Instagrami uus äpp Threads: kas järjekordne kanal, kus turundada?

Pärast Twitteri tormilisi muudatusi saab nüüd ka teistes kanalites “säutse postitada. Seda teed on läinud Instagram ja Tiktok. Kas Instagram Threads on järgmine kanal, kuhu oma energia suunata?

Tekst on lihtne ja sotsiaalmeediasse lühikesi postitus teha ei nõua suurt vaeva. Hoopis keerulisem on aga tekstiga piultide ja videote kõrval silma paista. Tekst peab olema lööv ja huviäratav.

Siiski tundub, et lihtne meedia on paljudele meele järele, sest juba esimese nädalaga liitus Instagram Threadsiga üle saja miljoni uue kasutaja.

Mida Threads endast kujutab?

Threads on Instagrami meeskonna poolt loodud uus rakendus tekstipostituste jagamiseks ja avalike vestlustega liitumiseks. Sinna saab sisse logida oma Instagrami kontoga ja postitused võivad olla kuni 500 tähemärgi pikkused. Kuid end väljendama ei pea vaid tekstidega, sest nii nagu Twitteris, saab lisada postitusele linke, fotosid ja videoid. Viimaste pikkus võib olla kuni 5 minutit.

Nii nagu Instagramis, saab ka Threadsi abil jälgida oma sõpru ja suhelda sisuloojatega, kes jagavad samu huvisid – sealhulgas nende inimestega, keda sa juba Instagramis ja mujal jälgid.

Threadsil on siiski veel üks oluline piirang. See töötab enam kui sajas riigis, kuid on veel ajutiselt peatatud Euroopa Liidu riikides. Põhjuseks on Euroopa digitaalsete turgude seadus, mis võib takistada Metal ühendamast Instagrami kontosid Threadsi kontodega. Puhtalt andmekaitseline küsimus loodetakse millalgi tulevikus lahendada.

Kas siis on üldse mõtet sinna minna? Kui just aktiivseid kampaaniaid ei tee, siis võiks vähemalt uue keskkonnaga tutvust teha, mis millalgi ehk ka siia jõuab. Selleks hetkeks on varajastel katsetajatel kindlasti eelis, kuna nad tunnevad juba uut kanalit.

Kuidas näeb välja uudisvoog?

Kui kasutaja on oma konto Threadsis käivitanud, näeb ta uudisvoogu, mille tööpõhimõte on üsna sarnane teistele sotsiaalmeediaplatvormidele: seal on sõprade ja jälgitavate postitused ning enda profiililehel saab näha oma viimaseid postitusi.

Threadsi postitust saab lihtsasti jagada Instagramis või lingina mistahes muul platvormil.

Oma uudisvoogu saab iga kasutaja ise juhtida: seda, kes saab sind mainida või vastata, saab lisada peidetavaid märksõnu, mida välja filtreerida (nagu Instagramis) ning iga profiili jälgimise saab lõpetada, blokeerida, nähtavust piirata või profiili probleemist teavitada.

Kuidas Threads ikkagi alla laadida?

Kuna Instagrami loodud Threads ametlikult Euroopa Liidus ei tööta, tuleb selle allalaadimist “ümber nurga” teha omal vastutusel ja meeles pidada, et nutitelefoni suhtlusprofiilide (Twitter, Instagram, Facebook jne) andmed saadetakse Metale, mis on Facebooki ja Instagrami taga olev ettevõte.

iPhone´i kaudu registreerumiseks on nõutav kehtiv aadress USA-s või mõnes muus riigis, kus Threads on ametlikult lubatud). Eesti aadressiga ei õnnestu kontot luua.

Samuti peab leppima Threadsi põhikeelena inglise keelega. Isegi Saksamaa, Hispaania ja teised suured riigid pole oma emakeelega toetatud seni, kuni neis riikides äppi kasutada ei saa.

Just sel viimasel põhjusel on ilmselt Eesti sihtgruppide valimine turunduseks väheviljakas tegevus, kuna ümber nurga Threadsi kontot avama läinud inimesi on kindlasti vähem, kui oleks ametlikus äppis. Kui aga mõnel sihtturul on Threads lubatud, siis maksaks siiski proovida.

Apple iOS-i kasutajad peavad minema veebibrauseris inkognito režiimis aadressile appleid.apple.com/us/ ja looma uue Apple ID asukohaga USA-s. Apple App Store’ist välja ja uuesti sisse logides uue Apple ID-ga (USA asukohaga) saabki rakenduse Instagram Threads alla laadida ja paigaldada. Oma profiili saab siis juba luua kas Instagrami sisselogimisega või nullist.

Androidi puhul tuleb telefoni seadetest lubada installifailide allalaadimine väljaspool äpipoodi ja leida usaldusväärsest alternatiivsest äpipoest Instagrami Threadsi installiprogramm (.apk laiendiga) ning see paigaldada. Edasi saab juba sisse logida oma Instagrami kontoga või luua nullist uue konto.

Kuidas tekstipostitustega tähelepanu võita?

Threadsis kehtivad samad reeglid, nagu mujalgi sotsiaalmeedias. Oma postitustega silma paistmiseks tuleb järgida neid lihtsaid reegleid:

  • kirjuta huvitavaid ja kaasahaaravaid tekstipostitusi, mis pakuvad lugejale väärtuslikku infot või inspireerivad konto jälgijaid
  • kasuta vajalikke märksõnu, et postitused oleksid teistele vastavas otsingus nähtavad
  • postitage regulaarselt ja ära jäta liiga pikki pause
  • kasutage võimalusel Threadsi poolt lubatud visuaalseid elemente, nagu pildid ja videod, et muuta oma tekstipostitused nähtavamaks
  • Vasta alati oma jälgijate kommentaaridele ja küsimustele, et luua nendega parem side.

Kuidas Threadsis teistega suhelda?

Teiste kasutajatega suhtlemine on Threadsis lihtne. See on üsnagi sarnane Instagramile, iga lõime all olevast neljast ikoonist on selle kasutajatele lausa kolm väga tuttavad:

  • Süda tähendab, et postitus meeldib.
  • Tsitaadimull lubab otse lõimele vastata.
  • Uuesti postitamise nupp (kaks vastastikust noolt) laseb kogu lõime otse oma Threadsi profiilile uuesti postitada või lõime tsiteerida, lisades samal ajal oma mõtteid.
  • Paberlennuk tähistab postituse jagamist teisel platvormil. Puudutades seda saab lisada lõime oma Instagrami loole või voogu, postitada Twitterisse, kopeerida lihtsalt link ning jagada seda muul viisil.

Mis vahet on Twitteril ja Threadsil?

Twitteri populaarsus kahaneb seoses seal toimunud muudatustega, Threads aga, nagu öeldud, saavutas ajaloo kiireima kasutajate arvu kasvu saja miljonini.

Kui Twitteris saab postitada kuni 280 tähemärki, siis Threadsis kuni 500.

Mõlemal platvormil saab lisada linke ja videoid, kuid Threadsis kuni viie minuti pikkuseid, Twitteris kuni 2 minutit 20 sekundit.

Twitteris saab aga otse kasutajale sõnumeid saata, Threadsis ei saa.

Lõpetuseks aga üks peamine erinevus, mis oli tegelikult ka üheks ajendiks nii Instagramile kui TikTokile oma Twitteri-laadse säutsukeskkonna loomisel: Threadsis võid lugeda ükskõik kui palju postitusi, Twitter asus nende arvu piirama 500-10 000 postitusele päevas sõltuvalt konto staatusest.

Artikkel ilmus algselt veebimajutus.ee blogis.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kolm korda nädalas

Telli DigiPRO uudiskiri

Kolm korda nädalas (esmaspäeviti, kolmapäeviti ja reedeti) spetsiaalne DigiPRO liikmetele tehtud kommenteeritud uudiskiri, et sa midagi olulist maha ei magaks. Iga uudiskirja magnet on meie ajakirjanike kirjutatud pikem artikkel, mis meie arvates võiks selles valdkonnas töötavaid inimesi huvitada ja neile vajalik olla