juhul võib e-poe arendamine ettevõtte sees olla kulutõhus valik. See lähenemine võimaldab suuremat kontrolli arendusprotsessi üle ja võimalust kohandada vastavalt konkreetsetele nõudmistele. Samuti saab firma ise hakkama mõne väga lihtsa e-poega, kus on vähe kaupu ja lihtne, standardne ülesehitus.

Spetsialiseerunud e-poe arendusfirma kasutamine: kui tundub, et ettevõtte oma meeskond ei valda kõiki vajalikke teadmisi tarkvaraarenduse ja e-poodide loomise valdkonnast või kui e-äri projekt nõuab keerulisi ja unikaalseid funktsioone, võib spetsialiseerunud e-poe arendusfirmaga koostöö olla parim valik. Professionaalsed arendusettevõtted omavad kogemust spetsialiseeritud e-poodide loomisel, tagades kvaliteedi ja turvalise lõpptulemuse. Ettevõte ei pea siis hakkama oma äri kohandama lihtsate standardlahenduste järgi, vaid võib ärieelise ära kasutada just eraldi talle arendatud e-poe abiga

Seega võib e-poe loomine olla ettevõtte jaoks põnev ja kasulik ettevõtmine, mille edukaks lahendamiseks on vaja mõista mõnesid põhialuseid, kasutada õigeid tööriistu, arvestada olulisi tegureid ning rakendada tugevat turvalisust, et luua parim e-kaubanduse platvorm, mis rahuldab klientide vajadusi. Olgu siis valikuks sisemine arendus või spetsialiseerunud e-poe arendusfirma, hästi kavandatud ja turvaline e-pood mängib alati olulist rolli äri edu saavutamisel. E-kaubandus muutub pidevalt, seega on konkurentsieelise säilitamiseks tähtis olla kursis uusimate suundumuste ja tehnoloogiatega.

Artikkel ilmus algselt Veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Ärigeeniuse uudised sinu postkastis

Ärigeeniuse uudiskiri toob sinuni valiku nädala olulisematest äriteemadest, põnevad persoonilood ja ekspertide soovitused.