Üsna tõenäoliselt oled juba kuulnud kuskilt ühest uuest mõistest “hübriidkaubandus” ja mõelnud, mida see täpsemalt endast kujutab? Kas peaks oma e-poe ja päris poe kuidagi ühendama?
Tegemist on üha enam populaarsust koguva põhimõttega, mis ühendab traditsioonilise poe kogemuse võrgupõhiste müügikanalitega. Selline innovatsioon on praegu revolutsiooniliselt muutmas tarbijate ostukäitumist ning paneb muutuma ka kaupmeeste ärimudelid.
Hübriidkaubandus laseb ettevõtetel pakkuda tarbijatele parimat mõlemast maailmast. Kujutle näiteks ette poeskäiku, kui saad kõiki tooteid füüsiliselt näha ja katsuda ning vajadusel konsulteerida kohapealse klienditeenindajaga. Kuid samal ajal on olemas ka mugav võimalus teha oste samal ajal virtuaalselt, sirvides tooteid veebipoe kataloogist ja lastes need koju kätte toimetada, ilma et peaks ise riiulite vahel kokku korjama ja koju viima. Mida keerulisem on toode, kasvõi näiteks ise kokku pandav mööblikomplekt või mõni paljudest osadest koosnev tehnikavidin, seda mugavam on hübriidkaubandust kasutada.
Mõlemat pidi mugav
Hübriidkaubandus on seega mõlemat pidi mugav, võimaldades nii paindlikkust ostmisel kui ka vahetut kogemust, sest paljusid asju peab oma silmaga nägema ning oma käega katsuma. See pole pelgalt lihtne kombinatsioon traditsioonilisest poekogemusest ja veebimüügist, vaid uus viis mõelda ostukogemusele tervikuna.
Veel üks väga hea näide edukast hübriidkaubandusest on rõivabrändid, mis pakuvad tarbijatele võimalust proovida riideid kohapeal, kuid samal ajal saavad kliendid juurdepääsu täiendavatele värvi- ja mustrivalikutele ning lisasoodustustele veebipoe kaudu.
Miks võidab just hübriidmudel järjest enam turgu?
Sellel on mitu põhjust.
Esiteks, hübriidmüük kõnetab jaemüüjaid, kuna see võimaldab neil muuta ostukogemuse võimalikult lihtsaks ja sujuvaks üha nõudlikumate klientide jaoks. Lisaks aitab online ja offline jaekaubanduse lõhe ületamine koguda veel täpsemat teavet ostuharjumuste kohta, võimaldades brändidel pakkuda sihitud turunduskommunikatsiooni ja personaalseid pakkumisi.
Hübriidkaubandus võib võtta mitmeid vorme. Näiteks võib see pakkuda lojaalsusprogramme, mis premeerivad nii online– kui offline-oste. Samuti on hübriidmudeli puhul võimalus kontrollida toodete saadavust päris poest ka veebis, lastes tarbijatel teha teadlikumaid valikuid. Selliseid poode on juba ka Eestis juba üsna palju, mis näitavad kauba saadavust erinevates kohapealsetes esindustes. Sama teevad suured maailmakuulsad poeketid nagu Walmart, Target ja teised.
Hübriidkaubanduseks võib pidada lahendust “klõpsa ja tule järele”, millega saab e-poes kaubad välja valida ja maksta ning minna komplekteeritud ostule ise poodi järele. See on mugav, sest ei pea kodus olema ja kullerit ootama, kui niigi satud mõne päris poe lähedale ja võid sealt endale sobival ajal läbi astuda ilma poes ringi vaatamiseks aega kulutamata ning ostud kaasa haarata.
Kuidas jaemüüjad saavad hübriidkaubandusse sukelduda?
Hübriidkaubanduse mudeli edukaks rakendamiseks on hea mõte alustada oma praeguse tehnoloogiaplatvormi ja tegevuste hindamisest. Kui oled kindlaks teinud eesmärgid, mida hübriidmüügi kaudu saavutada soovid, määra oma strateegia sujuva ostukogemuse loomiseks nii online kui ka offline-kanalites.
Tähtis on ühendada kõik kanalid ühtse juhtimise alla, hübriidkaubandus nõuab nii laovarude, transpordi kui ka inimressursside täpset koordineerimist mitmes valdkonnas ning andmete jagamist kõigi kanalite vahel: poe kassa, veebipoe, mobiiliäpi vahel.
Kaugemas plaanis aga võib tihedalt e-poega seotud kauplustes kasutada andureid, mis tunnevad ära tarbijad, jälgivad nende iga liigutust ja toote liikumist. Need nutikad poed koosnevad nutikatest riiulitest, kaaluanduritest, kaameratest, asjade Interneti süsteemidest ja tehisintellekti tehnoloogiatest, mis teevad andmeanalüüsi ja automatiseerivad ka päris poekogu ostukogemuse.
Kokkuvõttes on hübriidkaubandus tulevikus tõeline võit nii ettevõtetele kui ka tarbijatele. See mitte ainult ei laienda ettevõtte turu ulatust, vaid pakub ka tarbijatele ülimat paindlikkust ning parandab ostukogemust.